Kalandozzunk a történelemben
Kereszténység és a BDSM?
Régimódi házasságMind a klasszikus szubmisszivitás, megkötöttség, mind a büntetés (szóbeli vagy fizikai értelemben) jobban megérthető, ha a férfi-nő kapcsolatot nem csak a maga valójában vizsgáljuk, hanem spirituális értelemben vett férj-feleség viszonyban. Az ideális házasságról a Biblia, Új Testamentumi részében ír. A domináns férjről, és a szubmisszív nőről mint ideális házassági modellről az Efezeusbeliekhez írott levélben ír a Biblia, és ez ad nekünk logikus választ is a kérdésre.
Spirituális alárendelődés - az ideális házasság
A Biblia legismertebb írása a keresztény házasság összefüggéseiről:
- Ti asszonyok a ti saját férjeteknek engedelmesek legyetek, mint az Úrnak.- Mert a férj feje a feleségének, mint a Krisztus is feje az egyháznak, és úgy a nő megtartója a testnek.
- De miképen az egyház engedelmes a Krisztusnak, azonképpen az asszonyok is engedelmesek legyenek férjöknek mindenben.
- Ti férfiak, szeressétek a ti feleségeteket, miképpen a Krisztus is szerette az egyházat, és Önmagát adta azért.
- Hogy azt megszentelje, megtisztítván a víznek feredőjével az íge által.
A férj és feleség konszenzusos domináns/alárendelt viszonyban él, mind a hétköznapokban, mind a szexuális életben. A mindkettejük választása alapos, indokolt és tiszteletre méltó, és mély szexuális és spirituális életet alapoz meg. A BDSM ezt még jobban megerősítheti a partnerek közt.
Ahogy ők az Úr felé mutatnak alárendeltséget, és vannak a felé való nyitottságban készségesek, úgy a feleség a férj irányában kell, hogy nyitott legyen, és adja neki ezt az ajándékot. A keresztény szubmisszivitás szent, és még Jézus is szubmisszív volt atyja felé. Jó mi?
A BDSMhez nincs feltétlen szükség korbácsra, fekete bőr cuccokra, kínzó felszerelésekre, bár ha a megfelelő hangulat eléréséhez ezekre van szükség, miért ne használnánk? Nem bűn ezeket használni. A keresztény házasságnak akár kellékei is lehetnek, ahogy Pál írta a Korintusbeliekhez:
- Hanem megsanyargatom testemet és szolgává teszem; hogy míg másoknak prédikálok, magam valami módon méltatlanná ne legyek.Több S/M kiegészítőhöz, mint például a lovaglóostor, korbács, csipesz, erényöv és a vessző, nagyon hasonlót használtak a régi keresztény penitencia kiszabásához, testük sanyargasához, hogy ezzel is közelebb kerüljenek, és egyesüljenek Istennel. Több BDSMet gyakorló ezt az egyesülésélményt érzi a partnerével szemben a szexuális együttlét alkalmával.
Ennek ellenére félrevezető lehet az egyszerű BDSM gyakorlása közben, mint amilyen a fenekelés, megalázás, sértés, hogy a kapcsolat létesítésekor csak a magasabb szexuális és érzelmi cél elérése érdekében alkalmazzák. De ha hiszünk Istenben, a szubmisszív fél olyan bizalommal van a domináns partnere felé, hogy a végeredmény a megváltás és a megelégedettség.
Ez azonban nem azt jelenti, hogy a megegyezéses BDSM-kapcsolat goromba lenne, mind szellemileg, mind érzelmileg. A férjnek kötelessége gondoskodni a feleségéről, mint ahogy Isten is gondoskodik mindenkiről, és mindig a legjobb tudása szerinti legnagyobb szeretettel és figyelemmel vegye körbe őt. Mint látjuk, ez nem zárja ki az indokolt, és szerető fegyelmezést sem.
Megkötözés (bondage) és büntetés
A megkötözés és a fegyelmezés a kereszténység szellemi tradícióihoz tartozik, és visszaeredeteztethető arra, ahogy a szerető, mindentudó Isten vezeti és instruálja az őket követőket és benne hívőket.
Ahogy az Isten figyel minket, a keresztényi BDSMben a férj figyeli a felesége szellemi fejlődését, a lelki kívánságait, a feleség aláveti magát a férje vezetésének. Ez az oka, hogy a férjnek mindig meg kell találnia a feleségének legmegfelelőbb büntetést. Úgy büntet, mint az Úr bünteti a híveit.