kwonsoonyoung
" oklah korang aku balik dulu . " selepas beberapa jam aku lepak di rumah wonwoo , aku meminta diri .
malaslah nak duduk lama lama kat sini . lagipun mood aku swing lepas tahu pasal minhwa tadi .
" okay okay . hah korang tak nak berambus sekali ke ? " tanya wonwoo pada jihoon dan jun yang macam tak nak balik je . bukan tak nak balik , tak reti nak balik !
" hish kau ni . tak baik halau tetamu . tetamu bawak rezeki tau tak . " jihoon mencebik lalu bangun dari sofa .
" heh , korang bukan bawak rezeki ! korang bawak sepah je rumah aku ni . " marah wonwoo .
jun pun ikut sekali bangun .
" kamsahamnida " katanya lalu menunduk pada wonwoo .
" eh , soonyoung . aku tumpang kau boleh ? " tanya jihoon sambil memakai sweaternya .
" takleh . aku nak pergi tempat lain ni . kau tumpanglah jun . kau kan pergi dengan dia . " balasku .
" er , aku pun nak pergi tempat lain gak . " jawab jun sambil menggosok tengkoknya .
" hmph ! takpelah aku balik naik grab je ! " jihoon merajuk .
" ala ala . yela aku tumpangkan kau " balas jun . pantas saja jihoon tersenyum keriangan .
" kau nak pergi mana , jun ? " tanya wonwoo .
" aku nak pergi supermarket kejap . eomma aku suruh beli barang dapur sikit . " balas jun sambil tangannya dimasukkan ke dalam poket hoodie .
" kau ? " tanya wonwoo padaku pula .
" err tak gi mana mana pun " balasku sambil tersengih .
" kau jangan cakap kau nak pergi rumah minhwa .. "
ఌ
aku baru sampai ke destinasi yang inginku tuju . baru nak turun dari motor , aku terdengar bunyi guruh .
ahh , jangan cakap nak hujan ! aku dahlah naik motor !
loceng rumah tersebut aku tekan dua kali .
dan seorang wanita 40an membuka pintu rumah utama .
" eh , soonyoung-shii ! lama betul kamu tak datang ke sini . eh masuk masuk . apa tercegat kat pagar tuu " sapa makcik kim , tuan rumah ini .
aku hanya mampu melemparkan senyuman dan membuka pagar yang tidak berkunci itu .
" kejap ya eomma panggilkan min . minn !! " kata makcik kim atau lebih mesra , eomma kim . bukan aku yang nak panggil eomma , tapi eomma yang suruh bahasakan dirinya as eomma . maklumlah sebab aku dari kecil kenal
min and selalu juga datang ke sini ." yaa eomma ? kenap — " min tercegat di depan pintu selepas ternampak aku .
" nii , soonyoung datang . jemputlah dia masuk ! kejap , eomma buatkan air . " kata eomma ingin meninggalkan kami berdua .
" ah , eomma . tak payah buat air . soonyoung sekejap je ni " balas minhwa .
" ish kamu ni . tak baik tau . kejap ya soonyoung-shii " kata eomma kim .
aku hanya tersenyum pada eomma kim dan dia berlalu pergi .
" tak payah masuk . cakap kat sini je . kau nak apa ? " tanya min dengan dingin sekali selepas eomma kim tidak lagi kelihatan .
" aku nak cakap sesuatu .. " balasku teragak agak .
" cepatlah cakap . aku takde masa ni "
" eh ? wahhh soonyoung hyung !! " tiba tiba hyunjin entah macam mana dia muncul dari belakangku . dia terus menepuk bahuku .
" ehh hai hyunjin . lama tak jumpa " balasku .
" hehh , memang la lama , hyung dah lama tak datang sini " sindirnya sambil tergelak kecil .
" haha maaflah .. hyung sibuk " balasku lalu tersenyum kearah hyunjin .
" eish , dah dah . kau , pergi masuk ! aku nak cakap dengan dia ni . " sampuk minhwa .
hyunjin mencebik lalu menjeling ke arah minhwa . dia pun masuk ke dalam rumah .
" teruskan . " katanya dengan dingin .
dan air hujan mula menitik dengan perlahan membasahi bumi .
" min ... please , jangan ada relationship dengan seungyeon . "
minhwa memandangku atas bawah .
" tch , aku agak dah . mesti pasal seungyeon . kau apa tak puas hati sangat dengan dia hah ? oh aku lupa ... sebab kau suka aku but aku suka dia ? yah , kwon soonyoung kau tak boleh paksa hati orang k . "
" bukan sebab tu la min ! aku tak kisah langsung pasal hati aku okay ! aku cuma mintak satu je .. jauhkan diri dari dia .. apa susah sangat kau nak dengar ? "
" susah ? memanglah susah ! kau kalau aku suruh jauhkan diri dari aku , mesti susah bagi kau kan ? macam tu jugaklah aku dengan seungyeon ! "
" berapa kali aku nak bagitahu kau .. stop controlling my life ! aku bukannya budak lima tahun but aku dah form 5 now ! " sambungnya lagi .
" aku tak nak kau menyesal min — "
" apa yang aku akan menyesal huh ?! aku takkan menyesallah dengan keputusan aku ! kau nak tahu apa yang aku menyesal sekarang ? aku menyesal sebab pernah berkawan dengan orang toxic macam kau ! "
" min ! " tiba tiba eomma kim bersuara . aku dah tertunduk manakala min menoleh kebelakang .
" eo , eo—eomma . lama dah ke eomma kat situ ? " tanya min dengan suara yang awkward .
" taklah . baru je ni .. jemput la soonyoung masuk . eomma dah buatkan air feveret soonyoung dah ni . soonyoung-shii , mari masuk . " balas eomma kim .
aku segera mengesat air mata sebelum mereka perasan dan memandang ke arah eomma kim .
" ahh , takpelah eomma .. min rasa soonyoung nak balik dah . " balas min sambil menjeling ke arahku yang masih lagi boleh tersenyum .
" eish kamu ni .. kan hujan lebat kat luar tu takkan la nak biarkan soonyoung balik . tunggu hujan reda dulu "
" er , eomma . tak pelah . saya memang nak balik dah ni . annyeong . " kataku lalu menunduk pada eomma kim .
aku tahu , min memang tak nak aku jejak kaki ke dalam rumah dia .
" ehh soonyoung hujan tuu .. kamu dahlah senang untuk demam ! " larang eomma kim namun aku menghiraukannya . aku buat buat tak dengar .
aku start enjin dan memakai helmet . aku terus tinggalkan perumahan tersebut .
YOU ARE READING
[ C ] 10 : 10 • ksy
Fiksi Penggemar' 247 ɪ ʟᴏᴏᴋ ғᴏʀ ʏᴏᴜ ' _______________________ every night , he'll always text you at 10:10pm > wonwalls , 2020