Jag vaknade på ett hotel med kläderna på. Jag hade kommit hem sent igår och gått och lagt mig deräckt. Jag kollade ut. Det va fint väder och jag bytte om och gick ut. Jag gick mot mammas och pappas hus. Det va en bit att gå men när jag va framme knackade jag. Efter en stund kom mamma ut och hon kramade om mig och sa. "Vad gör du här? Du måste gå din pappa kan se dig." jag skakade bara på huvudet och drog med henne till mitt hotel. När vi va framme så började jag prata. "Du ska få ha det bättre du kan inte leva med pappa. Nån dag kommer han plåga dig också." hon kollade på mig och en tår rann ner för hennes kind och hon visade sin mage och rygg. Det va nästan värre än mina sår. "Vänta här jag kommer snart." sa jag och ringde Liam.. "Vad har hänt! Vad visste att jag skulle åka med. Snälla säg att han inte hittade dig! Jag kan..." sa han men jag avbröt han. "Lugn inget har hänt mig men mamma..." Sa jag och han va tyst en stund tills han sa "hur illa är det?" "Typ som mina ärr." Sa jag och vi pratade lite mer och beslöt oss till att mamma skulle åka med till London. Jag gick till köket där mamma satt men hon va borta. Jag sprang hem till henne och hans bil va hemma. Jag sprang in i garaget och där låg hon. Liv lös och pappa kollade på mig med tårar i ögonen. "Vad har jag gjort?" Sa han och högg kniven i sin mage. Han föll ner på marken och jag ringde 112. "Jag måste ha en ambulans nu!" Skrek jag och sa adressen och allt. Snart kom en ambulans och tog mamma och pappa på varsin bår. Vi åkte till sjukhuset då jag fick beskedet att dom inte kunde göra nåt dom va redan döda. Jag ringde Liam och sa att jag ville till London igen. Han skulle fixa biljetten så jag kunde ta ett flyg som gick i morgon. Jag gick till hotellet och grät hela tiden. När jag va framme gick jag till mitt rum och satte mig på sängen. Jag kollade på min mobil och fick ett sms från Louis.
Lou: *hej sötnos jag är ledsen för vad som hände men du har ändå oss som tar hand om dig. Kolla i din väska dör ska det va en liten låda.*
Jag gick till min väska som låg på golvet en liten bit bort. Där i va det ett litet paket med en lapp på som det stod:
Öppnas julafton till Sky från Tomten och med tomten menar jag Lou.
Jag skrattade lite och tjuv öppnade lite... Det va ett halsband där det stod Forever and Always på. Jag log och kollade på halsbandet en stund. Det gick att öppna och i låg en lapp och två bilder. På bilderna va jag och Lou men lappen kollade jag inte på. Jag kollade på baksidan av halsbandet där det stod souis på. Jag la tillbaka den i lådan och slog in paketet så han inte skulle märkas skillnad.
Sky: *Den får jag ju inte öppna😜*
Lou: *Men det e inte långt kvar ju😘*
Sky: *joho!😝*
Lou: *Det e typ bara en vecka kvar ju😘😘😘😘*
Sky: *jaha alltså jätte långt kvar jag orkar inte vänta då länge😫😩*
Lou: *då får du göra det men jag måste sluta nu. Ses imån!😘✌️*
Jag kollade på klockan den va 22.30! Oj jag hade suttit lite länge med min mobil. Jag la den på bordet bredvid sängen och somnade.
_Gjord av beata_foooer
-
Hej Beata har ett litet problem, hon kan inte skriva på själva appen så hon måste skicka till mig... Därför det ibland kan komma 2 kapitel samma dag! Men hoppas det inte gör för mycket! Kram 00cyrus
YOU ARE READING
Forever and Always
FanfictionSky en svensk tjej som flyttar till London och träffar Louis. Louis är medlem i bandet One direction. Som hennes bror Liam också är. Efter Sky förra kille varit otrogen mot henne hade hon blivit rädd för kärleken! Följ med Skys resa mot framtiden! D...