Hari ni cuti sekolah jadi white bercadang untuk keluar bersama-sama. Mereka ingin menghabiskan masa mereka di shopping mall.
"You guys dari tadi dok pusing-pusing mall ni ja. Tapi barang yang dibeli sikit je." Rungut Fikri sambil membuat muka cemberutnya.
"Gatal nak ikut kan? Sapa suruh"perli Rianni. Sapa suruh nak ikut. Sebok je orang nak keluar diorang pon nak keluar.
"Sapa suruh ikut. Nak sangat kan" Perli Adriana. Yang lain hanya mendiamkan diri.
Flashback
Aku baru sahaja keluar dari bilik dikejutkan dengan wajah Aizat.
Terkejut aku."Yana nak pergi mana? Nak ikut boleh?" Soal Aizat yang berada di hadapannya.
"Keluar shopping dengan white black. Tak payah la, abang tu lelaki . Kitorang nak spend time dengan ahli whiteblack je"ujar aku. Yelah sibok je ,dah la orang ada nak bincang sesuatu.
"Memang la abang lelaki, habistu si daniel tu apa pondan? Lagipon abang bosan lah asyik duduk rumah je. Boleh ehh" pinta Aizat .
"Ishh abang ni. Ganggu betul lah.yelah-yelah pergi bersiap cepat, yana tunggu dalam kereta." Ujar Adriana lalu kaki melangkah ke arah keretanya.
Sedang menunggu abangnya bersiap aku membuka instagramnya. Scroll punya scroll terpampang wajah si Firash
_.firasharyan
Like by princess.syazz and 59,999 others
_.firasharyan outing🔥
View all 40,874 commentsNrl_imn why so handsome🙉
Khldamani_ ma boy💓"Abang tak keluar pulak dengan dia. Kalau tak melekat ja." Ujar Adriana tanpa sedar Aizat sudah berada di sebelahnya.
"Hahh yana stalk sape tuhh?" Soal Aizat sebaik masuk ke dalam kereta.
"Takde sapa pon. Nihh abang tak keluar dengan firash ke? Kalau tak asyik melekat ja" soal Adriana.
"Errrr tak. Ehh kau jealous ehh"Aizat mengubah topik yang dibangkitkan oleh Adriana.
"Takde maknanya. Sudah la jom la cepat nanti white black tunggu lama pulak" ujar Adriana.
Aizat terus memanda sehingga tiba di shopping mall. Turun saja dari kereta sudah terpacak wajah Adam dan fikri. 'Aik diorang pon ada sini. Berjanji ke apa'bisik hati Adriana.
"Dah jom lambat nya kau ni. Lama tau kitorang tunggu." Rungut Adam sambil membetulkan rambutnya.
Adriana memandang ke arah abangnya. 'Dia ni memang nak kena kan' bisik hati Adriana geram.
"Errr.sorry yana. Sorry sangat" ucap Aizat sambil membuat tangan tanda meminta ampun.
"Haihh korang ni kalau nak keluar sekali kasi tahu ni tak senyap senyap. Nihh mana lagi sorang?" Soal Adriana. Takkan tiga orang ja. Mana lagi sorang.
"Ada ni " ujar Firash yang berada di belakangnnya. Ishh bila masa dia ada dekat belakang aku.
"Dah jom la. Kesian kawan i tunggu" ujar Adriana laju saja kakinya melangkah meninggalkan jejaka empat ekor itu.
Mereka hanya mengikut langkah Adriana. Yelah Nak pergi mana lagi. Ikut orang depan jelah. Tadi nak ikut sangatkan.
■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■
SKIP
Selesai membeli belah apa yang patut. Mereka membuat keputusan untuk mengisi perut mereka yang sudah berbunyi minta diisi.
"Korang nak makan apa" Soal Adam.
"Hey look kita dekat pizza hut kan so kau rase?" Soal Rianna kembali. Tah pape lah.
"Okok fine."
Selesai menjamu selera mereka membuat keputusan untuk pulang ke rumah masing masing.
Itu yang aku tunggu tunggukan.
Tapi lain pula yang jadi."Kau asal dari tadi diam jer" soal Firash yang sedang memandu. Hahh ni Aizat punya pasal. Dia ada emergency ape tah. Ishh benci aku.
Adriana tersedar apabila Firash memetik jari dihadapan wajahnya.
"Apeee?!" Soal Adriana apabila tersedar. Ishh ni lagi sorang.
"Kau ni mengelamun je kerja kau. Aku tanya kau asal diam jer?" Soal Firash kembali.
"Dah takde benda nak cakap so diam jelah." Kata Adriana. Diam pun salah ka.
Firash hanya diam dan kembali memberikan fokusnya terhadap jalan.
Akhirnya dua dua hanya mendiamkan diri sehingga tiba di halaman rumahnya.
Sebaik saja Firash memberhentikan keretanya. Adriana Mahu saja keluar dari kereta tersebut dengan cepat. Tapi pergerakannya terhenti saat Firash memanggil namanya.
"Mikayla!" Panggil Firash di dalam kereta.
"Apa?" Soal Adriana yang sudah berada di luar.
Firash keluar dari kereta lalu pergi ke arah Adriana. 'Pahal mamat ni' Bisik hati Adriana.
"Kalau aku nak tanya sesuatu boleh?" Soal Firash yang berada di hadapannya.
"What?" Soal Adriana.
"Erm kau ada someone special" soal Firash. Amboi laju.
"Nope and never" jawab Adriana ringkas.
"Ermm. Kalau aku?" Soal Firash terus terang.
"Kau kenapa ni. Tiba tiba tanya soalan macam ni" Soal Adriana kembali.
"Kalau aku kata aku suka kau? Soal Firash lagi.
"Kau ni penat sangat agaknya ni, dah la pergi balik then rest. By the way thank you so much." Ujar Adriana lagi dilayan lagi lama lah dia kat depan rumah ni.
"Aku ada peluangkan?" Soal Firash lagi. Haih tak penat ka dari tadi tanya benda yang sama. Eh sama ke? Hmm ntah la.
Adriana mengangkat bahu lalu laju sahaja kakinya melangkah masuk ke dalan rumah.
'Aku akan buat Kau jatuh cinta dengan aku.' Bisik hati Firash.
Sorry typo🙆♀️
By the way. SELAMAT HARI RAYA🌹MAAF ZAHIR DAN BATIN. Sorry kalau syaz ada buat salah silap. Sorry kalau cerita ni tak best but i try. Stay safe okey👌. Love you guys❤.
YOU ARE READING
THE ADRIANA MIKAYLA
БоевикDia seorang gadis yang periang,ceria dan manja apabila bersama family yang tersayang dan kawan-kawannya. Namun dia mempunyai sisi gelap yang merubah perwatakannya kepada seorang yang dingin dan berhati batu dalam sisi gelapnya itu. °°°°°°°°°°°°°°°°...