Zafriel POV
Aku tekejut lh juga bila dia nak masuk Sunshine Universiti , em tak sngka jodoh kami kuatt kan ahahah. See you my sweetie honey.
Kenapalah dia ni cantik sangat , mata dia yang agak sedikit besar itu sungguh menggoda , pipinya yang putih dan sdikit pau itu membuatkan dia sngt comel dan dtmbhkn pula dngn bibirnya yang sangat aumm , emm kalaulah dia ni halal utk aku , dah lama aku kiss dah bibir dia tu geram je tngk.
Aku terus memerhati tingkah laku Hani yang duduk berhadapan dengan aku , nampak sangat dia tak selesa dgn aku . Aduhaii dia perasan ke aku tenung dia tadii ? Ehhh ngok lh kau ni Zafriel , mesti lah dia perasan, dah kau tenung dia mcm dia tu ayam golek dah kenapa , aduhhh.
“ Awak ni dah kenapa tenung saya mcm tu? Tu mknn awk tu dari tdi tak bsntuh , saya punya dah nk hbis dah ni. ” - Kata Hani hairan.
“ Errr , takde pape , sorry tau kalau buat awak tak selesa ” - Dan aku terus menyuap spaghetti oglio yg lngsung tidak berganjak dri tdi itu.
“ Ermm oookay.. ” - Hani
Aduii apelah kau ni Zafriel , first meet lagi dah hancur semuanya , ingtkn bolehlh jdi mkin rpt , ni tak , mkin tak selesa dia ngan kau adalah. Hishh!
End of Zafriel POV
Akhirnya msa lunch dah hbis .
“ Okaylah wak , saya nak sambung bt krja dulu , terima kasih tau belanja ” - Ujar Hani sambil tersenyum manis ke arah Zafriel.
(Aduh jgnlah snyum cam tu , bgetar tulng rusuk kite wak) kata Zafriel dlm hti.
“ No problem lh my sweetie , eh mksud saya, Hani ” - Terus cepat" Zafriel membetulkan kata"nya. Takut pula dia Hani mkin tak selesa dngnya.
“ Okeyh bye Assalamualaikum ” - Kata Hani dan dia pun terus pergi mengambil pesanan daripada pelanggan yg bru sahaja msuk ke cafe itu.
“ Waalaikumussalam ” - Zafriel
********
Hani POVJam telah menunjukkan jam 12.00am. Tetapi aku msih blum tdr lagi , yelaa esokkan cuti jdi tak apelah aku bngun lmbt , bngun utk smbhyng subuh pun tak perlu , yelaa aku bendera merah kot.
Aku teringat kejadian di cafe beberapa hari lepas , masa aku lunch ngan Zafriel. Tak tahu lah nak ckp mcm mana , dia pndng aku tu lain mcm , erm yelaa aku tak berapa kenal lgi dia tu , perangai dia pun aku tak tahu macam mana , cuma satu yang aku tahu dan yakin sngt , SWEET TALKER .
Dri mna aku thu dia ni seorang yg sweet talker ? Hmm sbnrnya smnjak dua menjak ni , aku sllu lah juga chat ngn dia kat whatsapp , dari situ lah aku tahu yg dia ni kalau becakap hmm , nak besmut telefon aku tu skli.
Aku bgi korang satu contoh lah ye..
Hai , assalamualaikum , tngh buat apee tuu? - Zafriel
Waalaikumussalam , tngh berangan ahahaha .
Ouhh tengh berngn pasal apa ? Pasal kisah cinta kita ke ahahaha. - Zafriel
Eleehh kite becinta pun tak pernh , kenal pun baru seminggu , nikan nak berangan pasal tu , takde maknanya.
Tak kenal maka tak cinta , kite kenal" lah dulu haa pastu baru kite becinta apa susah - Zafriel
Eh dah lah awk ni , mengarut je malam" buta ni. Dah lah pi tidur.
Ahahaha okey" , sblum saya tidur , saye nak tanya awak satu soalan boleh ? - Zafriel
Haa apaa?
Kalau ade kertas tapi takde pen macam mana ? - Zafriel
Halaa ape susah pensil kan ade.
Betul" lh awakk ni. - Zafriel
Hahaha okey" , erm tak ada makna lah sbb tak boleh tulis kalau takde pen.
Haa bgitu juga lah saya tnpa adanya awk saya takde makna. I am the paper and you're the pen. Nothing without you my sweetie honey. Goodnight sweetdream , assalamualaikum . - Zafriel
Aku terkedu dengn apa yg diucapkan Zafriel itu , walaupun hanya ditulisnya tapi aku seakan akan blh mendngr suaranya yang sedang mengucapknnya. Tiba" shja dgupn jntungku mnjdi smkin laju.Aku tdk tahu apa ptut aku bls. Akhirnya aku hnya membls salam drinya.
Aduii Hani , wake up . Takkan lah dia ckp cam tu je kau dah cairr Hani oii , what did he mean by I am nothing without you? Dia suka aku kee ? Hishhhhhhhh entah" dia saje je ckp mcm tu , bukn dia brmksud apa" pun. Ishh dahlah , malas aku nak fikir . Baik aku tidur lagi bagus. Sebaik shja aku memjamkn mata aku trus trbyg wajah kacak Zafriel , hishh.
Dan dsbbkn itu jugalah , aku tk dpt tdrr stu mlm tu , huhh.
Haa tu lh slh stu contohnya. Ada bnyk lagi sbnrya ,cuma aku malas nak bgitahu. Kang tak pasal" aku teringatkan muka dia tu je.
End of Hani POV
********
Here comes the wave meant to wash me away ~~~ Lagu 'speechless' itu trus dimainkan menandakan panggilan telefon daripada seseorang.Sebaik sahaja Hani mengambil telefonnya yang terletak di atas meja sebelah katilnya, Jelas terpampang nama pemanggil tersbut. 'LAILA SENGAL' .
(Haduii dia nak apa pagi" buta ni)
Hani pun dengan terpaksanya mengangkat pnggilan telfon dri org yg telah mngangu waktu tdrnya itu.
“Assalamualaikum , OII HANIII” - Laila
“ Waalaikumsalam , yg kau tejrit jrit ni knapa? Sakit tlinga aku thu tak , entah hntu mana rasuk kau pagi" buta ni ” - Hani
“ Hahaha , sorry lee wak nyerrr , tak sengajerrr lerrr , janganlahh malerrr. Hantu yang tertelan mikrofon kot yg rasuk akuu tulahh jdi gini ni hahahah” - Laila
“ Dahlah kau , haa telefon aku pagi" buta ni pasal apa? ” - Hani
“ Takde pape , cuma nak bgitau yg aku rindu dkt kau sesangat dan tak sabar lah nak msuk U. Mesti best kann. ”
“ Kau ni telefon aku sbb tu je ke? Knpalah kau tak telefon tnghri ke petang ke haiyoyo Lailaaa ” - Hani
“ Haha sorry lahh , nasi dah jdi bubur nak buat caneee ahhaahha. ” - Laila
“ Hurm😑. Yee aku pun rindu kau , tak sabar nak masuk U tu jugakk . Jumpa kau next week ” - Hani
“ Haha okeyy ” - Laila
(Sedar tak sedar ,minggu dpn aku akn msuk U dahh 😢, hmm sdih juga lahh , yelaa kena berjauhan ngan papa mama aku, tpi at the same time , aku excited jugaa lahh. Mcm mna lh agaknya ye suasana kat U tu nnti. Hrp" aku dpt biasakn diri kat sna nnti. )- Kata Hani
Hani dah nak msuk U gaisss , nak tahu apa akn jdi ? Tunggu bab 5 keyhh . Keep support ❤.
YOU ARE READING
Only You In My Heart
Romance" I will always by your side " Kata-kata itu mengingatkan Hani tentang seorang lelaki yang pernah dicintainya dahulu dan sehingga kini.ZAFRIEL. Hani Safiya seorang perempuan yang sangat tegas dan susah untuk didekati tapi dalam masa yang sama dia j...