AM-18🌸

244 20 0
                                    

"Weih harini perempuan gila tu datang sekolah tau. So better kau hati-hati" pesan Rianni.

"Hmmm"

"Nihh aku nak tanya kau. Kenapa kau rapat sangat ehh dengan Zafriel?" Soal Rianna. Matanya tepat memandang Adriana.

"Kenapa tak boleh?" Soal Adriana.

"Ehhh kau ni kalau aku kata kalau bodoh, kau marah. Tapi memang hakikatnya kau tu bodoh." Ujar Daniel geram.

"Aku kawan cam biasa je dengan dia." Ujar Adriana.

"Kau memanglah anggap kawan biasa tapi dia?" Soal Fathia. Membuatkan Adriana terdiam.

"Look, kau tahu yang dia suka kau. Tapi kau still layan kenapa. Kau dah ada laki kot." Ujar Qistina.

"Okey fine." Putus Adriana. Tak guna nak melawan kalau apa yang dikatakan oleh rakan rakannya tu sudah jelas lagikan terang salah dia.

"Ad, boleh tak kau ajar aku yang ni" Tegur Haziq.

Adriana berpaling ke arah Haziq yang sedang membuat latihan addmath. Selesai sahaja mengajar Haziq dia berpaling ke arah WB kembali.

"Hah tu lagi sorang Kay. Kau jangan rapat sangat" Ujar Zaquan. Matanya tajam memandang Haziq yang sedang membuat latihan.

"Dia okey jelah. Korang yang fikir bukan -bukan." Mana taknya. Kalau Zafriel tu mungkin lah. Sebab walaupun dia tahu yang aku ni dah kawin but dia still ganggu life aku. Tapi kalau Haziq, mungkin tak.

"Hah kau tu memang" perli Zarif.

"Dahla buat ker..." kata-katanya terhenti apabila terdengar suara perempuan melaung namanya.

"WOII ADRIANA. Kau memang melampau kan. Apasal kau kawin dengan Firash ehh. Kau tahukan dia tu aku punya." Amani melangkah masuk ke dalam kelas 4 stem lalu melangkah ke arah tempat duduk Adtiana.

"Dah jodoh" Qistina pantas menjawab soalan Amani.

"Ehh kau diam. Kau siapa nak masuk x
Campur?" Marah Amani apabila di tanya pada orang lain. Tapi orang lain yang jawab.

"Cousin Adriana." Jawabnya lagi.

"Loyar buruk kau  ehh perempuan!"

"Eh..." belum sempat dia membalas Adriana  menarik lengannya tanda cukup.

"Kau balik je lah kelas kau. Jangan nak buat kecoh dekat sini." Tegur Adriana. Dia malas nak bergaduh dengan perempuan yang belum tentu cukul akal.

"Ehh kau memang sengajakan rampas dia dari aku."

"Ehh kau dengar sini ehh. Kau tahu cara kau sekarang ni macam perempuan tak de maruah. Sibuk tergila -gilakan laki orang." Ujar Adriana sinis.

Amani yang geram terus mencekik Adriana lalu dihentak ke dinding.

"Aku tak faham lah apa yang Fariez pandang sangat dekat kau ni. Sia sia jelah hidup dia sebab sanggup berkorban untuk perempuan murahan macam kau ni."

Adriana mengepal penumbuknya. Air matanya saat ini sudah mengalir. Ya dia lemah kalau isu Fariez dibangkitkan.

"Kau tak layak lah  nak cakap macam tu dekat Fariez." Adriana menolak Amani ke arah meja sehingga terlanggar meja tersebut.

"Memang patutlah dia mati. Buat apa kalau dia hidup tapi kau tak reti nak hargai dia." Ujar Amani sinis. Walaupun dalam keadaan sakit kerana terlanggar bucu meja.

Adriana mengangkat tangan ingin menampar Amani. Namun belum sempat tapak tangannya sampai  ke wajah Amani Firash muncul lalu menghalang niat Adriana.

"Mikayla! Kau buat apa ni? Ehh ini sekolah lah! stop being childish!" Marah Firash lalu membantu Amani untuk bangun.

Adriana tersenyum sinis.
"If i'm like a childish. Why did you marry with me Firash!" Soal Adriana. Saat ini air matanya sudah berhenti mengalir.

"You know what?. now I regret to get married with you." Ujar Adriana lantas berlalu pergi.

Firash meraut mukanya kasar. Dia sedar akan kesalahannya. Dia melihat Haziq yang  turut berlalu pergi. Mungkin nak pujuk Adriana.

"Apa yang kau dah buat?" Soal Daniel. Dia tak marah cuma sedikit kecewa.

"Sorry. Sorry sangat-sangat. Aku tak terniat pun nak cakap macam tuh." Pintanya kepada Aizat. Apabila perasan akan pandangan kawannya itu.

"Dah la. Kau pergi pujuk dia. Maybe dia pergi rooftop kut" Ujar Aizat. Nak buat amacam mana masing-masing belum cukup matang untuk ambil tugas suami dan isteri.

°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Vote and comment⤵️🤍

THE ADRIANA MIKAYLAWhere stories live. Discover now