two

51 5 0
                                    

kwonsoonyoung

aku melihat ke luar koridor . ternampak susuk tubuh yang sedang berlari menuju ke sini .

tak lain , tak bukan . hwang minhwa .

" saem ! boleh datang sini tak ajar saya ! saya tak faham la yang ni ! " tiba tiba aku bersuara semasa saem tengah leka bermain phonenya . saem dengan malasnya datang ke arahku .

aku berpura pura bertanya soalan pada saem . padahal aku dah faham apa yang saem ajarkan tadi .

hwang minhwa , terus senyap senyap memasuki kelas , tanpa pengetahuan saem . dia menjinjitkan kakinya dan terus menyorok di meja moon junhui .

" dah , kamu faham tak ? " dengan ketukan meja yang datangnya dari saem , membuatkan aku terperanjat .

" ahh — faham faham . gomawo saem . " balasku lalu menarik balik buku aku and buat buat menulis . saem pun duduk balik ke tempatnya .

dengan lincah , hwang minhwa terus duduk di sebelah ku tanpa saem perasan .

aku menyambung membuat latihan yang diberi saem tanpa menghiraukan minhwa di sebelah yang melepaskan penat lelahnya .

" kau dari mana ? asal lambat ? datang sekolah lambat , extra class pun lambat ke . " sindirku langsung tidak memandang minhwa di sebelah .

" hehe — terlajak tidur do . kau tak gerak aku asal ? " tanya minhwa balik . eik , nak salahkan aku pulak ?

" eh hello cik hwang minhwa . aku dah missed call 17 kali k kau check balik ! " balasku lalu menyiku minhwa .

" yelah yelah —- weh , cho seung — "

" ye , dia datang extra class . " belum sempat minhwa nak habiskan ayat dia , aku dah potong . sebab aku tahu dia nak tanya apa ..

" kwon soonyoung ! hwang minhwa ! buat kerja cepat ! " tiba tiba saem menjerit . aku terus menundukkan muka memandang buku di atas meja manakala minhwa gelabah cari buku and letak atas meja .


" okay class — kita rehat 25 minutes ya . korang boleh la makan makan dulu . " kata saem selepas sejam setengah kami membuat latihan . saem pun keluar dari kelas . nak makan gamaknya .

keluar je saem dari kelas , habis satu kelas riuh . semua tengah eksited tengok makanan apa dibawa masing masing . macam budak sekolah rendah dorang ni huhu .

" soon — kau bawa apa bekal ? " tiba tiba minhwa di sebelahku mencuit aku . aku memandangnya atas bawah .

" kau tak bawak bekal .. kan ? " tanyaku dengan sinis .

" hishh — ! kan aku cakap tadi aku terlajak tidur . memang tak sempat nak buat apa ah . " minhwa mencebik sambil memeluk dirinya sendiri .

" alah , kalau aku tak bagi pun kau akan ambil juga . nah , omma aku bawak kimbap . " balasku lalu meletakkan bekal aku di tengah tengah meja kami berdua .

minhwa terus memandang kimbap tersebut sambil air liurnya terkeluar . dia terus mengambil chopsticks dari tangan aku and ambil sebiji kimbap .

" hello hello ~ ! kitaorang bau kimbap ! " datang pula tiga eko — orang mamat menghadap aku . yang cakap tadi tu jihoon , si pendek .

" kimbap kidding ? " jun mengajuk cakap boo seungkwan sambil melihat bekal aku yang nampak menyelerakan tu .

" fuhhh , kalau puan kwon yang buat kimbap , pasti sedap ! " puji wonwoo pula .

" heh , takyah puji sangatlah . omma aku memang saja bawak banyak sebab dia ingat kat korang berempat ni . " balasku .

" woah !!! thankyou omma kwon !! sayang ketat ketat !!! " jerit jun lalu mengambil sebiji kimbap . begitu juga dengan jihoon dan wonwoo .

minhwa dari tadi diam . sebab apa ? sebab dia sedang menikmati ' breakfast ' nya .

sedang kami semua berborak kosong , minhwa memerhati ke luar koridor .

" weh weh weh !!! — " jerit minhwa tiba tiba and terus berselindung di sebelahku .

kitaorang bertiga terus pandang ke arah luar kelas .

cho seungyeon , pelajar kelas sebelah sedang berjalan depan kelas kitaorang .

" oh my goddd !!!! wehhh handsomenya dia guys !!! " jerit minhwa sambil meronta ronta sendirian dengan gembiranya .

" aku handsome lagi . " balas jun yang menoleh ke luar kelas melihat cho seungyeon sedang berjalan .

siapa je tak kenal jun . budak yang suka sangat perasan yang dia tu prince charming !

" kau handsome ? lambat lagi ! orang handsome macam seungyeon tuu ! mata sepet awww !! " balas minhwa pantas menidakkan kata kata jun . pantang dengar orang nak lebih dari crush dia .

" jihoon dengan soonyoung sepet . " sindir wonwoo . aku dan jihoon serta merta memandang wonwoo yang tak makan saman tu .

" sepet tak sedar diri . " sindir jihoon semula .

dah , dah . semua sepet !

" eish — lain lahh ! cho seungyeon paling handsome k ! " balas minhwa dengan nada mencebik .

" ye la ye la . asal kau bahagia . " balas jihoon pasrah dengan minhwa .

setiap hari camni kalau nampak si cho seungyeon tu .

[ C ] 10 : 10 • ksyWhere stories live. Discover now