het 4de deel van Jenny's verhaal.

34 2 1
                                    

Jenny's wekker gaat af en ze hoort voetstappen. "Heey Jensel" zegt Pierre lachend. Pierre ziet er al veel ouder uit zen baard begint te groeien en hij is nog leuker. "Pierre!" Jenny roept zijn naam. "Schatje" hij lacht bij het zeggen met kuiltjes in zijn wangen. Ze bloost, heel er. "Kom opstaan het is tijd voor je school." "Ik kom Pierre" antwoord ik. Als hij meneden is kleed ik me snel aan en ren naar meneden ontbijt en pak snel een briefje en schrijf er op dat Flora moet komen naar de openplek en niemand iets mag vertellen xx   anoniem.

Even later ben ik op de plek waar ik en Lize hadden afgesproken en daar komt ze er al aan. "Alles bij je?" Vraagt ze. "Jazeker alles komt goed ik weet het zeker!" Antwoord ik en samen lopen we naar school.

In de pauze loopt Flora even alleen weg dit is mijn kans denk Jenny en ze sneakt er ongemerkt achteraan. En dan pak ik het briefje met een soor kleine bonestaak plant en breng hem naar Flora tik er aan en Flora begon te gillen. Da laat ik de arm vallen het enige wat er nog is is het briefje. Grondig bekijkt ze het voor ze het opent. Ze leest keek eerst met grote ogen dan kijkt ze rond doet het in een van haar zakjes in haar jurk en ik ren snel en sneaky terug naar de meiden. Precies als ik weer bij mijn groepje ben komt Flora aanrennen. "O Mijn God!! Weetje wat er net gebeurden toen ik wat ging wegooien!" Roept Flora. "Nee?" Antwoord Lize en onopvallend kijkt ze me aan ik lach geniaal dit. "Vertel!" Zegt Fenna enthousiast. Ik heb het opgegeven om met Fenna weer vriendinnen worden misschien word het weer goed wanneer haar plan is gelukt. Ik word uit mijn gedachten gewekt omdat Flora heel overdreven begint te praten. Ik bedenk me dat Fenna helemaal niet een Flora typen is maar oké. "Toen ik dus wat weg wilden gooien kwam er ineens een plant uit de lucht zo groot!" Ze wijst  helemaal omhoog lieg beest denk ik ze wil alles erger maken. "En het wilde me dood hebben daht ik dus ik begon te gillen de plant lied een briefje vallen! En ja dat was het maar het was zo eng!" Ik begin te lachen. "Wat nou!?" Schreeuwt Flora beledigt. "Jij zegt dit nu wel maar er zal weinig van waar zijn." Zeg ik. "Ik heb bewijs" zegt ze trots. "Laat zien" zegt Lize. Flora pakt het briefje "het briefje dat die plant heeft laten vallen. "Iemand anders uit het groepje zegt dan"en als je die nou zelf hebt geschreven Flora volgens mij ben je gewoon moe ga naar huis." Instemend gemompel klinkt. Flora kijkt Fenna kwaad aan en ik hoor haar sissen naar Fenna. " jij gelooft me toch wel of niet." "Fenna zie je wel ze is een gemeen kreng je laat je toch niet dwingen!" Zeg ik tegen haar. Fenna kijkt bang naar Flora en kijkt dan naar mij ze weet niet wie ze moet kiezen. Dan loopt ze zelfverzekerd naar mij en fluistert in mijn oor "sorry". "Nou als ik diegene zie dan dan" stottert Flora. We beginnen allemaal te lachen en lopen weg van Flora. Alleen blijft ze achter en achreeuwt nog wat en dan ploft ze met haar nieuwe jurk op de grond.

Eindelijk de laatste bel! Ik trek Lize mee. "Je weet wat het plan is?" Zeg ik. Lize knikt. "Wel je mond houden anders nislukt alles en hoe grappig het ook is dan draai je je maar om." Lize knikt weer ik denk dat ze alvast oefend. We rennen samen als de wiedewind naar het bos en hopen dat Flora er nog niet is. Gelukkig ze is er nig niet ik wijs naar de plek waar Lize miet zitten en zeg dat ik daar zit. We lopen naar inze positie achter de struiken net op tijd want daar is Flora al. "kom dan he stom mens ding je hebt me verschud gezet kom nu maar tevoorschijn!" Ik trek achter haar een plant omhoog en tik haar aan. "AAAAAAAH" schreeuwt Flora als ze omdraait. Ik pak haar vast met de plant zorg ervoor dat de open plek donker word doordat er planten voor de zon komen. En ik spreek: "Gij hebt schande getoont tegen over het woud en uwe vrienden nu zult Gij hiervoor boeten." Een lage stem spreekt ik heb daarvoor gezorgt. En dan gaat alles in een mum van tijd. Ik trek Flora omhoig ze spartelt naar is bang en schreeuwt ze word heen en weer geduwt en dan laat ik haar vallen. "Gij zult nooit meer kwaad aanrichten" zegt de stem nog en Flora rent half huilend weg. Wie een put graaft voor een ander valt er zelf in denk ik en ik en Lize gaan naar huis.

De volgende dag spreek ik weer met Lize af op de zelfde plek we zijn benieuwd naar Flora's verhaal. Ik loop naar de plek als ik denk dat Flora me kan beschuldigingen. Ik heb ze al eerder vertelt over mijn krachen maar ik wil niet WEER geschorst worden! Ik zucht niks aan te doen ik nader Lize en schud mijn gedachten weg. Show time. "Hey Lize" begroet ik haar. "Heey Jenny! ben je er klaar voor" zegt ze met een gemeen lachje. "Natuurlijk" antwoord ik met een even vals lachje en we lopen naar school. Op school staat ons groepje al om  Flora heen maar als wij aankomen gaat de bel en Fenna loopt naar me toe. Voor het eerst na al die jaren! Eigenlijk maanden maar dat doet er niet toe. "Weet je wat Flora voor gekkenpraat vertelt?" Vraagt ze. "Nee?" Antwoord ik vragend. "Enevandere plant heeft haar opgetild en heen en weer geschud ofzo echt belachelijk" zegt ze. Ik begin te lachen en zeg lachend: "haha echt waar haha haar fantasie!" "Inderdaad" antwoord ze en samen lopen we naar de klas.

Ha voor het eerst Flora zit alleen niemand wil naast haar zitten zelfs geen nerd whahaha. Ik gooi iets naar Lize en wijs naar Flora we beginnen te giechelen. Wie lacht er nu het laast Flora? >:D

Dit was dan het hoofdstuk waar Jenny Flora terug pakt en ik hoop dat jullie het leuk vinden owja Flora had haar verhaal al vertelt aan de meiden toen Jenny er nog niet was maar we weten allemaal wat er gebeurd is ;) hopelijk tot snel!

jennys wereldWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu