"Dasar budak manja. Baru pisah kejap dah berlari nak jumpa nenek" perlian Genor agak mendalam
"Haha. Biarlah dia. Atau, kau cemburu?" Scarlett mengejeknya kembali dengan riak wajah yang jelas menyakitkan hati Genor
"Untuk apa aku ingin cemburu? Huh!" Genor menafikan dengan riak wajah yang jelas mengatakan dia cemburu terhadap si Rison itu
"Sudahlah Genor. Lihat wajah saja sudah tahu hahaha."
Dum dum! Dum dum!
DUSHH!!!
Pintu rumah seakan ditendang kuat sehingga merobohkan tekstur kukuhnya menjadi hancur
"Woi! Apa masalahnya ni?!" Genor mula menanyakan soalan
"ARGHH!! SAKITT!" Cursed di tangan Scarlett memantulkan cahaya keunguan yang menzahirkan rasa sakit sehinggan membuatkan gadis itu rebah kelantai
"Scarlett! Kau ok tak?"
"Biadap!" Genor ingin memulakan langkah untuk menyerang wanita itu tetapi gagal
"Esploision.." wanita itu menggunakan black magic yang membuatkan Genor rebah pengsan tidak menyedarkan diri
Kedengaran langkah Nek Kirana dan Rison yang hendak turun ke tingkat bawah membuatkan wanita itu panik dan terus lari menghilangkan diri untuk mengelakkan dirinya daripada dikesan.
"GENOR! SCARLETT! APA YAMG BERLAKU NI!?" Jerit Rison apabila melihat situasi yang berlaku
Nek Kirana perasan akan cahaya keunguan yang terpantul di curse pada lengan Scarlett
'Ini semua.. Angkara dia? Apa lagi yang dia inginkan?'
-------------------------------------------------------Holl P.O.V
"Ini mungkin membantu.."
"Setelah berbulan-bulan aku melakukan kajian keatas pedang ini. Aku harap ia dapat membuahkan hasil."
"Aku mesti sampaikan berita ini pada Kirana pujaan hati kanda.."
Holl bergegas mengemas barangannya yang akan dibawakan bersama dan bersedia untuk pergi berjumpa Nek Kirana menggunakan Aely's Crystal pemberian daripada Nek Kirana kepadanya yang berfungsi sebagai alat teleport ke kawasan tertentu termasuk ke rumah Nek Kirana dengan mudah.
"Alahai.. Aku sudah lupa jampinya.. Sudah lama aku tidak menggunakan crystal ini.."
"Apa agaknya jampinya ya?.."
Lelaki itu mencuba untuk imbas kembali apa yang diterangkan Nek Kirana semasa Aely's Crystal diserahkan kepadanya.
"Oh ya.. Lestruice.. veor two" jampinya telah membawanya ke sebuah tempat yang diberi nama sebagai Platform 2 iaitu platform yang dibina berdekatan dengan di Pekan Alivronta dan tidak jauh dari perkarangan rumah Nek Kirana.
"Pheww.. nasib baik betul. kalau aku pergi ke Platform 3 tadi mati aku. Mana tidaknya, Platform 3 adalah Platform ke dunia Sokkha. Tempat itu adalah tempat dimana masyarakatnya hidup sebati dengan anugerah kuasa sakti. Jikalau tersilap langkah, menempah maut namanya.."
"Manakala jika aku meminta untuk ke Platform 1 tadi sudah tentu aku tidak akan kemana-mana kerana Platform 1 adalah Platform yang berada di rumah aku.."
Platform 1 merupakan Platform yang ditempatkan dirumah Holl kerana walaupun Aely's Crystal adalah pemberian Nek Kirana namun fungsinya yang membolehkan mereka teleport dari satu tempat ke satu tempat yang lain itu adalah hasil ciptaan Holl dengan bantuan Nek Kirana untuk mengaktifkan fungsinya.
YOU ARE READING
Revenge of The Last Heir
FantasíaSeorang remaja yang terhimpit dek situasi yang bahang dimana menjadi pewakaf kepada dendam yang tersimpan. Walau jauh dilubuk hati, namun ia masih menjadi simbol kepada asbab yang menyeluruh baginya dalam meneruskan perjuangan.. Apakah yang menjadi...