kwonsoonyoung
seperti yang dikatakan oleh mereka , hari ni minhwa akan meet seungyeon .
kali ni mereka keluar malam tulah .. minhwa ni tak takut ke ? dia tu dahlah perempuan !
pukul 8pm , aku dah ada di mall yang dikatakan oleh kawan kawan aku .
tempat biasa seungyeon dan minhwa berjumpa .
dorang dinner dulu di restoran kegemaran minhwa . aku hanya memerhati dari jauh . takdelah jauh mana . aku duduk selang dua meja dari dorang .
selepas mereka berdua dah dinner , dorang berdua jalan jalan tengok baju lah apalah . biasalah , minhwa ni kalau keluar berjalan mesti nak tengok baju ! pastu suruh aku berlanja kadang kadang .
tapi tu tinggal kenangan sahaja . sedihkan ?
aku konon konon membelek belek baju yang berdekatan dengan mereka .
" seungyeon , saya rasa tak selesa lah . " minhwa berkata dengan perlahan namun masih jelas di telingaku .
" kenapa ni ? awak okayy ? " tanya seungyeon .
" saya rasa macam ada orang ikut kita . " balas minhwa .
aku terus hide masuk fitting room sebelum seungyeon melihat sekitar kedai itu .
nasiblah fitting room dekat je dengan aku .
" takde apa apa lah awak .. jomlah saya belanja awak starbucks . maybe boleh hilangkan rasa takut awak . " kata seungyeon . dan suara mereka tidak lagi didengari .
minhwa tak suka starbucks . bukan tak suka tapi dia kurang berminat . dia lagi suka kalau orang belanja dia cool blog atau chatime .
aku pun keluar dari fitting room dan menuju ke starbucks di mall ini .
minhwa betul betul minum starbucks yang dibeli oleh seungyeon . walaupun dia kurang gemarinya . senyuman minhwa tidak lekang di bibirnya .
minhwa .. kau boleh loya tau tak kalau kau makan atau minum benda yang kau tak minat .
tanpa berlengah , aku memasukki kedai starbucks itu .
pergh , bau kopi bapak kuat sia . ini antaranya minhwa kureng dengan starbucks !
aku duduk tak jauh dari mereka . aku keluarkan phone dan konon konon bermain dengannya .
sesekali mata aku melihat ke arah mereka . takut takut seungyeon ada buat something pada minhwa .
dan secara tidak sengaja mata aku dan mata minhwa bertentangan . aku terus tunduk dan bermain phone . mati aku kalau dia dapat cam aku !
dia still tengok aku ke ? takkan la en .
aku mengangkat muka and yes , dia still pandang aku .
" s - soonyoung ? "
" encik kwon tiger ! " tiba tiba waiter starbucks itu memanggil nama di cup aku bertanda air aku sudah siap .
argh kenapa aku pergi letak nama macam tu ? sah sah la minhwa tahu !
kenapa hari ni cam bodo je kau buat kerja ni , kwon soonyoung ?!
aku terus bergegas ke counter untuk mengambil airku dan cepat cepat keluar dari kedai tersebut .
" yah , kwon soonyoung ! " jerit minhwa tanpa segan silu .
aku terdengar bunyi kerusi di tolak .
ahh , aku apa lagi ? aku terus berjalan dengan cepat .
sudahlah air kat tangan ni macam nak jatuh , pabo soonyoung !
aku terus mengeluarkan phone aku dan nama wonwoo aku tekan .
" hello ? jeon wonwoo ! tolong ambik aku sekarang kat mall ! "
" kwon soonyoung !! " tiba tiba hoodie aku ditarik ke belakang .
aku sikit lagi nak jatuh tercekik . nasiblah umur masih panjang !
" soonyoung , kau ke tu ? " tanya minhwa di belakangku .
aku mengeluh . dengan perlahan aku pusingkan badanku menghadap minhwa . aku membuka cap aku dan menunduk .
" heol . "
" minhwa ! lajunya awak lari ! " tiba tiba muncul suara seungyeon . tercungap cungap dia sampai ke sini .
" apa kau buat kat sini hah , soonyoung ? " tanya minhwa agak dingin kepadaku . aku hanya mendiamkan diri .
" jawablah !! "
" aku nak protect kau , min ! " balasku selepas ditengking minhwa . aku memandang tepat ke anak matanya .
" protect — aku ? " tanya minhwa seakan tidak percaya dengan jawapan aku .
" apa kau tak puas hati lagi hah dengan seungyeon ni ?! apa yang kau tak suka sangat aku rapat dengan dia hah ?! kau dari awal lagi tak suka , kan ?! apa masalah kau sebenarnya hah ?! siap ikut aku lagi . kalau aku report police , kau boleh masuk penjara tau tak ! apa yang kau tak puas hati sangat nih ?! " tengking minhwa . lagi .
ini kali kedua dia tengking aku . dalam seumur hidup aku .
" jawablah , kwon soonyoung ! "
" sebab aku suka kau , puas ?! "
terkedu minhwa apabila mendengarnya .
" sumpah aku cakap , dari kecik lagi dari kita kenal lagi aku suka kat kau ! aku sayangkan kau ! tapi disebabkan kau anggap aku bestfriend aku pendam perasaan tu and just being your bestfriend ! aku protect kau dari kecik , aku always by your side dari kecik . aku tak kisah kalau aku jadi best friend sekali pun asalkan kau selamat dan happy , min ! "
" lagi lagi naik highschool ni , kau makin dewasa and ramai nak take advantage atas kau ! sebab tu sampai aku stalk kau sebab aku nak kau selamat , tu je ! " sambungku .
" tapi aku dah besarlah ! lagipun aku dengan seungyeon kan ! apa yang bahayanya ?! " tengking minhwa .
" sebab aku risaukan kau , kau faham tak ?! boleh tak kau cuba fahamkan perasaan aku ni ?! aku setiap hari risaukan kau tahu tak lepas kau tengking aku haritu and aku tak dapat lagi nak protect kau macam biasa . kau ingat aku boleh duduk diam ke tanpa aku tahu kau selamat ke tak ?! " balasku .
" kau takkan dapat hidup tanpa aku , min .. " balasku agak sayu lalu tertunduk .
YOU ARE READING
[ C ] 10 : 10 • ksy
Fanfic' 247 ɪ ʟᴏᴏᴋ ғᴏʀ ʏᴏᴜ ' _______________________ every night , he'll always text you at 10:10pm > wonwalls , 2020