„Potrebuješ kapitána, technika, doktora, komunikátora, vedca, pilota a toho, čo robí pif-paf, netuším, ako sa to volá...," rátal Carji na prstoch členov tímu. „To je sedem kadetov," prstami takmer vypichol Eve oči, ako jej ich pchal pred nos.
„Nauč sa rátať," zabručala dievčina. „Kapitána a doktora predsa už máme," ukázala na seba a potom na neho.
„Hm," mladík zohol dva prsty, „tak dobre, ale piati sú stále veľa."
„Ja mám na mysli niekoho, kto by mohol byť technikom. A tiež by som mala byť schopná zohnať pilota a taktika. To je ten, čo robí pif-paf," dodala, keď videla Carjiho zamračený pohľad. „Neviem však, čo s ostatnými," povedala sklesnuto a zastavila sa v tieni stromu akademického parku.
„Veda a komunikácia," šepol Carji pozerajúc do tmavozelenej koruny. „Nič nesľubujem, ale mohol by som sa opýtať. Poznám niekoho, kto by sa snáď podujal na úlohu komunikátora."
„Takže už len vedec," povzdychla si Eva.
„To bude ťažké," pokýval hlavou Carji. „Nie každému sa do toho bude chcieť, hlavne ak je kapitánom kadet z prváku. Pochop, tie mozgy majú svoju česť!" poslednú vetu rýchlo dodal, keď zachytil jej spýtavý pohľad nesúci tichú vyhrážku.
Eva si spomenula na chladnú Vulkánku z jej triedy. Prikývla na znak toho, že s Carjim súhlasí, ale to nijak nezmenilo ich malý problém.
Nápad s poskladaním tímu do študijného programu s názvom Hlavný mostík, alebo jednoducho len HM, jej skrsol v hlave hneď ráno. Otvorila oči a prvé, čo zbadala, boli obrázky hviezdnych lodí nad jej hlavou. Ak chcela takú jednu riadiť, musela sa dostať na to najdôležitejšie miesto – mostík. A to by sama nedokázala.
Kapitán má okolo seba ľudí, ktorých úlohou je pomôcť mu, poradiť. Na nič nie je sám.
Caroline hovorila holú pravdu, ktorá bola však až taká jednoduchá, že to Eve došlo až o mnoho rokov neskôr.
Bolo to úplne jasné: Potrebuje tím! A program HM jej len nahrával do kariet.
O jeho existencii vedela od Arivy. Tá celý prvý rok, čo bola na Akadémii, nehovorila o ničom inom ako o HM a že je prvá kapitánka z prvého ročníka, ktorej sa podarilo poskladať tím, ktorí úspešne prešiel všetkými testami.
Jej sestra bola génius, ale Eve nešlo o to, aby ju prekonala. To bol až druhý bod, prečo sa na túto misiu podujala. Tým prvým bolo lámanie ľadu.
Ak neprekoná sestru, prekoná aspoň svoju mamu.
///
Grin jej pozeral do marhuľových očí a rozmýšľal, prečo od nej počul čosi tak divné.
Možno ho ohúrila skutočnosť, že k nemu pribehla, keď sa vracal z technických laboratórií rozmýšľajúc nad spojmi a prenosom energie.
Možno to bolo tým, že sa s ním bavila, za čo jej bol nesmierne vďačný – bez jej prítomnosti by to asi dávno vzdal a vrátil sa na 74-ku. Hoci nad tým rozmýšľal aj teraz a to pre včerajšie udalosti.
A nie je to tým, že je tak zaujímavá a pekná?
Na chvíľu zatvoril oči, opäť si prehral jej slová, potriasol hlavou a potom na ňu s obavou pozrel. S nadšením očakávala jeho odpoveď. Mohol si dovoliť sklamať ju?
„Eh, no...," zhlboka sa nadýchol a sústredil sa na svoje ruky, „zhrňme si to, dobre?" pozdvihol k nej zrak.
Ona nadvihla trochu bradu, jej pohľad sa plne sústredil na neho, ale z úsmevu jej nič neubudlo.
YOU ARE READING
Neznámy vesmír [Star Trek FF]
FanfictionAby zažili dobrodružstvo, potrebovali tím, hviezdnu loď a neprebádaný vesmír. Zem bola len ich základňou, miestom, kde sa mali pripraviť. Všetci zdieľali nadšenie pre výpravy a pre neznámo. Boli to objavitelia telom i dušou. Niečo však dalo veci do...