AM-11🌸

311 25 3
                                    


Video dekat atas nihh. Sesaja je letak. Tak ada kena mengena pon. Enjoy reading.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Tepat 6 pagi Adriana bangun melangkah ke arah bilik Daniel, Fathia, Qistina, Rianna,dan Rianni. Bilik Daniel berada satu tingkat dengannya. Dia bergerak menuju ke bilik Daniel dahulu untuk kejut Daniel yang masih tidur.

'Tok, tok, tok.'

"Dan! Bangun pukul 6 dah. Nanti kau kejutkan girls and boys yang lain. Abang aku tak payah. Aku boleh kejutkan." Sebaik saja mendengar suara Adriana Daniel terus bangun menuju ke arah bikik air.

Macam mana Adriana tahu? Dalam ahli WB or WD Daniel lah orang yang paling mudah bangun tidur. So tak yah risau.

Adriana menuju ke bilik Zaquan terlebih dahulu. Tak payah ketuk pintu. Dia terus masuk ke dalam bilik Zaquan setelah pintu dibukanya sendiri.

"Zaq bangun pukul 6 dah. Harini kan RK nak datang sekolah." Gerak Adriana sambil mengoncang perlahan tubuh Zaquan.

"Ala kejap la Kay" tutur Zaquan mamai.

"Ehh takde takde. Bangun la cepat. Penat la aku macam ni" rungut Adriana. Yelah dia juga yang nak kena kejutkan diorang. Dah macam mak mak je.

"Ala. Yelah yelah. Nak bangun lah ni." Ujar Zaquan setelah mendengar suara sedih milik Adriana.

Sebaik saja Zaquan masuk ke dalam bilik air. Adriana sudah mengekek ketawakan Zaquan. Dia acah acah ja tadi.

Dia keluar menuju ke bilik Zafir pula. Yang ni lagi liat nak bangun. Kau rebus berapa lama pon tetap liat nak bangun.

Dia terus merempuh masuk ke dalam bilik Zafir. Yang ni jenis tidur mati. Letak bom dekat sebelah pon belum tentu bangun.

"Zaf! Bangun pukul 6 dah." Adriana menepuk nepuk bahu Zafril.

Zafril tidak memberikan tanda tanda yang dia akan bangun.

Adriana berlalu ke bilik air. Dia mengisi air ke dalam bekas yang barada di dalam bilik tersebut. Lalu melangkah keluar menuju ke arah Zarif yang masih lagi tidur .

"Zaf kau tak nak bangun ke?. Aku simbah air ni ehh?" Adriana mengugut. Melihat tiada tanda tanda yang Zarif akan bangun. Dia menyimbah Zarif dengan air yang ditadahnya tadi.

Zarif yang terkejut terus bangun dengan laju.

"Kay! Apa kau buat nihhh" Zarif memisat matanya.

"Bangun dah pukul 6 dah. Kau pikir aku ni mummy yang nak kejut kau slow slow.? Lammmmmmbattttt laaagi" leter Adriana.

Zarif mencebik. Kakinya laju di bawa ke arah bilik air.

Keluar dari bilik zarif dia menuju ke arah bilik Aizat. Adriana terserempak dengan Daniel.

"Kay, Aizat aku dah kejutkan dah. Dia kata dia balik kejap semalam ambik baju. So dia gerak dari sini lah." Ujar Daniel.

"Ha oklah. Nihh Firash, Adam dengan Fikri dah balik?" Soal Adriana.

"Adam and Fikri pon sama. Diorang balik semalam ambik baju, then datang sini balik." Beritahu Daniel.

"Lah boleh pulak tak balik terus." Adriana menggelengkan kepalanya.

"Dia kata best tidur sini. Dah yang tu kau tak yah risau. Nihh kalau pergi tengok 'Bie' kau tuhh. Dari tadi tak bangun. Aku rasa kau kena guna cara halus lah." Ujar Daniel. Itulah tujuannya tadi.

"Ehh bukan aku suruh kau kejutkan ka?. Hah cara halus apa pulak nihh?" Soal Adriana. Haihhh kena hadap dia pulak.

"Dah. Tapi dia tak bangun pun.Dah la kau pergilah tengok" arah Daniel. Amboii dah pandai mengarahh ehh sekarang.

Adriana membawa langkah ke arah bilik yang menempatkan Firash di dalamnya.

"Firashhhh, bangun pukul 6 dah" ujar Adriana. Dia menggoncang badan Firash sedikit kuat.

"Ye sayang. 5 minit 5 minit" ujarnya di dalam selimut.

