Bab 5

22 4 0
                                    

Akhirnya tmatlah cuti sem bgi pljr" U dan mereka akan mula msuk U esok. Pndftaran plajar" baru juga akn dibuat pd hri yg sama. 

“ Hailahhh sdar tak sedar , dah kena blik U , hm ” - Kata Zafriel smbil berbaring di ats ktilnya.

“ Tapi cam tak sbr gak nak jumpa ngan my swetieehoney . Mestii die akn tkejut gila punya, haha. ” Trus smngt dia nak tunggu hari esok.

Baru shja Zafriel ingin melelapkan matanya , tiba" ada org menelefonnya.

“ Haishh siapa pula call aku tngh" malam ni ” - Marah Zafriel

Zafriel melihat nama pemanggil tersebut. “ ADRIAN ” . Zafriel terus menjawab panggilan tersebut.

“ Haa kau nak ape ? ” - Ujar Zafriel dingin

“ Ewahhh yg kau ni pahal grang semacam ni? Datang bulann kee ? Hahahahaha ” - Trus galak adrian ketawa lepas mengenakan Zafriel.

“ Malas aku nak lyn kau , baik aku tdr.” - Ujar Zafriel pintas ingin mematikan panggilan tersebut.

“ Hala hala jgnlah tdr duluu aku memain je tdi , aku ade bende ni nak gitau kau ” - Adrian

“ Hmmm ape dia? ” - Zafriel

“ Ni hahh ex2 girlfriend kau tu sibuk minta no tel bru kau , hbis aku diserangnya.” - Adrian

Ni dah msuk 10 kali Zafriel menukar no.telnya gara" ex2 girlfriend dia asyik mengganggunya. Walaupun Adrian tidak membagi no tel Zafriel kpd mereka , ttpi ada shja jln utk mereka hndk mndptknnya. Hm gila btul.

“ Hishh kau takyah lah layan , pi mati arhh drg tuu ” - Zafriel

“ Ewah kauu senanglah cakap, aku ni hahh yg kena hdap ” - Adrian

“ Dah lahh nnti je aku settle , aku nak tdr lu ” - Zafriel

“ Haa yelah jumpa kau esok ” - Adrian

Lalu Zafriel terus menamatkan panggilan tersebut.

Zafriel mula rasa menyesal akan perbuatannya dahulu. “Haihh sendiri buat sendiri tanggung” Ujarnya  . Lalu dia terus tertidur.

********

Hani tidak tahu ingin merasa gembira ataupun sedih , perasaannya bercampur baur sekarang ni. Yelaa esokkan dia nak msuk U dahh , dan dmna dia hrus mningglkn ibu bapanya.

Tok.tok.tok 

“ Hani, mama ni ” - Ujar Puan Rozimah

“ Haa masuk lah ma , pintu tak kunci .” - Kata Hani smbil smbung melipat pakaiannya dan dmsukknya ke dlm luggagenya yg brwrna purple itu.

“ Haa mcm mna anak mama ni , excited tak nak msuk U besok? ” - Puan Rozimah

“ Hm tak thu lah maa nak ckp cane,  excited tu mmg excited,  tpi dlm msa yg sma Hani sedih juga sbb trpksa brjauhan ngan mama dan papa ” - Hani 

“ Alaa ank mama yg manjaaa nii ” - Puan Rozimah trus mmeluk Hani dgn erat. Hani trus mmbls plukan mamanya itu dan tnpa dia sedari air matanya perlahan lahan menitis.

Hani mmg mnja dgn mamanya ini , yela dia mna prnh bepisah ngn mamanya lama" , pling lama pun 10 hri msa prkhemahn f3 dulu , itupun dia nak tak nak je pegi , smpi dibawanya baju yg terlekat bau mamanya. Hm. Biasa lahh ank bongsu lh dikatakan. Hani manja juga dgn papanya tpi tak semanja dgn mamanya.

“ Dah" jgn nangis , buknnya Hani takkan jumpa mma ngan papa lgi , nnti cuti Hani bliklah jumpa ngn papa , tak pun , call je hari" kalau rindu , bukannya susah pun ” - Kata Puan Rozimah seraya memujuk ank bongsunya itu.

Only You In My HeartWhere stories live. Discover now