"Hati hati kat Uni ni.....eomma dengan appa tak de,kamu jangan nak buat benda tak elok." Pesan Puan Seo kepada anaknya,Minjoon. Minjoon hanya mengangguk. Dia bukan tak tau perangai maknya tu. Selepas berpeluk dengan ibu bapanya,dia membawa begnya menuju ke meja pendaftaran. Yup,harini hari pertama dia masuk universiti. Agak takut jugak.
"Selamat datang ke Universiti Seoul. Boleh saya tau nombor pendaftaran yang awak dapat dalam online??" Gadis yang bernama Sowon itu tersenyum ke arahnya. "No,45672." dengan senyuman,Minjoon menjawap. Selepas dapat kunci bilik dia membelek kunci tersebut.
"Terima kasih"
"Sama-sama!" dia menuju ke blok perempuan. Dia tengok kuncinya kembali. Bilik 59,Blok-D. Mak oi,jauhnya blok bilik dia. Minjoon mengeluh. Dia naik tangga hingga tingkat 4 dan menuju ke biliknya.
Sampai sahaja dia disana,dia lihat sudah ada 4 orang sebelum dia sudah masuk ke bilik tu. "Hai....." dia masuk,masih takut takut. Keempat empat yeoja yang ada dalam bilik tu memandang ke arah Minjoon. Mereka semua tersenyum membuatkan Minjoon berasa agak lega. "Hai,aku Hyunhee." gadis yang berambut panjang lepas bahu itu memperkenalkan diri. "Yo,aku Gina." gadis disebelah Hyunhee memperkenalkan diri.
"Aku Eunjae and ini Herim." Eunjae menunjuk ke arah seorang gadis yang sedang baring di atas katil. "Hai....." Herim menjawap malas. "Kau ni aku lepuk baru tau." Eunjae memandang Herim dengan penuh menyampahnya. "Asal lak??!" Herim sudah duduk dari baringnya. "Kamu siapa.......kamu siapa....." Hyunhee menyanyikan lagu tersebut.
Minjoon senyum dan menundukkan badannya. "Hai,saya Minjoon. Selamat berkenalan." selepas Minjoon memperkenalkan dirinya dia mencari katil kosong. "Kau duduk sebelah katil Gina." Hyunhee menunjukkan sebuah katil disebelah Gina. "Gomawo" Minjoon tersengih. Dia duduk di katilnya. "Korang dah lama kenal ke??" Minjoon bertanya soalan itu kepada mereka. "Aku,Eunjae dengan Herim dah lama kenal dari sekolah menegah. Hyunhee......kitaorang baru kenal harini." Gina menjawap. "Oooo gitew....." Minjoon mengangguk.
"Kau ambek bidang ape??" Eunjae memandang Minjoon dengan minat.
"Sains haiwan.""Eh,same!!!!!!!!" teruja Hyunhee dengar Minjoon dalam bidang yang sama. "Jinja!!!!??" Minjoon juga teruja. "Oo....kiteorang bertiga Sains tulen." Herim menjawap. "So.....kawan universiti???" Hyunhee memandang semua yang ada dalam bilik itu.
"YES!!!!!!!!"
"OI,DIAM LA SENGET KAMI NAK REHAT!!!!!!!" hari pertama dah kene marah dengan jiran sebelah. Terus mereka berlima tersengih sengih.
"SOWEY AH!!!!!" Gina menjawap. Mereka masih bergelak ketawa.
.
.
.
.
.
YOU ARE READING
NARKOLEPSI (Je you ff)
RomanceNarkolepsi ni satu penyakit yang melibatkan bahagian otak yang kawal waktu tidur. So?? Penghidap akan tidur kat mana mana je dia nak. Persoalannya sekarang... Boleh ke orang yang ada penyakit ni hidup macam orang normal???