Fil vedela, že jej brat prišiel neskoro v noci. Počula ho, no nevyšla z izby.
Mrzelo ju, že sa pohádali, ale aj tak bola naňho stále naštvaná. Avšak keď odišiel a dlho sa nevracal, nebolo jej všetko jedno. Bála sa oňho, Zem predsa len nebola loď Nightwing. Mohlo sa mu stať čokoľvek.
Ráno bolo tiché.
Fil sa zdalo, že počuje Fira v kuchyni, ale nevyšla z izby, aby sa pozrela. Dúfala, že odíde bez nej, nechcela ho vidieť. Sedela preto už takmer štvrť hodinu celá oblečená a pripravená do školy na posteli a zelené oči netrpezlivo upierala na dvere.
Zaklopanie, tiché a váhavé, ju prekvapilo.
„Fil?" hlas jej brata bol skôr šepotom. „Fil, si hore?" zopakoval po chvíli. „Treba nám ísť."
„Chcem ísť sama," odvrkla.
Romulan pochopil, že je naňho stále nahnevaná. V tomto bola príšerná, vedela sa zaťať či uraziť na celé dni. Vyžehliť si to u nej bolo nad sily nejedného smrteľníka.
„Fil," rozhodol sa, že to skúsi, „počuj, prepáč... Ja ti to vynahradím."
Dievčina na druhej strane dverí sa zamračila a zaťala päste. Prečo jednoducho nevypadne!
„Čo mi chceš vynahradiť?!" oborila sa naňho. „Fir, namiesto toho, aby sme sa ukázali byť iní, ako si všetci myslia, tak ty sa rozhodneš, že sa budeš správať ako úplný hlupák a budeš po každom vrčať!
„Ja viem," odvetil po chvíli, „preto som to prijal."
Fil sa zdalo, že zle počula. Vyskočila z postele, pribehla k dverám a rýchlo ich otvorila. Ocitla sa zoči-voči svojmu bratovi, ktorého okamžite schmatla za ramená a pritiahla k sebe.
„Zopakuj to," šepla neveriacky naňho žmúriac.
Firovi sa podarilo hmýrením si vyslobodiť ruku a ukázať jej padd. Fil preletela po obrazovke pohľadom a zmätene zažmurkala.
„To je predsa prihláška! Na HM!" žasla a očami zablúdila na podpis. „Na tvoje meno?"
Pozrela naňho, či si z nej nerobí žarty, ale keď pokojne a s trochu vykriveným úsmevom prikývol, hodila sa mu kolo krku.
„Ty si občas taký idiot!" zamrmlala škrtiac ho. V očiach sa jej ligotali slzy radosti. Jej brat bol sem-tam na zabitie, ale mala ho rada a nevymenila by ho ani za celý vesmír.
„Lenže je tu ešte jedna vec," Fir sestru jemne odtiahol a pozrel jej do červenej tváre a rozjasnených očí, ktoré sa po týchto slovách trochu zatiahli tieňom.
„Čo?" Fil sa celá chvela. Tak nejak tušila, že to nebude nič dobré.
Jej brat na chvíľu pozrel na zem, akoby chcel sám seba uistiť, a potom zabodol svoje čierne oči do jej zelených dúhoviek. Zhlboka sa nadýchol a s výdychom povedal snáď najzvláštnejšiu vetu svojho života.
„Nebudem taktik."
Fil chvíľu čakal na nejaké doplňujúce vysvetlenie, no keď neprichádzalo, zamračila sa a dožadovala sa dôvodu.
„A... to ako prečo?" spýtavo nadvihla obočie a prekrížila si ruky na hrudi.
Odkedy sa predsa obaja svorne rozhodli, že pôjdu na Akadémiu, tak bolo jasné, že ona ako pilot a on ako taktik.
„Vieš ale, že do tímu potrebujeme taktika aj pilota? Ak tam chceme byť obaja, nemôžeme mať predsa tú istú úlohu."
„Viem, preto si to prehodíme," rukami ukázal na seba a na ňu.
„Ha?" Fil to prekvapilo.
Nevedela, ako má reagovať, nikdy nepremýšľala nad úlohou taktika. Vedela celú teóriu, čo musela, ak spoločne s ním mala mať na starosti akýkoľvek pohyb lode, no predstava byť na jeho mieste... To bolo čosi iné.
„Nemôžem byť taktikom, Fil," začal s vysvetľovaním jej brat. „Preto... Preto som bol proti tomu programu. Ja som príliš... vznetlivý. Nestály, veď vieš... Celý tím by šiel ku dnu a to len kvôli mne. Fil, už teraz nás neznášajú, nechcel by som to všetko ešte zhoršiť. Je to úžasná príležitosť! No jediná cesta, ako to nepokašlať, je, že sa prehodíme," naliehal prosiac ju psími očami.
Fil trochu odstúpila a prezrela si brata od hlavy po päty.
„Och, toto je zlé," neveriacky pokrútila hlavou, „ty si zažil rozum!"
„Fil!" sčervenal Fir a zahnal sa po nej.
„Dobre," súhlasila po tom, čo sa mu vyhla. „Ale čo ťa núti myslieť si, že ja budem o čosi lepšia? Veď ja netrafím ani odpadky do koša," povedala a tvár sa jej začala mračiť nad predstavou, že ju vysmejú pre jej neschopnosť.
„Neboj, vesmírna loď je zvyčajne o čosi väčšia," mávol rukou Fir. „A nezabúdaj, flotila je hlavne mierová organizácia, žiadna armáda. Väčšinou budeš len skenovať povrch nejakej planéty," uškrnul sa.
Fil pokrútila hlavou. „Takže všetku zábavu budeš mať ty, to si chcel povedať?"
Jej brat neodpovedal. Len pokrčil ramenami a dal sa na odchod.
„Počkaj! Idem s tebou!" zakričala Fil a otočila sa po tašku.
„Och, ja mám ešte čosi na práci," reagoval Fir, keď k nemu pribehla dávajúc si ruksak na chrbát.
Fil si ho premerala pohľadom tušiac čosi nekalé.
„Neboj, do školy prídem. Pokúsim sa veľmi sa nezdržať," uisťoval ju.
„To ti radím," našpúlila pery Fil a obula sa. „Program HM máme druhú hodinu."
Fir na dôkaz porozumenia prikývol a podržal jej dvere. Keď zamkol, rozlúčil sa s ňou a behom si to namieril k pobrežiu, konkrétne k veľkej budove so zvláštne navrhnutým nápisom hlásiacim Herňa.
Musel si ešte raz prejsť nejaký scenár z Hviezdnej lode.
YOU ARE READING
Neznámy vesmír [Star Trek FF]
FanfictionAby zažili dobrodružstvo, potrebovali tím, hviezdnu loď a neprebádaný vesmír. Zem bola len ich základňou, miestom, kde sa mali pripraviť. Všetci zdieľali nadšenie pre výpravy a pre neznámo. Boli to objavitelia telom i dušou. Niečo však dalo veci do...