hwangminhwa
selepas aku membetulkan nametag aku di pocket baju , aku terus menggalas beg dark grey aku dan keluar dari bilik dan menutup pintu bilik .
sekeping roti aku gigit . terus menyapa eomma yang berada di ruang tamu dan keluar dari rumah .
sedang memakai kasut , sebuah kereta berwarna silver yang amatku kenali berhenti di depan rumahku .
selepas aku menutup pagar rumah , aku tersenyum pada lelaki yang duduk di tempat driver itu . lelaki tersebut menurunkan tingkap dan membalas senyumanku .
" jom , pergi sekolah sama sama ? " ajaknya . aku mengangguk sambil tersenyum dan terus pergi ke arah pintu penumpang di sebelah tempat driver .
" kenapa tiba tiba awak datang rumah saya ? " tanyaku memulakan perbualan .
" ah — saya memang selalu lalu sini nak pergi sekolah . " balasnya sambil tangan belah kirinya memegang lehernya .
" huh ? bukan ke rumah awak tak lalu ke kawasan rumah saya ? " tanyaku , lagi .
" me — memang la tak . maksud saya , saya selalu hantar adik kecik saya ke rumah pengasuh dia . rumah pengasuh dia ada sekitar sini ... alang alang dah kenal awak , saya nak lah pergi sekolah sama sama dengan awak ... takkan la saya nak cerita panjang panjang kat awak pula ? tu yang saya pendekkan tadi . " terangnya . tergelak aku mendengar penjelasannya .
" hehe ! saya gurau je la seungyeon " balasku sambil tergelak kecil melihat gelagatnya yang kelihatan agak resah .
" hish , awak ni ! " seungyeon mencebik . makin besar gelak tawaku melihat gelagat crush aku ni .
comel ~
masuk harini , dah berapa minggu tah kami together gether . dekat sekolah , dah ada khabar angin yang kitaorang ada menjalinkan hubungan bersama . ecece ! mana taknya , seungyeon ni tak habis habis nak berkepit dengan aku je ! rehat nak rehat dengan aku . study , nak study sama sama . nak pergi bandar pun dia ajak aku !
macam dia pulak crush on aku hehe ! best tau tak bila ada crush sporting camni .
and kalau korang nak tahu , aku tak confess lagi kat dia . but one day maybe aku akan confess ! mana tahu kami berdua akan jadi couple paling sweet dalam sekolah ? aaaa bestnya !
" okay ! kita dah sampai . jom naik kelas ! " katanya sambil parking keretanya di depan sekolah , tak jauh dari pagar sekolah .
aku dan seungyeon keluar dari perut kereta miliknya bersama .
" balik nanti , kita balik sama sama . okie ? " pelawanya sebelum aku memasukki kelas .
" okie awak ! " balasku riang . seungyeon tersenyum lalu melambai ke arahku sebelum dia memasukki kelasnya .
aku pun masuklah kelas aku dan meletakkan beg aku di sebelah meja wooseok . kemudian , menarik kerusi aku ke arah meja jihoon .
mana soonyoung ? akhir akhir ni jarang nak nampak dia ada dalam kelas pagi pagi .
" mana kawan korang ? " tanyaku sambil mengetuk meja jihoon .
" kau dah buang dia buat apa kau nak sibuk pasal dia lagi ? " sindir wonwoo di belakang yang sedang menulis .
" aku bukan sengaja nak buang dia , k . dia tox — " kata kataku dipotong oleh jihoon .
" dia tak datang lagi . " balasnya pendek . aku terkebil kebil . boleh pulak si pendek ni potong cakap aku .
" kau toleh belakang ni kenapa , minhwa ? nak cerita pasal seungyeon ke ? " tanya jun pula di belakang . aku tersengih lalu mengangguk laju .
" masalah apa pulak kali ni ? "
" huh kau cakap apa wonwoo ? " tanyaku kembali . slow la suara dia ni .
" tak — aku cakap , nak cerita apa pulak kali ni . " balasnya .
" weekend ni , seungyeon nak ajak aku pergi mall ! " beritahuku .
" lagi ?? " tanya jihoon meminta kepastian . aku hanya mengangguk dengan kegembiraan .
" bukan minggu lepas dah pergi ke ? siap peluk peluk lagi . " tanya wonwoo pula . kali ni nadanya agak dingin . entah kenapa mamat ni . dasar single .
" biarlah dia nak ajak ! lagipun aku free je weekend weekend . " balasku .
" tapi — bukan ke this weekend kau dah janji nak teman aku tengok minghao perform b-boy ke , minhwa ? " tiba tiba jun bersuara agak sayu .
aku terkedu . aku terlupa yang aku dah janji dengan jun sebelum aku janji dengan seungyeon !
b-boy ? bestnya b-boy ! aku dah lama tak tengok minghao b-boying !! tapi kalau cancel plan seungyeon — dia confirm akan merajuk dengan aku !
" s — sorry moonjunnie .. kita tengok lain kali , okay ? " balasku dengan nada yang bersalah .
" t - tapi aku dah beli dua tic — "
" aku temankan kau jelah jun . " balas wonwoo . matanya lekat di buku yang dia sedang menulis . dari tadi menulis , aku tak tau dia tulis apa .
" hurmm .. okay .. " balas jun lalu meletakkan kepalanya di atas mejanya . manakala jihoon di depan ku , juga sibuk menulis . tulis lyrics kot .
kenapa dengan dorang bertiga akhir akhir ni ? selalunya aku cerita pasal seungyeon , dorang excited sekali dengan aku tau .
ini ? semua buat kerja sendiri . macam tak berminat dengan cerita aku pun adaa !
lantaklah . asalkan aku happy dengan cho seungyeon , my lovey dovey crush ! 🥰
ఌ
night
sebelum tidur , aku melihat notifications phone aku . takut takut ada message penting ke kan ?
seungyeon ni memang tak online ke apa malam malam ? tak pernah dia nak wish goodnight kat aku . below 9pm , dia takkan message aku and i don't know why . dia tidur awal maybe ?
awww bae nya tidur awal !
ting !
hoshi🐯
- tolongla jangan keluar dengan dia berapa kali nak pesan ..
10:10pmhuh ? dia ni lagi . dahlah aku message dia , dia takkan reply ! dia seen je ! daripada aku reply , baik aku seen je . tak de gunanya kalau aku reply pun .
tapi — macam mana dia tahu aku nak keluar dengan someone ?
dia ni stalker ke ? ke secret admire aku ? takkan la secret admire . takde siapa yang nak minat aku lah . aku yang minat orang , adalah !
aku menghiraukan messagenya dan tutup phone dan tidur .
YOU ARE READING
[ C ] 10 : 10 • ksy
Fanfiction' 247 ɪ ʟᴏᴏᴋ ғᴏʀ ʏᴏᴜ ' _______________________ every night , he'll always text you at 10:10pm > wonwalls , 2020