Julkalender kapitel 20 dag 10

175 9 1
                                    

Jag vaknade av att en bil utanför tutade. Jag gick mot fönstret och såg Limas bil och jag öppnade fönstret och han ropade. "Fixa dig vi ska ha en bror syster dag idag. Jag bjuder." jag skakade på huvet och sa. "Jag kan betala för mig själv!" Jag sprang och gjorde iordning mig och gjorde frukost en smörgås som jag tig med mig till bilen. "Oj vänta jag ska bara springa in och hämta min plånbok." sa jag och knäppte av mig bältet men innan jag hann öppna dörren så började liam att köra. "Försent" sa han och skrattade. Jag tig på mig bältet och slog han på armen lite löst. "Aj haha." skrattade han och han svängde in på nån djurpark. "Naw djur!" Sa jag och vi hoppade ut och gick mot betalnings grejen (kommer inte på vad det heter.) och liam betalade för oss. "Ok vi går den här vägen" sa han och pekade åt nåt håll. "Ok men bara djuren är söta." sa jag och han skrattade lite. "Ja det kommer du säkert att göra" sa han och skrattade lite till. Vi började gå och vi såg massa djur som tex. Lejon bjönar apor och mm. När vi va klara åkte vi och åt mat. Vi åkte till nån resturang och satte oss för att välja mat och snart kom en och vi beställde mat. Maten kom snart och vi började äta. Vi satt och pratade en stund när vi ätit up och sen betalade liam och vi åkte vidare. Och skulle killa på film vi åkte till bion då han tog fram två biobiljetter till nån film. Vi gick ut ur bilen och in på biosalongen. Vi köpte lite godis och gick in i en stor kö. När vi var framme gick vi in och det visade sig va Spider-Man 2. Vi satte oss på våra platser och snart startade reklamen. Reklamen är alltid as lång och jag började på en choklad från godispåsen. Det tig en stund men till sist va reklamen slut. Jag och Liam satt och åt lite godis och kollade på filmen. Den va jättebra och jag började gråta i slutet. När filmen va klar hade vi lite godis kvar och jag skulle till Louis och packa mina saker för alla skulle till 1D huset igen. När vi va framme hos Louis hade han redan börjat packa men jag hann packa klart först för han har så stökigt och kunde inte hitta alla saker. När vi båda va klara åkte vi till huset och sprang till våra rum. Jag la mig i min säng den kändes så stor men jag vet inte varför. Det är nog bara för Louis inte är här. Jag och Louis va först hem men snart kom Zayn och Niall. Dom åkte i samma bil eller nåt för dom kom samtidigt. När dom kom in skrek Zayn "VAS HAPPENING?!" Och Louis skrek tillbaka "VILKA KOM?!" Och dom sprang up på hans rum och kom sen till mitt. "Hej har inte liam kommit?" Sa Niall och kollade sig omkring i mitt rum. "Nä jag tror inte det. Det va ju låst och larmat när jag och Lou kom." Sa jag och dom gick in på sina rum. Jag hade snart packat up allt det som va kvar va typ min pyjamas smink tandborste och hårborste. Jag orkade inte ta det och gick till Louis rum. Han stod och packade up och utan att han märkte mig hoppade jag på han och vi landade i sängen. Han hoppade över mig och började kittla mig. Vi hörde två röster som skrattade åt oss och vi kollade up och där stod Niall och zayn. "Ska vi ringa liam elle?" Sa Zayn och tig up sin mobil och jag nickade.

Zayns pov

"Tja de e Liam" sa liam och jag svarade "tja de e zayn vart är du? Alla väntar på att du ska komma så kan vi kolla nån film elle nåt." Sa jag och kom snart på vart är Harry? "Ey vart är Harry?" Sa jag och la mobilen mot min hand så han inte skulle höra. "Vet inte jag kan ringa." Sa Niall och tig up sin mobil och ringde Harry. "Men vet du vart Harry är?" Sa jag till liam och han svarade snart. "Aa jag och Harry åker i samma bil vi kommer snart ses." Sa han och jag la på. "Niall dom ska åka isamma bil du behöver inte ringa!" Skrek zayn till Niall som vi snart hittade i köket äta en smörgås. När han va klar gick vi alla och partajade i soffan. Efter typ 15 min kom liam och Harry. Och vi satt och pratade tills vi satte igång en film.

Liams pov

Jag satt bredvid sky och kollade på film. Jag vet inte varför men jag litar fortfarande inte på Lou han må va min bästa vän men jag kan inte lita på han. Men jag får la försöka men krossar han hennes hjärta får han skylla sig själv. Men jag vill inte ha nåt bråk. Vi satt och kollade klart på filmen och sen gick alla och la sig. Sky skulle jobba, vi killar skulle på möte och ha intervju och sen e alla lediga fredag lördag och söndag.

Skys pov

Jag låg i sängen men kunde inte sova. Jag gick ut och tänkte gå in i Louis rum men mötte han utanför mitt. "Hej jag tänkte gå in och lägga mig med dig i ditt rum." Viskade han "jag tänkte samma sak" viskade jag tillbaka. Vi gick in i Louis rum för han har störst säng och la oss för att sova. Hörde Louis andetag och kunde slappna av

-
-
Förlåt för en dag försening... Wattpad funkade inte... Men idag får ni 2 kapitel istället!

Detta kapitel är gjord av beata_foooer

Wilma gör nästa som är menat för idag!

Forever and AlwaysOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz