Hangi mesleği seçmeli?

983 26 0
                                    

    'Gelecekte hangi mesleği seçmeliyim?' Hiç bu soruyu düşündünüz mü?
        Gelecekte ne diyeceğiz biliyor musunuz bir berbere gittiğimizde ya da bir taksiye bindiğimizde. '30 sene önce berberler insandı ve ya 30 sene önce taksileri insanlar kullanırdı' bunları söylediğimiz robot berber yada yapay zekalı taksi dediğimize pekde şaşırmıyacak. Şuan da eğitimini aldığınız yada geçmiste mezun olduğunuz okulların gelecekte pekde önemi kalmayacak. Okulların yada mesleklerin sonu gelecek demiyorum  geleneksel tanımları ve fonksiyonları değisicek. Şu anda Dünya da yapay zekayı üreterek 2. Bir endüstri devrimi yapıyoruz. İlk endustri devriminde yapay zeka yerine ne kullanmıştık biliyor musunuz? yapay güç. O zamana kadar hemen hemen her şey ya insanlarin kas gücüyle ya da hayvanları kullanarak üretiliyordu. Sonra endüstri devrimi oldu ve biz yapay güc kaynakları icat ettik. Buhar ve fosil yakıtları gibi şeyleri kullanarak yapay güç elde ettik. Arabamıza binipte kontağı çevirdiğimizde 100 beygirin gücünü emrimize amede bulmak artık bizi çok da şaşırtmıyor. Aksine bu yapay gücle işbirliği içindeyiz. Makineleri kullanarak fabrikalar kuruyoruz, şehirler insa ediyoruz, yollar yapıyoruz. Şimdi sırada yapay zeka var gelecekte o da aynı şekilde yaygınlaşıcak herkesin emrine amede olucak 100 beygir gücündeki araba 100 farklı yapay zeka ceşidiyle donatılıcak. Bir zamanlar elektrik dolu bulutlardan görüpte kullandığımız elektrik nasıl hayatımızin ayrilmaz bir parçası haline geldi iste yapay zekada aynı şekilde yaygınlasıcak bu kez biz onu bulutlara dağıtıcağız. Öyleyse gelecekte hangi mesleği seçmeliyim? Bu soruyu ilk endustriyel devrim sırasında yaşasaydık ve kendimize sorsaydık nasıl cevap verirdik ya da nasıl cevap vermeliydik? Makinelerle uyumlu bi meslek. Bunda  yaklaşık 100 yıl once yeni bir iş kurmak isteseydik, mesala ulaşım sektorüne atılmak isteseydik napardık? Tabiki daha hızlı ve daha güvenli bir ulaşım için 100 atlı bir fayton icat ederdik diye cevap verenlerin torunları şu anda faytonculuk mesleğini sürdürmeye devam ediyorlar. Yanlış anlasılmasın o da bir meslek ama o sektörde hepimize yeticek kadar bir iş alanı yok, sonuçta adaların nüfusu belli. 100 atlı bir araba için 100 at yerine 100 at gücünde motor koymayı akıl eden Henry Fordun ve onun torunlarınin ürettiği arabayı ise bugünlerde herkes kullanıyor. Gelecekte de kendisini koruyacak bir iş mi yapmak istiyoruz? Bu gün o formüle 100 akıl eklememiz gerekiyor, Yapay zeka.
      Kuyudan su çekmek için kas gücü yerine elektrikli pompa nasıl icat edilmisse sizde bu kez o elektriğin yanına bir de zekayı ekleyin ve akıllı pompa yapın. Size bir iyi bir de kötü haberim var. Kötü haber, var olan bir şeye akıllı sıfatını eklemek yetmiyor otobüs biletine akıllı deyince birden bire mucizevi şekilde yapay zeka sahibi olmuyor. Bu konuda, yapay zekada çalışmak, çaba sarfetmek, uzmanlaşmak gerekiyor. Bu uzmanlığı kazanmak içinde universitelerin yapay zeka bölümlerine gitmeyi beklemeyin henüz öyle bölümler açılmadı. Hangi bölüme giderseniz gidin ya da hangi bölümden mezun olmuş olursanız olun kendinize öğrenmeyi ögretin hayat boyu öğrenmeyi. Gelelim iyi habere 20 sene sonra herkesin kullandıği bir şey icad edilicek. Bu şey yapay zekalı bişey olucak ama Dünyada onun ne olduğunu henüz kimse bilmiyor. Kim bilir belki sen yapıcaksin henüz kendinde bilmiyorsun ve sürekli öğrenek icad edeceğin o şey gelecekte birsürü mesleği ortaya çıkarıcak ve o gelecekte çıkıcak mesleklerin adı henüz konmadı.

          CC (Barış Özcan)

      Peki ne yapmalıyız? Bilimsel tüm öğretileri öğrenmek için uğraşın. Özellikle kodlamayı, programlamayı. Çünkü yapay zekada birbiriyle bağlantılı binlerce kodun birleşik programlanmış bütünüdür. Ve gelecek o kodlamaların bütünleriyle inşa edilecek. O yüzden C++ ve Pyhton  yazılımlari başta olmak üzere yazılımları öğrenmeniz size gelecekte mesleki başarıya götürücektir. En önemliside çalışın. Gelecek çok farklı geliyor? Hazır mısınız?

Akıl KalkanıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin