"Of course I'll say yes" - Ujar seseorang yg brada di blkng Hani drpada awal lgi.
Hani terkejut mendengar apabila ada suara yg mnjwb lgu yg dinyanyiknnya tdi. Dia trus berdiri dan mmusingkn bdnnya kebelakangan.
"Sejak bila awk kat sini?" - Kata Hani terkejut.
"Since you start to sing very lovely, and your voice is just sweet as your name sweetiehoney, I like it." - Kata Zafriel dengan lagak machonya.
Pipi Hani mula memerah sendiri tnpa dia sedari, sdhlah kulitnya itu putih mmg ketara lh pipinya trsngt lh merah ketika ini.
"Alolo cute nye awak ni bila malu kan" - Kata Zafriel smbil berjalan mendekati Hani
"Ishh dahlahh awk ni , sasa...ya...nak ke...keluar" - Kata Hani tergagap gagap.
Zafriel berhenti btul2 di hdpn Hani.
"Tak boleh" - Kata Zafriel
"Kenapa pulak?" - Kata Hani geram.
"Awak kena duet dgn saya dulu bru awak blh kluar" - Ujar Zafriel
"Tak nak lahhhh , saya nak kluar juga" - Kata Hani smbil kakinya ingin mlngkah mnuju ke pintu kluar.
Baru sahaja Hani ingin melangkah , Zafriel tiba2 bergerak mendekatinya. Hani trus terundur ke belakang. Selangkah, dua lngkah, tiga lngkah dan Hani merasa dia sudah tersandar di dinding bilik muzik itu. Dia mula merasa takut. Sdhlah , takda org yg lalu kat bilik muzik ni. Sepi je. Eishh.
Zafriel trus memerangkap Hani dgn kdua tngnnya diletakkn di dinding dan Hani ditengah tngh.
"A..awakk nak bu...buat a...apa ni ?" - Sekali lgi Hani tergagap gagap.
"Awak rasa?" - Ujar Zafriel smbil mendekatkn mukanya ke muka Hani.
"A..awak jgn ma...macm2, saya pa..pndai taekwondo ta..tauu" - Kata Hani
"Uishh ganasnyee , I like" - Ujar Zafriel smbil mengenyitkan matanya.
"Finee! Saya duet ngan awak, tlg prgi jauh2 dri saya" - Kata Hani dengan terpaksa.
"Haa camtulaaa , tak payah lh saya susah2 nak buat scene romantik ngan awak kat bilik muzik ni." - Kata Zafriel smbil mengalihkan tngnnya drpd dinding itu.
Hani menghembus nafas lega apabila sdh terlerai drpda keadaan itu. Jantungnya kembali berdegup tenang. Huhhh.
"Haa cptlah , saya ada kls kjp lgi ni" - Kata Hani
"Kita nak duet lgu apa?" - Tanya Zafriel sambil mengambil sebuah gitar yg trletak di sebelah piano itu.
Zafriel duduk di sebuah kerusi dan mula memainkan gitar itu.
"Tak tahu, awak lh pilih" - Kata Hani
"Cinta luar biasa by Andmesh Kamaleng amacam?" - Cadang Zafriel
"Ermm oklahh" - Kata Hani
Hani mula merasa gementar untuk menyanyikn lgu itu bersama Zafriel. Selama ini dia tdk pernah menyanyi di hdpn org yg dia bru kenal itula tidak rmi yg thu Hani ni mempunyai suara yg merdu. Dia sllu mnyyi di rmh ataupun bila brsama dgn Laila shja. Bila Laila suruh dia msuk pertndingn menyanyi d sklh mngh , dia tdk mhu , katanya dia malu dan tkut jika suaranya itu sumbang. Hm mrdu je sbnrnya , Hani ni yg krg keyakinn diri.
"Awak mula eh, saya ikut msa part korus" - Kata Hani
"Okey je" - Kata Zafriel smbil tersenyum kpda Hani.
Zafriel
Waktu pertama kali , kulihat dirimu hadir
Rasa hati ini inginkan dirimu
YOU ARE READING
Only You In My Heart
Romance" I will always by your side " Kata-kata itu mengingatkan Hani tentang seorang lelaki yang pernah dicintainya dahulu dan sehingga kini.ZAFRIEL. Hani Safiya seorang perempuan yang sangat tegas dan susah untuk didekati tapi dalam masa yang sama dia j...