ICE: Shibari

1.1K 12 0
                                    

Bondage - Kötözés

Shibari és Shiatsu - Ikebana

A Shibari a kikötözés végrehajtásának egy kombinációja, ahogy a legtöbben ismerjük (erő, tehetetlenség), a szépség és esztétikum is egyben (a 700 éves japán virágkötészeti művészethez, az Ikebanához lehet hasonlítani). A kötelek és csomók által kifejtett intenzív masszírozás nagyon hasonlít az akupunktúrás technikákhoz és a Shiatsu-hoz (egyfajta japán masszázs).

A kötelek és csomók szigorú értelemben vett esztétikum szerinti elrendezése a modell testén tükrözi az ikebana kulturális örökségét, mely olyan jellemzőket hangsúlyoz, mint az érzékiség, kiszolgáltatottság és az erő.

A csomók elhelyezésének azon elgondolása, hogy stimulálja a nyomópontokat a testen a Shiatsu-ból származik. A képzett Nawashi a masszázsbeli és nyomópontokról való tudását használja, hogy a vastag köteleket csakis a megfelelő helyekre helyezze. Átmenetet képező hatások, ráhatások vannak a Shibari és a hagyományos ázsiai orvosi filozófia, a Ki-energia, a meridiánok és a Trusbo (nyomópontok) között, melyet a Shiatsu-ban és más Bokam (hagyományos keleti orvoslás) technikákban használnak.

A Shibari, pontosabban a Kinbaku a kikötözés egy ősi japán művészeti formája, melynek sok fajtája és felhasználási területe van. Stílusában kapcsolódik más, tradicionálisan japán művészeti formákhoz, mint az Ikebana, Sumi-e (fekete festékkel való festészet) és a Chanoyu (teaszertartás). A Shibari felhasználási területei között szerepel a mozgó, élő szobor; közös meditatív gyakorlat; mély relaxáció az elme és a test rugalmasságához; az erő átvitelének kifejezése, valamint az erotikus önmérséklet.

A Shibariban (valaki felkötözése) a Nawashi (a kötöző művész) szinte geometrikus mintákat és formákat hoz létre, melyek csodálatos kontrasztot képeznek a női test természetes íveivel és domborulataival. Vizuálisan a szűk kötelek és azok anyaga ellenpontozzák a sima bőrt és az íveket. A kötél kemény élei erősítik a test kecses formájának lágyságát: a modell olyan, mint egy vászon és a kötél a festék és az ecset. Ezt a kontrasztot még inkább hangsúlyozza a Juno-i modellek használata, akiknek dús íveit a kötelekkel megszorítva a formák és árnyékok hangsúlyosabb szerepet kapnak.

Az ókortól napjainkig a japán vallási szertartások magukban foglalják a köteleket és kötelékeket, hogy szimbolizálják a kapcsolatot az emberek és istenek között, valamint leírják a szakrális tereket és időt.

A mindennapi életben is találkozhatunk kötésekkel, gondoljunk csak a kimonóra, melynek nincs se gombja se horgai, hanem hosszú, rituálisan megkötött szalagokkal záródik össze a test körül. A katonai páncél egymáshoz kötözött lakkozott fából készült panelekből áll. Az ajándékokat bonyolultan csomagolták be, s gondosan kötözték össze, s ez a szokás a mai napig fennáll. A termékeknek a Furoshiki-ba (négyszög alakú kendő) csomagolva megfelelő, de szép csomagolást biztosítanak; és a csomagokat bonyolult kötözési módszerrel (Mizuhiki) díszítik, hogy szép látványt nyújtsanak.

A japán bondage-nek hosszú időkre visszanyúló hagyománya van, s több évszázadon keresztül tökéletesedett. Nem csak kötözésre használható, hanem a test díszítéseként is, valamint a zsinórok által kifejtett nyomás a Shiatsu technika alkalmazását is lehetővé teszi.

Története

Eredetileg a Shibari a fogva tartás egy formája volt az 1400-as évektől 1700-ig. Akkoriban a helyi rendőrség és a szamurájok használták a fogva tartás egy formájaként. A kötél több funkciós volt, nemcsak a foglyok kötözésére, vagy a páncél fellógatására használták, de nyereg rögzítésére, vagy a ló kikötésére is.
Az ősi szamurájok tisztességét abban is mérték, hogy milyen tisztelettel bántak a foglyaikkal, és a technika, mellyel megkötözték foglyaikat mutatta a becsületüket és státuszukat. A Hojo-jutsu-nak 4 szabálya volt:
Ne hagyja, hogy a fogoly kicsússzon a kötelékekből
Ne okozzon semmilyen fizikai vagy mentális sérülést
Ne engedje, hogy más láthassa a technikákat
A végeredményre élmény legyen ránézni
A késő 1800-as és korai 1900-as években a Hojo-justu egy új erotikus formája alakult ki. Ez volt az úgynevezett Kinbaku (az erotikus bondage művészete).

MI A BDSM?Où les histoires vivent. Découvrez maintenant