"Iman bangun cepat dah lambat ni!" Marah Puan Alia mak kepada Iman Sofea. Harini merupakan hari pertama dia masuk ke MSU. Sebelum ni dia tolong maknya di butik saja. Taktau la angin apa mak dia bagi sambung belajar.
"Ibuu, Iman dah lambat la ni! Ibu lani tak kejut Iman!" Iman bingkas bangun menuju ke bilik air. Ibunya sudah geleng kepala. Menyalahkan orang pulak, haish anak bertuah!
Di MSU
Ramai orang juga yang baru masuk ke sini. Iman ingat dia sorang je ehehehe. Sedang asyik Iman berjalan-jalan untuk pergi ke tempat yang diarahkan, ada seorang perempuan melanggarnya. Diva jugak nampak!"Oi, mata letak mana? Tak nampak ke i tengah jalan ni" marah perempuan itu.
"Maaf" Iman meminta maaf. Walaupun bukan salah dia, baiknya Iman!
"Lain kali jalan tu pandang depan ni tak sebok tengok sana sini!" Dia marah lagi. Ramai mata memerhati. Iman menarik nafas panjang. Eh eh pompuan ni, dia yang salah pastu aku dah mintak maaf astu memekak lagi. Iman usha panas.
"Eh pompuan, kau ngan bedak kau tu bole gerak !" Marah Iman pula,cepat-cepat perempuan itu menyimpan bedak Maybeline nya ke dalam beg. Memang salah dia pun, tengah jalan pun sebok nak tempek bedak tu, pastu nak marah orang!
Iman berlalu pergi. Ada yang sempat gelakkan perempuan tu sebab kena setepek ha! Amira Izaty orang pertama la gelak. Amira mengejar Iman dari belakang. Tangan Iman diraih.
"Hai, Amira Izaty" Amira menghulur tangan tanda mahu berkenalan. Muka dah senyum-senyum.
"Hai, Iman Sofea" Iman menyambut tangannya.
"Gempak bodoe apa kah buat tadi. Kena setepek betina tu!" Amira sudah mengekek ketawa. Iman pula sudah senyum. Yeah, aku ada member baru! Bole buat geng ni HAHAHA gelak Iman dalam hati.
"Tu pasalla menyampah aku, diva sangat" bebel Iman pula dan Amira pula sudah ketawa.
"Okla aku nak masuk class dulu, nanti kita jumpa kat cafe eh! Bye!" Amira meminta diri. Dia ada class sains komputer.
Di cafe
Seperti yang dijanjikan, Iman mengambil tempat duduk dekat dengan kipas. Panas!panas! Beberapa minit kemudian, Amira pun sampai."Aku lambat ke?" Amira meletakkan bukunya di atas meja.
"Takdela, aku pun baru sampai" Iman senang hati dengan Amira ni. Baik je orang nya, lawa, comel! Mereka membeli makan lepastu makan sama-sama.
"Kau stay mana ?" Tanya Amira sambil menyuapkan kuah mee sup dalam mulutnya.
"Selayang" hampir terbeliak mata Amira. Jauhnyaaaaa!
"Kau stay ngan aku jela, aku duduk area sini je."
"Hm, aku kena tanya mak aku dulu. Takut dia tak bagi hehe"
"Oh, lagipun aku stay sorang. Kawan aku tu dah kawin so aku duduk la sorang-sorang" bebel Amira.
"HAHAHA tula sapa suruh tak kawin kan dah lone!" Iman ketawa kecil.
"La kau dah kawin er?" Amira tekejut jugak kalau Iman kata "ye".
"Mana ada la!" Iman senyum nampak gigi.
"La ingat dah kawin. Kita serupa rupanya HAHAHAHA" Amira menepuk lembut tangan Iman. Dua-dua gelak. Ala chilla mereka baru 25 tahun. Awalla!
YOU ARE READING
Di hujung bumi
De TodoIman sofea seorang yang study di MSU dengan kawan baiknya Amira Izaty. Mereka baru je kenal-kenal tapi masing-masing dah masuk air hingga satu hari dia berjumpa dengan abang Amira yang handsome itu. Berubah terus perangainya! "Kek tu nak potong ke...