İlk Gün

24.4K 1.2K 488
                                    

Sabah sikik alarm ile uyandım. Ben alarm falan kurmamıştım. Etrafıma baktığımda dedemin odamdaki koltukta oturduğunu gördüm.

"Dedeciğim sorması ayıp kargalar bokunu yemeden neden kalktık?" diye sordum. "Kargalar ile olan kahvaltına geç kalmanı istemedim." diyen dedem ile o kapak sesini duyabiliyordum.

"Dede gerçekten neden erkenden kaldırdın?" diye sordum. "Biraz düşün senin içinde zeki bir kız yatıyor anlarsın." dedi dedem.

"Dede sorun da orada. O kız yatıyor. Kalktığını da hiç görmedim." dedim. "Saçma sapan konuşma da kalk. Çalışacağız." dedi dedem.

"Dede bu saatte ne çalışması ya. Belki sizin zamanlarınızda erken kalkmak gelenekti ama 21. yüzyıldayız. Yani erken kalkmak zorunlu değil." dedim.

"Kalk çabuk!" diye bağıran dedem ile göz devirerek yataktan kalktım. "Şimdi hemen giyiniyorsun ve kahvaltıya iniyorsun!" dedi dedem sertçe.

Bu katılığına göz devirdim ve giydiğim pijamamın eşofmanını indirdim. Dedem arkasını dönerken "Ne yapıyorsun sen?" dedi.

"Şimdi üstünü değiştiriyorsun dediğin için sözünü ikiletmeden üstümü değiştiriyorum ve altımda tayt var. Yanında soyunacak kadar terbiyesiz değilim." dedim.

Dedem bana bakmadan odamdan çıkarken kahkaha attım. Adamı işe böyle şaşkına çevirirler.

Dedemin daha önceden hazırlattığı dolabımdan siyah tayt ve kırmızı yarım tişört çıkarıp giydim. Aynada kendime baktığımda fena değildim.

Saçımı dağınık bir topuz yaptım ve siyah spor ayakkabılarımı giyip aşağı indim. Mutfaktan enfes kokuların gelmesi ile iştahım açıldı.

Mutfağa girdiğimde dedem masaya oturmuş kahvaltı yapıyordu. Orta yaşlı bir hizmetçi de tezgahın üstünde bir şeyler ile uğraşıyordu.

"Günaydın gencolar." dedim ve masaya oturdum. İkisi de bana anlamayarak bakmaya başlaması ile cümlemi düzelttim.

"Günaydın gencoluklarını geride bırakmış insanlar." dedim. Dedem bu dediğimi takmazken hizmetçi önüme bir tabak koydu.

Tabağa baktığımda bir dilim peynir, iki üç peynir, haşlanmış yumurta ve küçücük iki adet sigara böreği vardı.

"Dizilerdekiler kadar zengin olmamız onlar kadar azıcık bir şeyler yiyeceğimiz anlamına gelmiyor. Onlar set arkası hayvan gibi yiyor." dedim.

"Bundan sonra böyle diyete gireceksin." dedi dedem. "Açlık oyunlarına mı katılacağım?" diye sordum ve masanın üzerinden bir salam alacakken dedem salam tabağını önümden aldı.

Dedem elini şıklatması ile içeriden bir hizmetçi daha geldi ve buradaki hizmetçi ile masayı toplamaya başladılar.

Ciddi olamazlar. Dedem zor olabilir derken neyden bahsettiğini anlıyordum. Zengin evin aç yavrusu olarak gezinecektim evin içinde.

DışlananlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin