Hej, hej kochani! Już po napisaniu tego zdałam sobie sprawę z tego,jak sztywno to jest napisane - wybaczcie! Nie będę tego już zmieniać, bo chcę jak najszybciej zająć się tworzeniem tulpy.
Czym jest tulpa?
Tulpa - niezależna świadomość, bytująca w jednym ciele wraz z hostem- gospodarzem, który ją stworzył. Ma własną osobowość, emocje, zachcianki czy uczucia, ale nie jest żywym człowiekiem. Zobaczyć ją, a nawet z nią porozmawiać, może wyłącznie ten, kto ją stworzył.
(źródło - http://mowimyjak.se.pl/zdrowie/psychologia/czym-jest-tulpa,94_78404.html)
Więc w skrócie - tulpa to "istota", której daliśmy własną świadomość poprzez jakby wymyślenie jej sobie.
Za to czym tulpa nie jest?
- chorobą psychiczną - dużo ludzi porównuje je do choroby dwubiegunowej lub schizofrenii. Nie! Takie choroby polegają na czymś innym, stwory, głosy etc. tworzą się samoistnie, natomiast tulpa powstaje tylko i wyłącznie z naszej własnej, nieprzymuszonej woli,
- wrogiem/problemem - to my daliśmy jej istnienie. Nie obróci się przeciw nam, ani nie powinna uprzykrzać nam życia - na tyle rozwinięta tulpa musi sobie zdawać sprawę z tego, że wystarczy nasza wola, a ona zniknie. Jednak ważne jest to, żeby nie traktować jej jak niewolnika, a jak przyjaciela.
W jakim celu ludzie "tworzą" tulpy?
- potrzebują przyjaciela - takich ludzi w końcu nie brakuje,
- chcą mieć kogoś, kto ich w pełni zrozumie - w końcu tulpa jest częścią nas, więc będzie nas rozumieć często lepiej, niż my sami siebie
- są ciekawi, jak to wygląda i jak to działa - chcą poeksperymentować.
Jakie są korzyści posiadania tulpy?
- jest twoim przyjacielem, bliską ci osobą,
- zawsze cię zrozumie,
- zawsze znajdzie dla ciebie czas,
- często zachęca do kontaktów z innymi ludźmi,
- dodaje odwagi.
Jakie są minusy posiadania tulpy?
- czas - trzeba poświęcać jej dużo czasu i uwagi - samo jej "stworzenie" i początkowe rozwinięcie to od kilku do kilkudziesięciu godzin,
- krzywdząca prawda - tulpa to cząstka ciebie, więc zna cię na wylot, może okazać się więc, że znajdzie u ciebie cechę, o której nie miałeś pojęcia i która wcale ci się nie spodoba,
- możesz się przestraszyć - może się okazać, że przestraszysz się własnego tworu. Ponieważ tulpa, szczególnie na początku, jest odbiciem Twoich wewnętrznych stanów, może stać się odbiciem Twoich najgorszych koszmarów, jednak wystarczy, że nie dopuścisz do siebie myśli, że jej nie opanowujesz, bo przecież to twoje myśli, ty jesteś ich panem i władcą.
Na koniec zostały nam tylko najczęściej używane pojęci i zwroty oraz ich definicje. Tutaj posłużę się cudownym "kopiuj wklej" z tulpa.pl/przydatne-pojecia/.
Forcing
wszystkie działania skupiające się na tulpie: zajmowanie się tulpą, poświęcanie jej czasu, rozmawianie z nią;
• forcing aktywny – poświęcanie tulpie czasu zarezerwowanego wyłącznie dla niej, skupienie się wyłącznie na interakcjach z nią, np. przebywanie w wonderlandzie z zamkniętymi oczami, w stanie relaksu.
• forcing pasywny – zajmowanie się tulpą przy okazji wykonywania innych czynności, np. wyobrażanie sobie wonderlandu podczas spaceru.Forma
wyobrażony wygląd tulpy lub hosta. Tulpa nie posiada fizycznej formy, jednak tak jak host, może posiadać myślowe "ciało". Formę tulpy można wizualizować np. w wonderlandzie, lub wykorzystać podczas nakładania.
Front
"miejsce" zajmowane przez osobę sterującą ciałem. Host jest na froncie od urodzenia. Podczas zamiany schodzi z frontu, a jego miejsce zajmuje tulpa.
Host
osoba posiadająca tulpę, główna świadomość w głowie; synonim: tulpamancer.
Lektor
głos, którym słyszy się myśli. Tulpa może posiadać własnego lektora, dzięki któremu host może lepiej odróżniać jej myśli od własnych; synonim: myślogłos.
Myśloforma
"proces" w mózgu, jest nim na przykład tulpa.
Nakładanie
technika pozwalająca zobaczyć, poczuć i usłyszeć tulpę w świecie rzeczywistym. Są to celowo wywołane omamy wzrokowe, dotykowe i słuchowe.
Paczka emocji
odpowiedź tulpy za pomocą emocji, jeden z pierwszych rodzajów odpowiedzi; synonim: odpowiedź emocjonalna.
Papugowanie
celowe mówienie czegoś za tulpę. Jest częstą przyczyną wątpliwości u nowych tulpamancerów. Jest warte wypróbowania choćby po to, by zobaczyć różnicę pomiędzy mówieniem za tulpę, a rzeczywistą jej wypowiedzią.
Proxowanie
jedna z form komunikacji tulpy ze światem zewnętrznym, najczęściej pisemna. Polega na przekazywaniu wiadomości tulpy przez hosta, np. za pomocą specjalnych oznaczeń w postach na forum.
Przejęcie
oddanie tulpie kontroli nad ciałem; synonim: sterowanie, kontrola.
Wizualizacja
technika widzenia obrazu w głowie. Wizualizować można m.in. tulpę, wonderland; synonim: wyobraźnia.
Wonderland (skrót: Wl)
wyobrażone miejsce, w którym może przebywać zarówno host, jak i tulpa. Nie jest konieczny, jednak może stanowić rodzaj rozrywki dla tulpy, kiedy host nie poświęca jej uwagi; synonim: myśloświat.
Zamiana
umiejętność zejścia z frontu i oddania ciała tulpie. Host może być wtedy nieaktywny, przebywać w woderlandzie, spać etc.; synonim: switch (używany przez angielskojęzyczną społeczność).
CZYTASZ
Tulpa - pamiętnik
ParanormalO moich trudach w stworzeniu tulpy - to rodzaj wyobrażonego towarzysza. Charakteryzuje się wysoką niezależnością względem Ciebie. Na dzień, w którym to pisze (08.05.2020) nie mam tulpy - planuję ją stworzyć, do pomocy mam ten właśnie pamiętnik, któr...