Dua tahun kemudian"Ish mana abang ni haih lambat betul la " rungutnya lantas mengeluarkan handphonenya untuk menghubungi abangnya yang tersayang.
"Where are you?" Soalnya saat talian disambungkan .
"Sorry sorry abang dah sampai tunggu kejap"talian dimatikan.Dia menunggu sehingga abang datang menghampirinya yang sedang menunggu.
"You're late you know?" Soalnya sambil berpeluk tubuh .
"Sorry sorry tadi abang ambik kawan abang kejap, so sorry eh ."ujar aizat.tetiba si firash ajaknya keluar.Bila diberitahu nak ambil si adiknya,dia tetap nak ikut.jadi terpaksalah ambil si firash dahulu.
"Takpelah dah jom balik,adik tak sabar nak jumpa mama"ujarnya lantas menarik bagasinya.
"Erm adik,kita keluar dulu nak tak? Sebab abang rancang nk keluar dengan kawan abang." Pinta aizat berhati hati.
"Oklah oklah dah jom ...erm jap kawan abang sorang ja kan?"soalnya
"Erm three..."jawab aizat sambil membuat tiga jari.
Adriana mengangguk lalu langkahnya diteruskan. Aizat hanya melurut dadanya lega nasib baik adiknya tidak mengamuk.mood elok la tu. Dia melajukan langkahnya lalu berjalan bersama adiknya ke arah kereta.
"Adik duduk belakang tau...sebab kat depan ada firash so adik duduk belakang lah. Boleh tak?"soal aizat setibanya di kereta.
Adriana hanya mengangguk lalu memboloskan dirinya ke dalam kereta. Bagasi? Abang dia kan ada .
"So kita nak pergi mana?" Soal aizat sebaik saja masuk ke dalam kereta .
"Tengok movie jom" ujar lelaki disebelah adriana.
"Adik ok?" Soal aizat. Takut si adiknya nak pergi ke tempat lain.
"Ok je. Lagipun lama tak tengok movie"ujar adriana lalu mengeluarkan handphonenya.
Setelah mendengar persetujuan dari adiknya, dia meneruskan perjalanan ke tempat yang ingin dituju.
Sedang adriana ralit bermain handphone ,dia ditegur oleh lelaki dia sebelahnya.
"Erm hai saya adam dan ni kawan saya fikri"ujar adam sambil melemparkan senyuman.
"Hai...saya adriana"adam tersenyum melihat adik rakan mereka mudah juga untuk bergaul.
YOU ARE READING
THE ADRIANA MIKAYLA
ActionDia seorang gadis yang periang,ceria dan manja apabila bersama family yang tersayang dan kawan-kawannya. Namun dia mempunyai sisi gelap yang merubah perwatakannya kepada seorang yang dingin dan berhati batu dalam sisi gelapnya itu. °°°°°°°°°°°°°°°°...