Ciemność.
To co teraz widzę to kojąca ciemność, która towarzyszy mi całe życie. Nie pamiętam już nawet dokładnie, ile lat minęło odkąd stąd wyszedłem.
,,Stąd" czyli z mojego pokoju.
Mam tu wszystko czego mi potrzeba, nawet zapasy długoterminowego jedzenia wystarczające na jakieś około 3 lata.
W pobliżu biurka jest nawet mały schowek na rzeczy tego typu, w tym zapas napojów. A jeżeli chodzi o łazienkę to drzwi do niej również są w moim pokoju. Jakoś nigdy nie przepadałem za wychodzeniem z domu, czy za konwersacją z innymi.
Ale jest coś, co od zawsze uwielbiałem... gry. Każdy rodzaj, każdy gatunek, zagrałem już chyba w każdą z lepszych gier. Podobno nawet poruszam się jak assassin*. Ale kto tak powiedział?
Cóż... nie pamiętam.
W sumie kto mógłby mi coś takiego powiedzieć? Nie wydaję mi się żebym miał kiedykolwiek przyjaciół. Także nie zaprzeczam, że jestem no-lifem ciągle grającym w gry. To właśnie cały ja. Wracając do tematu przyjaciół, chyba jednak jednego posiadam. Ostatnio zainteresowała mnie pewna gra, która wykorzystuje zaawansowaną technologię wirtualnej rzeczywistości. Na podstawie podłączonego specjalnego urządzenia gra skanuje twój wygląd i automatycznie tworzy Avatar.
Avatar można edytować i na jego podstawie stworzyć Główną Postać. Avatar i Główna Postać to dwie różne rzeczy. Avatar to tylko widok zamknięty w małej kratce, jedynie popiersia Głównej Postaci. Wyświetla on się np. podczas rozmów i w ustawieniach. Natomiast Główna Postać to widok nawet całkiem realistycznego człowieka, którego umiejętności można rozwijać poprzez interakcję z innymi graczami, udział w eventach, pokonywanie potworów, wykonywanie misji, lub stosowanie różnych ulepszeń za pieniądze albo różnego rodzaje przedmioty. W tej grze nawet ubrania mają za cel większe lub mniejsze zwiększenie umiejętności. Skoro już nawiązałem do tematu, jest tu kilka klas* i profesji postaci*, które można rozwijać dalej poprzez osiągnięcie pewnego poziomu. Ale to trudno wytłumaczyć, więc tak w skrócie gra polega na wykonywaniu misji zmierzających do głównego zadania. Jeśli wykonasz główne zadanie, dostajesz specjalny status* i item*.
Za misje najczęściej dostajesz monety, ich ilość zależy od trudności misji. Oczywiście jest dużo Ścieżek* którymi można podążać, nie tylko Ścieżka Poszukiwacza Przygód. Można też w pewnych momentach łączyć kilka Ścieżek, dzięki czemu gra potrafi być niesamowicie interesująca. Szczególnie, że po osiągnięciu 100 levelu*, można utworzyć maksymalnie dwie NPC*.
Dlaczego to jest takie ciekawe?
Bo można włączyć w ustawieniach NPC tak zwane "Funkcje Życia".
Powoduje to zmniejszenie się szansy na posłuszeństwo, ale za to wytwór gracza zyskuje coś w rodzaju sztucznej inteligencji, która pozwala mu rozmawiać z graczem w dowolnym momencie, chociaż oczywiście można sprecyzować ustawienia Funkcji Życia co do większości możliwości.
Dzięki tym opcjom mamy większe możliwości chociażby w tworzeniu NPC, którym jako bonus możemy wybrać rasę* i klasę. W skrócie wszystko wyjaśnione, mimo wszystko ja też nie znam każdej tajemnicy tej gry. Reszta wyjdzie w praniu. Przez to wszystko wpadłem na pewien pomysł... Ale coś czuję, że pomysł stworzenia NPC przez no-life'a nie skończy się dobrze.
C.D.N.
Notka od autora:
Wyjaśnienia
*assasin - tutaj; chodzi o płatnego zabójcę
*klasy postaci - jest ich kilka, np. jedna z klas to mag
profesja* - to czym zajmuje się dana postać, może to być np. zawód lub może to zastąpić informację o klasie
status* - tutaj; chodzi o krótki dopisek pod nickiem
item* - tutaj; magiczny lub użyteczny (nie do końca zawsze) przedmiot w ekwipunku
Ścieżka* - innymi słowy ciąg powiązanych ze sobą misji i wydarzeń powodujące różne możliwości gry i jej zakończenia, czyli po prostu wybrana przez gracza droga (sposób) na przejście gry
100 lvl* - poziom który odblokowuje stworzenie maksymalnie dwóch NPC i jest poziomem umożliwiającym dużo rzeczy, jak np. Dostęp do pewnych lokacji i miast
NPC* - tak zwany "Bohater Niezależny" zazwyczaj sterowany przez mistrza lub program, tutaj; można zmienić ustawienia żeby NPC miało tak zwane "Funkcje Życia" (które są przy okazji ustawieniem)
rasa* - czyli np. człowiek albo elf
CZYTASZ
Dark VR
AdventurePewien znudzony życiem chłopak, całe życie spędza w jednym pokoju. Granie w gry to jego jedyne zajęcie. Kto by się spodziewał, że w bliskiej przyszłości sam będzie mieć szansę na zostanie głównym bohaterem tak bardzo uwielbianych przez niego gier?