Bánó: MI IS A BDSM

5.5K 57 0
                                    

Itt az ideje néhány dolgot tisztázni.

Ugyanazok jönnek naponta.
Mi is ez pontosan?

Bondage & discipline (B&D), Domination & submission (D&S), Sadism and masochism (S&M) - egy mozaikszó, amely magyarul a kötözés-fegyelmezés, dominancia-alávetettség és szadizmus-mazochizmus fogalmakat jelöli, gyakorlatilag ezeknek a különféle szexuális viselkedésformáknak gyűjtőneve. A BDSM „tagoknak" tekintjük azokat is, akik a fent említett csomagnak csak egy-egy „szelete" iránt rajonganak például, hogy erősebben lefogják vagy megkötözik őket, valamint azokat is, akik ennél jóval többre is vevők, akik élvezik, ha fájdalmat okoznak nekik, vagy pont fordítva, ők okozhatnak fájdalmat másoknak.

Kiemelném, hogy aki kedveli a BDSM életmódot, az nem beteg, nem aberrált, hogy a BDSM lényege a kölcsönös örömszerzés. A BDSM célja, a köztudatban berögződöttekkel ellentétben, nem az értelmetlen, brutális, a másik ember számára felháborító, elborzasztó erőszak.

Törvényben nem, pszichológusok se alkották meg eddig a szexuális élet olyan etikai kódexét, amelyet közmegegyezés elfogadott volna. Több elméleti meghatározást, magyarázatot olvastam pszichológus, pszichiáter szakíróktól a BDSM-ről, vagy köztük elterjedtebb megnevezéssel a szadomazochizmusról (röviden: SM). Két jellemző kétes kiindulási pont, illetve érvelés vehető észre bennük:

1) Nem ismerik a BDSM művelőinek valódi érzéseit, azok figyelembevétele nélkül állítanak fel elméleteket és az abból levezetett érzéseket akarják beléjük magyarázni.

2) Tautologikus érvelés, vagyis előítéletekből, finomabban szólva előzetes minősítésekből kiindulva „vezetik le” azokat, valódi okok feltárása nélkül.

Ami körülbelül olyan mint, elmesélni az eper izét anélkül, hogy kóstoltad volna.

🤨

MI A BDSM?Where stories live. Discover now