Bab 1

58 4 0
                                    

Hani POV

Burung-burung berkicauan dan aku pun mula bernyanyi dan menari dengan hati yang senang. Tiba-tiba sahaja ada seseorang lelaki datang menghampiriku, tetapi wajahnya tidak begitu jelas dan aku cuma sempat mendengar dia mengatakan
" Tidak lama lagi awak akan bertemu dengan saya , i love you andd..... "

Dushhhhhhhhh

Aku pun terbangun apabila merasakan bahawa aku telah basah kuyup akibat disiram seseorang.

" Haaa bangun pun, tulah mama panggil dari tadi tak nak bangun , nak juga kena simbah dengan air baru bangun " - Ujar mama ku sambil memegang gayung ditangannya.

" Hishh mamaa niiiiii , hani baru jeee mimpi jodoh Hanii , tak sempat Hani nak dengar habis apa dia nak cakap tauuuu " - Ujarku sambil memonyokkan mukaku.

" Dah-dah tak payah nak sibuk jodoh bagai , tengok sekarang dah pukul berapa " - Mama

Aku pun mengerling jam loceng ku yang berada di atas meja di sebelah katil ku , ( 9.00am ) waittttt

" Arghhhhh Hani dah lambattt nak pergi kerja maaaaaa "

Aku pun terus turun dari katil dan mencapai tualaku lalu aku bergegas ke bilik air yang berada di tingkat bawah ( yalah keluarga aku ni sederhana je tula takde bilik air masing-masing , kami cuma mempunyai satu bilik air sahaja ) tanpa memedulikan mama ku yang sedang membebel entah apa pa tu.

" Tulah kamu , kan mama dah suruh tidur awal semalam , jangan asyik main telefon , tidur awal , ni tak main jugak telefon tu entah jam berapa baru tidurr blablablablabla " dan mamaku pun menyambung bebelannya.......
2 hours later.... hhahahajk , takdenye mama aku bebel sampai 2 jam , tak ke habis air liur nanti hahaahah.

********

Aku melihat diriku dihadapan cermin kalau-kalau ada yang tak kena dengan tudung dan bajuku.

Setelah mencalit sedikit lipstick pada bibirku dan mengenakan sedikit bedak asas , anddd thats it ! Perfect !

(Cantik juga aku ni aahhhaha) menyempat lagi memuji diri sendiri .

Aku terus turun ke bawah dan bergegas untuk menyalam tangan kedua ibu bapa ku. Setelah itu aku terus masuk ke dalam kereta dan terus memecut laju.

********

- Aku nak bagitahu korang supaya korang tak keliru nanti , sebenarnya Hani ni kerja part time dekat sebuah cafe ni , yelah sementara menunggu panggilan untuk sambung belajar di universiti tak salah dia mengumpul sedikit duit untuk membayar apa yang patut nanti , kerana Hani tidak mahu menyusahkan ibu bapanya. Ni baru namanya anak yang berjasa hahh, hahahah okey sambung" -

********

Apabila sampai di hadapan cafe , iaitu SECRET GARDEN CAFE , aku pun terus turun dari kereta dan menuju ke cafe tersebut.

( Aduii habislah aku kena bagi ceramah percuma pagi-pagi ni oleh boss ) desusku dalam hati.

Baru sahaja aku ingin mencapai pemegang pintu itu , tiba-tiba aku terus terdorong jatuh ke atas lantai.

" Awak ni buta ke hah , mata tu letak kat mana? Kat tapak kaki?! " - Zafriel

" Ewah-ewahhh dia nii , dia yang langgar kita, dia tanya kita pula mata letak kat mana. " - Ujarku sambil bangun untuk berdiri berpijak bumi kembali. Ahhaha lebihh nauww .

" Eh kau tu pendek sangat , manalah aku nampak ko tengah berdiri kat sana " - Zafriel

Hatiku makin panas mendengar apa yang dikatakan mamat poyo itu. Yelah tadi dahlah dikatanya kita buta , sekarang pendek pula. Huhh sabarr hanniii sbarrrr.

" Encik yang terlampau lah tinggiii dan mempunyai mata sepuluhhhhh , encik ni dahlah langgar saya tapi tak nak minta maaf pula , tapi tak pelah anggap jelah saya yang salah. Saya minta maaf. Assalamualaikum MAMAT POYO huhh " - Ujarku sambil menjeling ke arahnya, lalu aku terus masuk ke dalam cafe tersebut tanpa memedulikan riak wajah mamat poyo yang tengah berkerutt ituu , hahaha padan muka kauu , kan dah kena sbijik ngan aku hehh.

( Hurm marah pun msih cntik ) kata Zafriel dlm hati dan dia pun tersenyum-senyum lembu lalu terus beredar dari situ.

Sorry lah klw ada typo ke apa , btw haa canee , best takk ? 😂 ermm kalau nak lgi best tunggu bab-bab yg akn dtg yahh. Support tauu ! . Love yahh❤.

Only You In My HeartWhere stories live. Discover now