six

28 3 0
                                    

kwonsoonyoung

pagi yang indah , sepatutnya berterusan menjadi indah . 

tapi —

" whatt ?! sejak bila kau makin rapat dengan cho seungyeon tu ? " tanya jun sambil menghentakkan kedua tangannya di atas meja .

" semalam , dekat line app ada orang message akuu ! aku ingatkan laki miang mana rupanya cho seungyeon !! dia ajak aku rehat dengan dia hari nii . " luah minhwa dengan teruja sekali .

mereka bertiga yang dahulunya selalu support minhwa dengan seungyeon , tapi sekarang . tiada siapa yang berani nak membuka mulut tentang seungyeon , mamat psycho tu .

" kau nak rehat dengan cho seungyeon ? habis , soonyoung ni kau nak campak mana ? " tanya jihoon sambil menunding jari ke arahku .

minhwa memandangku . aku pun pandang dia .

" soonyoung-ahh .. boleh tak kau — "

" kau tak yah la rehat dengan dia .. aku takde geng nak rehat . " balasku serta merta .

" alah boleh la soonyoung ! kau kan kawan aku paling function — ! "

sementara dorang bertiga dan pegang dada dengan kata kata minhwa .

" — please ahh sekali ni jee ! pastu aku rehat dengan kau balik , ok ? " pujuk minhwa .

aku kalau boleh memang tak nak dia dekat dengan seungyeon .

" orang tua tua kata diam tanda setuju ! yeay , thanks soonyoung !! " jeritnya tiba tiba dan aku terhenti mengelamun sebab jeritannya dan dia terus memelukku .

aku hanya terkaku .

orang tua mana pulak ni yang pergi cakap macam tu kat minhwa ..


waktu rehat sedang bermula and awal awal lagi minhwa dah keluar kelas . sebab seungyeon tunggu dia

betul betul

depan kelas kami .

selepas mereka berdua hilang dari pandangan , aku melepaskan keluhan yang berat .

" erm — ala rilex la soonyoung . dorang just pergi rehat .. " wonwoo datang menepuk bahuku cuba untuk menenangkan aku .

" memang la pergi rehat . cuba kalau dorang dah start rapat nanti . " perliku langsung tidak memandang wonwoo di sebelah .

" abis kau nak rehat dengan siapa ni ? " tanya jun yang dan ready nak keluar kelas .

" kau rehat dengan aku jelah .. jom . " ajak jihoon pula . aku hanya mengangguk kecil dan mengikut jihoon .

tak nak aku ikut jun dengan wonwoo . rehat dengan dorang rasa macam jadi third wheeler .

sedang kami rehat bertiga , aku ternampak minhwa dengan seungyeon tengah rancak berborak di meja kantin .

tersenyum lebar minhwa . siap bergelak together pun ada .

" kau rapat tak dengan seungyeon , daniel ? " tanya jihoon dan lamunan aku terhenti . aku memandang mereka berdua untuk join perbualan .

" rapat takdelah rapat mana . dia jarang la nak bercakap dengan orang dalam kelas tu . " balas daniel ringkas .

" kau tak syak apa apa ke dari dia ? " tanya aku tiba tiba .

[ C ] 10 : 10 • ksyWhere stories live. Discover now