Adriana duduk termenung di hadapan rumahnya. Firash tak de. Dia keluar dengan kawannya. Entah aku pun tak tahu sapa.
"Firash mana?" Adriana memusingkan badannya untuk melihat gerangan yang mengajukan soalan. Ouhhh Aizat.
"Entah dia kata nak jumpa Kawan." Jawab Adriana. Aizat menganggukkan kepalanya beberapa kali lalu mengambil tempat di sebelah Adriana.
"Kenapa kau termenung dekat luar ni?" Bukannya dia tak nampak yang adiknya asyik menyendiri je sejak dua menjak ni.
"Takde pa pa pon." Jawab Adriana tenang. Tapi yang sebenarnya fikirannya sedang bercelaru sekarang nih.
"Sure?"
"Yup. Very sure" i'm Sorry Brother.
"Hahh takpelah. Ni kau nak tunggu Firash ke?. Kau jangan risau dia keluar dekat kawan laki." Ujar Aizat.
"Okay"
Dia melihat tubuh Aizat yang makin hilang. Dia mengeluh berat.
Flashback
Sedang dia berjalan badannya dirempuh seseorang menyebabkan dia jatuh terduduk.
"Aduh"
Dia bangun perlahan- lahan sambil membetulkan bajunya.
"Opppss sorry. Sengaja" Ujar seseorang.
'Wait! Suara ni macam kenallah.' Dia mengangkat wajahnya untuk memandang wajah oarang yang melanggarnya tadi.
Terkelu dia saat wajah seseorang yang dah lama tidak jumpa.
"Why?. Terkejut?" Soalnya sinis.
"Natasha." Ujar Adriana perlahan.
"Wahh. Nampaknya kau still ingat aku kan."
"Mana kau pergi selama ni?" Soalnya.
"Why? Miss me?"
"Actually i have something to tell you." Ujarnya lagi.
"Apa?"
"Do you still remember Fariez? You know. That Fariez still waiting for you?" Soal Natasha.
"He's gone Tasha" kata Adriana.
"Nope. He still alive. Waiting for you. But sadly is....." Dia berjeda.
"You're married. Nampak sangat kau ni tak setia kan?. Sedangkan dulu kau berjanji dengan Far yang kau akan setia." Adriana hanya mendiamkan diri. Air matanya sudah mula mengalir.
"Okeylah aku balik dulu. Tapi sebelum tu aku nak cakap something. Aku nak kau tinggalkan laki kau. Atau kau nak aku tolong kau. Kau fikirlah sendiri." Ujarnya lalu meninggalkan Adriana sendirian.
'Sanggupkah dia meninggalkan Suaminya?'.
Dia tahu kalau dia tidak menurut apa yang dipinta oleh Natasha. Nasib Suaminya akan jadi seperti Fariez. Tapi sanggup ke dia nak tinggalkan suaminya. Sedangkan dia sayang Suaminya sangat-sangat.
Sumpah dia keliru
°°°°°°°°°°°°
HAIIIIII. JANGAN LUPA VOTE AND COMMENT✨✨
Sorry kalini sikit jer😢
YOU ARE READING
THE ADRIANA MIKAYLA
ActionDia seorang gadis yang periang,ceria dan manja apabila bersama family yang tersayang dan kawan-kawannya. Namun dia mempunyai sisi gelap yang merubah perwatakannya kepada seorang yang dingin dan berhati batu dalam sisi gelapnya itu. °°°°°°°°°°°°°°°°...