Bab 14

21 3 0
                                    

5 Tahun kemudian

"Mamaaaa!" - Jerit budak itu dan terus berlari ke arah Hani.

"Rinduuunyee dkt baby bucuk mama ni, Aril sihat tak?" - Tanya Hani sambik mmluk Aril dngn erat.

"Aril pun rindu dkt mama, Aril sihat je"

"Mummy ngan daddy mana?" - Soal Hani sambil matanya melilau mencari klibat abgnya dn kakk iparnya itu.

"Ada dkt dapur, ngan tok ayah dan tok ma"

"Jom pegi dapur" - Hani trus menggendong Aril dan dibawanya ke dpur.

"Assalamualaikum"

"Waalaikumussalam, ehh Hani bila kamu blik , tak perasan pula mama" - Kata Pn.Rozimah.

Mananya kan perasan dia sibuk berperang kat dpur tu.

"Baru je ma" - Hani trus mnyalam tngan mma dan papanya itu.

"Kau bila smpi bang?" - Soal Hani kepada abgnya yg sdg duduk bersebelahan dgn papanya itu.

"Tadi lagi, mmndgkn harini abg cuti tulah abg ke sini tu , Aril tu haa nak sngt jumpa kmu , rindu katanya"

"Manja btul dgn mama dia sorang ni , smpi mummy pun dia lupakan ehh" - Gurau isteri Haziem selaku kakk ipar Hani iaitu, Hasya. Orangnya cantik dan lemah lmbut. Sesuai sngt dgn abg. Abg dan Hasya berkhwin 4 thn lps dan mereka dikurniakan seorang anak yg sdh berusia hmpir 4 thn, iaitu Aril. Aril ni mmngil aku mama sbb dia sngt manja ngan aku , yela aku kn melayan je dia ni apa tak mnjanya.

"Haa haa mummy dah merajuklh Aril, cpt pegi pujuk" - Aril trus turun dri pangkuan Hani dan pergi ke arah mamanya yg sdg mmotong syur smbil pura2 mmonyokkan mukanya itu.

"Mamaaa jgnlahh merajuk , Aril syg mama"

Hasya trus mngmbil anak ksyngnnya itu dan dicium ciumnya.

"Hani mcm mna krja ok tak?" - Tanya En.Hamid yg dri tdi berdiam diri .

"Ok je paa, tpi tula minggu dpn Hani akn dhntr ke syarikat lain"

"Kenapa pula?"

"Boss yng suruh , syarikat tu syarikat bestfriend dia , lpstu dia kkurngn arkitek , jdi dia suruh lh Hani kerja dkt sna smntra , bila dh ada arkitek bru , then Hani blh lh blik dgn syrikat boss blik"

"Ouhh, jauh tak syrikat yg kmu akn dpindhkn tu?"

"Tak jauh sngt paa"

"Baguslah mcm tu , sng kmu nak ulang alik dri rmh"

"A'ahh, tak pyh Hani swa rumh kat sna"

"Adaa apa2 yg Hani blh tlg tak ma?" - Tanya Hani smbil mncri2 krja yg blh dia buat di dpur itu.

"Tak pyh , smua dh nak siap dah pun, kmu pegi mandi lah dulu pstu nnti turun makan okey"

"Okeyy maa" - Hani pun trus mnuju ke biliknya.


Setelah selesai makan tdi, Hani menemani Aril brmain lego di ruang tamu. Mummy ngan daddynya kluar kjp , katanya ada hal sikit. Mama ngan papa pula dkt luar tngh ambil angin smbil berborak kosong.

Tngh seronok Hani menyambungkan lego2 itu, tiba2 ada seseorang menelefonnya.

"Kjp ye Aril , mama nak jwb pnggilan dulu , kmu main dulu eh"

"Okeyy maa"

Hani trus mnjwb pnggiln itu dan duduk di ats sofa.

"Assalamualaikum"

"Waalaikumussalam, ouhh Lailaa , haa nak ape?"

"Erkk takde pape saje je mnggu ketenangan hidup kau hahahaha" - Usik Laila

Only You In My HeartWhere stories live. Discover now