AM-7🌸

395 28 0
                                    

"Good morning!!" Ucap Aizat ceria sebaik saja turun untuk bersarapan.

"Morning" ucap Mereka kembali.

"Harini yana pergi sendiri atau pergi dengan abang zat ?" Soal Tengku imran memecah kesunyian.

"Yana pergi sendiri jelah. Pergi dengan abang nanti ada emergency pulak. Pastu suruh orang lain hantarkan. Baik pergi sendiri" perli Adriana sambil menjawab soalan papanya.

Tengku imran hanya mengangguk. Aizat yang terasa terus menyiku perut Akief yang berada di sebelahnya sambil mengangkat kening.

"Dia mogok dengan kau. Semalam kau suruh si Firash hantar dia kan?" Ujar Akief lalu menghirup airnya. Lupa bagitau Akief ni tengah cuti sem. Sebab tu duduk rumah ja.

'Firash ada cakap something ke?'
Bisik hati Aizat.

"Dah la yana pergi sekolah dulu." Ujar Adriana. Dia berlalu untuk pergi ke sekolah.

Setelah kelibat Adriana hilang, Amri membuka mulut.

"Pa macam mana ni? Yana macam tak suka je dekat si Firash tu"

"Kita terpaksa Am. Papa yakin yang Firash boleh jaga yana." Ucap papa.

"Kalau kita tak buat semua ni tak boleh ke? Lagipun dia boleh jaga diri dia la pa. Kita pun boleh jaga dia." Ujar Akief . Dia yakin adiknya boleh jaga diri dengan kerja yang adiknya lakukan itu.

"Walaupun yana buat kerja tu kita tetap kena  jaga dia. Musuh dia ramai kief. Dan kita perlukan bantuan Fire tiger untuk pastikan yana selamat." Ujar tengku imran.

Ya. Diorang tahu kerja yang dilakukan oleh Adriana. Keluarga  angkat anak anaknya telah memberitahu mereka sebelum Adriana pulang lagi. Memang mereka telah berjanji untuk tidak memberitahu keluarga kandung Adriana tapi untuk keselamatan Adriana mereka tetap memberitahu keluarga kandung Adriana . Walaupun terpaksa mungkir janji.

"Kejap lagi Zaquan dan Zarif akan masuk sekolah korang. Dan mereka telah tahu tentang Fire tiger." Ujar puan Syamira lagi.

"Oklah pa ma nanti kita bincang lagi. Aizat dah lewat ni" ujar Aizat setelah bersalaman  dengan papa dan mamanya dia bergerak ke sekolah.

■■■■■■■■■■■■■■■■

Dalam perjalan ke sekolah Adriana hanya menahan geram.

"Yana okay?" Soal pak Samad. Ouhh lupa kasi tahu, maksud Adriana pergi sendiri tu maksudnya dia pergi dengan driver mereka. Gila nak bawak kereta? Habis kena samanlah.

"Yana okay je" ujar Adriana.

SKIP

Tiba di sekolah semua hanya memandang ke arahnya. Haih dah agak dah. Ni mesti kes gambar tu. Ish kurang ajar punya  Firash.

Flashback

Sebaik saja aku masuk ke dalam rumah, dia terus menuji ke dalam biliknya.

Aku merebahkan diriku di atas katil untuk menghilangkan penat.

Aku membuka akaun instagram ku. Dalam ralit dok scroll tiba aku lihat satu gambar ni. 'Ehh ni gambar aku.'

_.firasharyan

firasharyan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
THE ADRIANA MIKAYLAWhere stories live. Discover now