Bab 2

48 3 0
                                    

Jam telahpun menunjukkan jam ( 5.00pm ) yang menandakan tempoh masa bekerja ku telahpun tamat.

Aku membersihkan meja-meja dan sekitar kawasan cafe itu sebelum aku beredar.

" Boss saya balik duluu ehhh " - Kataku sambil menuju ke pintu keluar .

" Haa yelahh , esok jangan datang lambat lagii yeeee " sempat boss mengingatkanku. Hmm tengok lah dulu canee , ahahhaha.

" Ohh yaaa hani , baru saya teringat tadi ada seorang lelaki ni , dia tinggalkan sekeping nota untuk awak , lupa pula saya nak bagi awak sebab tadi saya tak nampak awak , mungkin awak kat belakang masatu kemas-kemas dapur " - Ujar bossku

Aku hairan. Siapakah? Eh jap (awak kat belakang kemas dapur ) means dia baru je datang lah? Ehh apasal tak tunggu je aku , ni nak bekirim nota bagai pula dahhh.

" Ok lah boss saya balik dulu " - Ujarku sambil mencapai nota itu dari huluran boss aku dan terus memasukkannya ke dalam begku. Haih malas nak baca , nantilahh.

Sesampai ku dirumah , aku terus memberi salam dan menyalam kedua tangan ibu bapa ku. Lalu aku terus naik ke bilik.

" Huhhhhhhhhh penatnyaaa " - Kataku dan terus merebahkan diriku di atas katil.

Mana tak penatnya , dahlah pagi-pagi kena ceramah oleh boss , pastu tak sempat sarapan , dengan pelanggan yang tak berhenti datangnya lagi.

( Ni semua gara-gara mamat poyo tulah , kalaulah aku tak terserempak ngan dia tadi , takdenya aku lambat 30 minit , paling" pun 20. ) hmm takde banyak beza sangat pun hani oiiiii.

Aku baru teringat nota yang ditinggalkan oleh 'lelaki misteri' itu kepadaku. Aku terus menggapai beg ku dan mengambil nota tersebut.

|Saya tahu saya salah, saya minta maaf sebab terlanggar awak tadi. Ermm untuk tebus kesalahan saya , awak nak tak lunch dengan saya esok, saya belanja ? Kalau dah fikir jawapannya haa whatssap sayee yee , 011******* |

( Ouhh jadi nota ni dari mamat poyo tadi tu rupanya. Ermm nak ke tak nak ehh ? Ahhh nanti lah aku afikirkan, now i want to go mandi" first , melekiit dahh nii ) - Ujarku dan terus bergegas ke bilik air.

Setelah selesai mandi , aku terus menyarungkan baju tidurku yang berwarna purple dan mempunyai corak bulat-bulat berwarna putih. Rambutku yang panjang dan basah itu aku simpulkan ngan tuala supaya kering sedikit. Aku memakai mask 10 minit dan terus berbaring ke atas katil. Yaa itulah rutin malamkuu.

( Ermmm nak ke tak nak ah? Alaa lgipun setakat lunch je pun, ahh terima je lahh ) aku pun terus menaip no.tel yang tertera di nota itu dan trus pergi ke app whatsapp.

7.30pm

Assalamualaikum. Erm saya ni , perempuan yang awak TERlanggar tadi. Saya dah fikir masak-masak ( cehh masak-masak pun bolehh
Hani oii ) saya terima ajakan awak
tu.

Waalaikumussalam. Huhhh nasib awak terima , makaseh tauu , jumpa awak esokk😉. -Zaf

(Aku tidak membalas apa-apa)

Owhh yaa , nama awak siapa ehh? -Zaf

Hani. Hanii Saffiya.
( Nama ayah tak prlu bagithu kot)

Ouhh , cantik nama awak , macam tuannya , hehe , erm btw nama saya Zafriel. Zafriel Aydan. -Zaf

Ouhh.
( Tak tahu nak balas apa dah 😂)

Okehh , selamat malam awakk😉. -Zaf

( Dia ni memang suka ke guna emoji wink" tu )
Okelah selamat malamm. Assalamualaikum.

Hehe waalaikumussalam 😅.-Zaf

( Hmm kalau nak difikirkan semula , lelaki tadi tu memang hensemmm gila , erk maksud aku Zafriel. Nak je aku tenung muka dia tu lama" tdii 😆. Matanya berwarna coklat gelap , kulitnya putih, badannya tegap" tpi taklah tegap sangat , rambut dia pun smart dohhh , tinggiku cuma separas dadanya sahaja , tinggi bebenorrr, sebenarnya aku yang tak berapa nak tinggi hm , pendek kata dia ni memang ideal type semua perempuan kt luar sana tu , huh skli dia brcakap jeee , nak cairrr semua perempuan" tu , tapi bukan aku. Huh kenapalah aku terbayang muka dia ni? Dahlahh )

Aku terus bngun dan menyanggul rambutku , lalu aku mengambil telekung untuk menunaikan solat isyak.

Setelah siap, aku pun terus duduk di birai katil.

Ting. bunyi notification dri telefonku.

Oii watzappp long time noo seeeeeeee. - Laila sengal

Assalamualaikum 😒.

Heheee waalaikumussalam , HAHA sorryylah aku tlmpau excited tdi .
- Laila sengal

Apa yang kau excited sangat ni sampai telupa nak bagi salam ?

Aduii kau ni buat" tak tahu pulaaaa , kita kan tak lama lgi nak msuk Sunshine Universiti , kau kena terima kn? - Laila sengal

HAAA?! Kau dah kena terima ke? Apasal aku blum lagii huaaaa😭.

Ishhh kau ni , aku yakin kau mesti kena terima punya , cba kau tnya parents kau , mungkin drg yg pgg srt kau pstu lupa nak bgi kauu.- Laila sengal

Ermm yelahh , nnti aku tnya drg. Kalau aku tak dpt tak apelahh ,
kau cri je lah bestfriend baru kat universiti tu nnti 😔.

Aihh ape lah kau ni , sesengal sengal aku pun , aku takkan cri bestfriend lain dan kau adalahh my bff #tilljannah haa gitchewww. - Laila sengal

Haha yelahhh , oklah aku nak gi tanya mama aku dulu.
Esok aku gitau kau , ok baiii . Assalamualaikum.

Okeyyy waalaikumussalamm. - Laila sengal

Aku terus melangakah keluar dri bilik dan bergegas menuju ke bilik parents ku yang tidak jauh dri bilik ku.

Tok.Tok.Tok

" Maaaaa, Paaaaa "

Tiada sahutan , ( erm drg dah tdr kot , esok jelah aku tanya ).


Hani and Zafriel will have a lunch together? What will happen to them ?Haaa klw nak tahu , tunggu bab strusnya kehh 😉.


Only You In My HeartWhere stories live. Discover now