Tok! Tok!
"Masuk"
"Ermm , ada apa boss?" - Tanya Hani kepada Zafriel.
"I'm sorry, psl kmrin. Saya thu saya tk ptut ckp mcmtu kat awak. I'm really sorry." - Kata Zafriel .
"Takpe , saya faham. Kalau dh takde pape saya kluar dulu"
"Hani wait!"
Hani trus mmbrhntikan lngkahnya dan brpusing ke arah Zafriel smula.
"Saya hrp coklat ni dpt redakan marah awk kat saya tu" - Kata Zafriel smbil mnghulurkan sekotak coklat kpd Hani.
"Coklat? Seriously? Mna cukup. Saya nak duit 2 juta dan rumah 2 buah bru marah saya ni hilang"
Zafriel terkedu. Biar betul c Hani nii?
"Kalau mcm tu nnti saya transfer, rumh pun nnti saya belikan"
"HAHAAHAHHAAHAH, Aduiii. Ape lah awk ni , lurusss sangatt kenapa?🤣. Saya main2 je lah. Jgnlah serious sngt. Saya blum gila lagilah nak suruh awk bli rumah sgala smata mta utk pujuk saya😂. Saya tahu lah awk kaya Zafriel oii , tpi agak2 lah." - Trus pecah tawa Hani dibuatnya.
Dah lma aku tak nmpk kau ktwa mcm ni. Cuteeee sngttt. Eyy geram.
"Utk awak smua saya snggup bagi, bkn stkt duit atau rumah tauu , nyawa saya sndiri pun saya snggup krbnkan demi awak Hani. You are my soul and my everything."
Hani trsntuh bila mndgr Zafriel brkata bgitu. Jantungnya pun turut berdebar.
"Ehmppp , okayhh lahh. Saya kluar dulu. Saya dh tak marah dh kat awk. Anyway thanks for the chocolate!"
Hani pun trus brllu pergi dri pjbt Zafriel.
"Huhhh , adui jantung ni asyik buat hal jelahh" - Bebel Hani stlh duduk d krusi krjanya.
"Wahhh, ada org dpt coklat lah, untungglahh kitee ni mna ada lah org nak bgi" - Usik Nisa
"Kau nak? Ambillah"
"Hahaha takdelah aku main2 jelahh, btw Hani. Kau dgn boss tu ada apa2 ke? Aku nmpk korang bdua rapat smcam jee"
"Mna ada pape lah , kita orang skdr pkrja dan boss jelah"
"Elehhh , boss pekrja smpi brcoklat bagaii. Bgitau jelah aku Hani. Aku jnji aku tk bgitau siapa2"
"Ishh btullah. Kmi rapat sbb kmi stu universiti dulu. Haa cmtu jelah"
"Seriousss arhh?! Aku dgr boss dlu ada kmpulan, nma diaa ermm 4lights ? Kau knl tak lgi 3 org ahli dia?"
"Kenal2 gitu jelah , kenapa?"
"Takdelah , kalau boleh. Aku nak lh brknln dgn dorang sbb dgr2 smuanya hensemmm gilaaaa. Itupun kalau ada yg single lgilah"
"Ermm melepaslah kau , smuanya dah brpunya dah punn"
"Whatt?! Serious lah? Haduii. Means tinggl boss jelah ni?"
Riak wajah Hani trus brubah. (No! Zafriel tu akuuu punyaa lahhh)
"Hahaha jgnlah bt muka mcmtu. Aku main2 je pun🤣"
"Ma-manada , akh okay jelah klw kau nak ngorat boss tu" - Tipu Hani.
"Hm takpelah , lgipun klw aku ngorat dia sklipun , kau ingt dia pduli? Mata dia hnya pndng kau jetau"
"Ishh dahlahh , smbung bt krja sna."
"Baiklah bakal ma'am syarikat" - Usik Nisa lalu dia trus mmusingkan krusi krjanya.
"Hmppp"
Aku trtanya tnya juga. Hubungan aku dgn Zafriel skrng ni mcm mna? Stkt kawan? Pkrja ngan boss? Atau lbih daritu? Arghh nak ckp kmi couple , aku rsa kmi dah break sjk dia tingglkn aku. Tpi knpa dia lyn aku ni mcm aku ni girlfriend dia pula? Dia tak prnh pula nak lamar aku blik jdi gf dya, cubalah lamar jdi isteri truss kann bestt😆!
YOU ARE READING
Only You In My Heart
Romantizm" I will always by your side " Kata-kata itu mengingatkan Hani tentang seorang lelaki yang pernah dicintainya dahulu dan sehingga kini.ZAFRIEL. Hani Safiya seorang perempuan yang sangat tegas dan susah untuk didekati tapi dalam masa yang sama dia j...