"Takde takde. Bangun sekarang. Nih kau tak balik ke?. Baju sekolah kau mana ada" Adriana masih menggoncang tubuh Firash.

"Aku balik ambik baju semalam." Jawabnya. Aishhh dia pon sama. Alang alang dah balik tu tidur jelah kat rumah.

"Dah la tu. Bangun cepat."

Senyap. Yahh Firash hanya menyepi. Masih tidur lah tu.

Adriana teringat kata kata si Daniel.' Guna cara halus?' Tetiba dia terfikir sesuatu.

Cuba jelah. "Bie bangun la cepat. Sayang tak mandi lagi nih" ujar Adriana. Aduhhh gelinya aku. Nak muntah dah rasanya..

Firash terus mencelikkan matanya. Dia tersenyum nakal.Memang itu yang ditunggunya.

"Ok sayang, bie mandi dulu. Sayang naik kereta dengan bie ehh. Daaaaaa" Firash mengambil kain tuala denfan senyuman lalu melangkah ke arah bilik air.

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Semua mata memandang ke arahnya saat ini. Dari masuk sekolah tadi lagi. Mahu taknya. Dia datang dengan jejaka pujaan ramai kott.

"Dah la jom masuk kelas. Buat tak tahu je dengan pandangan diorang tu" tegur Rianna. Dia tahu kawannya tidak selesa dengan keadaan seperti sekarang ni.

"Hahh ni. Bila waktu yang RK akan datang nih?" Soal Qistina yang baru sahaja habis makan. Yup sekarang waktu rehat. And diorang berada di cafe sekolah mereka.

"Tak pasti. But i'm very sure diorang datang mengejut." Ujar Daniel. Memang itu tugasnya kan.

"So kita kena hati hati." Kata Adriana.

"Dah la nak habis dah waktu rehat. Jom masuk kelas." Rianni menegur mereka yang rancak bersembang.

Mereka bangun untuk menuju ke kelas. Dalam perjalanan ke kelas. Adriana di rempuh dari sisnya.

Dia jatuh terduduk. 'Sakit siott' apa kau pikir mafia tak sakit ka. Tapi bukanlah tahap nak mati.

"Padan muka kau. Ehh kenapa kau datang dengam Fir eh tadi?" Soal amani geram.

"Kau tanya lah boyfriend kau sendiri." Ujar Adriana. Lalu melangkah pergi. Tak kuasa nak layan.

" ishh aku tak habis cakap lagi.! Kurang ajar punya perempuan!" Jerit Amani. Tak malu ke apa. Terjerit jerit. Dah gila gamaknya.

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Dalam ralit belajar. WB terdengar bunyi tembakan datang dari arah dataran.

"Aduhh takkan sekarang." Rungutnya sendirian. Yelah sekarang time Addmath kot.

WB di sekolah WD di dalam dunia mereka.

Dalam keadaan orang ralit duk terjerit jerit WD mengambil peluang untuk keluar lalu pergi ke arah dataran.

Terlihat RG sudah jatuh tersungkur akibat berlawan dengan jantan kiparat tuhh.

"Aku tanya Kay mana. Asal susah sangat nak jawab" Marah Darwish sambil memukul Aizat yang sedang berlawan dengannya. Yes nama kiparat tuhh Darwish.

"Kau datang cari aku tapi kenapa kau pukul orang yang tak bersalah." Adriana sudah berada di belakang Darwish.

"Hah. Muncul pun kau. Asal lembap sangat ehh. Nihh lagi satu takkan kau nak lawan aku dengan baju kurung kot." Darwish sengaja ingin membangkitkan kemarahan Adriana. Lalu Adriana mengoyak baju kurungnya. Nampak lah pakaian lengkap WD yang berwarna hitam. Ahli WD yang lain pun sudah mengoyak baju mereka.

"Kau lepaskan dia dulu. Then kau boleh lawan dengan aku" ujar Adriana . Dia cuba menghiraukan pandangan pelajar lain terhadapnya. Dia tahu sekarang rahsianya dah terbongkar.

"Ok then." Darwish melepaskan tubuh Aizat yang terkulai layu.

"Let's begin girl" Ujar Darwish lalu mula menyerang.

°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Sorry typo🙆‍♀️

Btw thanks sapa yang baca tuh. Tapi tolonglah vote sama. Jangan jadi silent reader ja.

Thanks guys. Macam biasa jangan lupa untuk vote and comment okeyh❤

Love you guys😘


THE ADRIANA MIKAYLAWhere stories live. Discover now