fourteen

23 3 0
                                    

kwonsoonyoung

" sumpahlah dia buat macam tu ? " tanya jihoon sekali lagi .

" sumpah ! takkan aku nak tipu korang kot . " balas wonwoo .

" minhwa tampar soonyoung depan orang ramai ?.. kesian soonyoung .. " kata jun dengan nada yang sedih .

" habis ni mananya soonyoung ? takkan tak naik kelas lagi . biasanya dia awal sekali naik kelas waktu rehat . " tanya jihoon menukar topik .

" eik , bukan ke dia rehat dengan kau ? takkanlah kau tak tahu " tanya jun .

" hei , tadi dia rehat sorang la takkan kau tak ingat ? " wonwoo menyiku jun .

" ouh haahlah . eh , tu minhwa . " kata jun apabila dia ternampak minhwa memasuki kelas dan menghampiri mereka .

mereka terus buat buat busy . jihoon dengan buku liriknya , jun pula buat homework and wonwoo meletakkan kepalanya atas meja .

" hai korang . " sapa minhwa .

jun dan jihoon hanya mengangkat kepala dan melemparkan senyuman sahaja . manakala wonwoo tidak balas apa apa . tidur kan .

dalam lima minutes , saem masuk .

jihoon menoleh kebelakang memandang jun dan wonwoo .

" soonyoung tak masuk lagi ni . " kata jihoon separuh berbisik . jun dan wonwoo memandang ke luar kelas .

kosong .

minhwa terdengar apa yang jihoon katakan . dia terus menjeling kebelakang . memandang tempatku .

" lee jihoon ! mana kwon soonyoung deskmate kamu ? " tiba tiba saem tanya jihoon .

jihoon yang cuak tak tau nak jawab apa .

tok tok !

semua orang memandang ke arah pintu kelas .

" hah , kwon soonyoung kamu dari mana ni masuk kelas lambat ? " tanya saem agak tegas .

" m - maafkan saya saem . saya tolong saem oh angkat barang dia waktu terserempak dengan dia tadi . " balasku menipu . sorry saem . hari raya tahun depan saya minta maaf ya .

" ouh okay . kenapa muka kamu lesu je ni ? " tanya saem lagi . haih , bila aku boleh masuk kelas ni ?

mata aku terpandang ke arah minhwa apabila saem bertanyakan soalan tersebut padaku .

rupanya dia tengah pandang aku jugak .

minhwa terus mengalih pandangannya ke arah lain dengan cepat . aku hanya mampu menundukkan muka . kemudian memandang saem semula .

" hehe , mana ada lesu saem ! saya semangat ni hah ! " balasku lalu menyilangkan kedua tanganku .

" hahahaha , baiklah . dah duduk tempat kamu . " kata saem . aku menunduk ke arahnya dan masuk ke kelas .

" terima kasih , saem ! " balasku seperti harimau mengaum .

walaupun dalam hati ni remuk .

aku duduk and terus keluarkan buku teks science . tanpa memandang jihoon di sebelahku dan jun n wonwoo di belakangku .

mesti wonwoo dah ceritakan semua pada jun dan jihoon jadi aku tak kuat nak pandang mereka bertiga .

sedang aku mengemas barang barangku masuk ke dalam beg , jihoon menepuk bahuku .

aku pun memandang mereka bertiga .

" kau nak ikut kitaorang lepak apartment wonwoo tak ? " tanya jihoon .

" takpelah . aku nak duduk rumah je hari ni . " balasku lalu memberikan senyuman pada mereka .

dorang tahu yang aku tak suka bila orang tanya aku okay ke tak . sebab tu dorang akan ajak aku lepak memana untuk tahu aku okay ke tak .

" sure tak nak ikut ? " tanya jun pula .

" iyaa . korang jelah pergi . aku nak spend time aku sorang sorang . " balasku agak perlahan . sebab minhwa tak keluar kelas lagi . dia tunggu seungyeon kot . aku hanya tersenyum tawar pada mereka .

" okay kalau macam tu . jom ah turun . " ajak wonwoo dan kami berempat pun keluar dari kelas .

ada je lagi yang tak keluar kelas . ada yang stayback mungkin .

" erm .. korang "

" ha ? pedia ? nak ikut ke ? " tanya wonwoo .

" b - bukan .. aku nak tanya something ni . " balasku sambil menggosok belakang leherku .

" tanya je ah . " kata jihoon .

" min ... dah confess ke kat seungyeon . " tanyaku dengan agak perlahan .

mereka bertiga saling berpandangan . wonwoo hanya mampu mengeluh .

min dah confess ke ?

" belom .. dia cerita kat kitaorang maybe this weekend dia confess . " balas jun .

" kau still cara kat dia lagi , soonyoung ? " tanya jihoon dengan berhati hati . mungkin dia takut akan kecilkan hati aku .

aku hanya mampu tersenyum . walaupun dalam ni mungkin dah hujan ribut petir semua .

" okay lah . drive elok elok jun . " kataku .

" okay . annyeong . "

dan kereta milik moon junhui pun hilang dari pandangan aku .

sementara menunggu eomma aku ambil , aku memasangkan earphoneku pada phone dan pasang lagu Pinwheel untuk menenangkan jiwa yang tak berapa nak tenang ni .

sedang menghayati lagu tersebut , mata aku terpandang pada minhwa dan seungyeon yang sedang bergelak tawa sambil menuju ke kereta seungyeon .

aku hanya mampu memandang minhwa dari jauh . tak mampu nak tengok dari dekat macam biasa . diakan dah buang aku :) .



hoshi🐯
- hentikan your stupid idea to confess .
10:10pm

minminhwa
- excuse me but who r u nak cakap camtu
10:10pm

hoshi🐯
- you will regret it .. so please forget ur stupid idea .
10:10pm

minminhwa
- kenapa nak regret pulak ?
10:11pm

[ C ] 10 : 10 • ksyWhere stories live. Discover now