three

32 3 0
                                    

kwonsoonyoung

aku duduk di meja kantin berseorangan . bukan sorang sorang , tengah tunggu minhwa .

mana yang lain ? dorang memang akan rehat dengan orang lain setiap hari . aku ni je yang rehat dengan minhwa .

jihoon selalu dengan kang daniel , classmate seungyeon . jun pula dengan kawan china kitaorang yang lagi satu , xu minghao . wonwoo ? biasa dah dia tu dengan kim mingyu . pasangan gay terhangat di sekolah merecik aw aw !

tak tak , dorang bukan gay . cuma dorang dua terlalu rapat and dorang dua pun tak pernah ada rumors yang dorang couple dengan sesiapa kat sekolah ni so netizen netizen sekolah ni panggil dorang gay couple .

" soonyoung , kau tak beli apa apa ke ? " tanya minhwa yang baru je sampai dengan semangkuk mee sup .

" aku nak pergi beli ah ni . kau yang lambat . penat aku jaga tempat tau . " omelku sambil berdiri dan menuju ke tempat membeli makanan .


sementara tunggu loceng rehat yang tak berbunyi lagi , kitaorang berdua lepak kat koridor kelas bersama .

" weh soonyoung . aku nak cerita something ni . " minhwa memulakan perbualan . aku hanya mendongak untuk mendapat jawapan .

" aku rasa nak rapat dengan seungyeon lah .. boleh en ? " pertanyaan yang keluar dari mulut minhwa agak membuat aku terperanjat .

" kau takyah la rapat dengan dia .. minat dia boleh , rapat — ? no tak boleh . " balas aku dengan sebantah yang boleh .

" kenapa aku tak boleh rapat dengan dia pulak ? " tanya minhwa sambil memandangku dengan muka tak puas hati dia .

" sebab tak boleh . jangan buat kerja gila la , min . " balasku membalas pandangan minhwa dengan jelingan aku .

" alah biar la aku nak rapat dengan cho seungyeon tu . aku tetap nak rapat dengan dia . takde sape boleh halang . " balasnya seperti budak lima tahun and dia terus senyum menampakkan gigi yang tersusun kepadaku .

" baik takpayah cerita kalau kau tetap dengan pendirian kau . " sindirku .

" hehe — alah kau tak payah risau la soon . nanti kalau aku dah rapat dengan dia , aku takkannya lupa kau . kau kawan aku paling aku sayang kot ! " balas minhwa sambil landing kepalanya di atas bahuku .

sebenarnya — bukan tu yang aku risaukan .

[ C ] 10 : 10 • ksyWhere stories live. Discover now