3😗

10 3 8
                                    

Prak!!!!!
Hyunhee dilanggar seseorang. "Mian....saya tak sengaja." Ada suara lelaki yang meminta maaf kepadanya. Ada beberapa pelajar disitu memerhatikan mereka. "Adui sakitnya....." Hyunhee memegang buku lalinya yang terasa sakit. "Awak....boleh berdiri??" pemilik suara itu menghulurkan tangannya. Hyunhee menyambut. Apabila dipandang...... Mata Hyunhee membulat. Jantungnya berdegup kencang. "Awak okay? Oh,saya Woojin. Tahun akhir kat sini. Awak??" Woojin memperkenalkan dirinya. "Oh sunbae!!!! Saya Hyunhee. Baru masuk hari ni." banyak kali Hyunhee menunduk tanda hormat pada sunbae nye. "Saya okay. Saya balik ke bilik saya dulu." dia berlari terhincut hincut ke biliknya.

********

"Syok dating??" Donggeon yang baru bangun tido terus mengusik Jaeyun and Jisu. "Eh sedar ke kiterorang hilang tadi??" Jisu bertanya sinis. Ye lah, Donggeon tak de yeochin. "Wey budak ni tak bangun bangun dari tadi ke???" Jaeyun duduk disebelah katil Je you. "Oi,bangun wei." dia memukul mukul bahu Jeyou untuk mengejutnya. Terbuka mata Jeyou bila dikejut Jaeyun. "Dah pukul bape??" Jeyou bertanya. "Pukul 7." Jaeyun menjawap. "Thanks kejutkan." Jaeyou mengambil tuala dan menuju ke toilet. "Aku pelik tengok budak tu. Aku tadi tido tido ayam je. Aku tengok budak tu tak bangun  bangun." Donggeon memandang Jisu dan Jaeyun bersilih ganti.

Semasa Jaeyun nak pergi ke katinya,dia perasan bawah bantal Jeyou ada kad.

"Eh,ni kad hospital....Narkolepsi???"

*********

Selepas mereka mengambil buku masing masing mereka menuju ke bilik bidang masing masing. Minjoon dan Hyunhee menuju ke bilik kuliah Sains haiwan. Manakala,yang selebihnya menuju ke bilik kuliah Sains tulen. Sesampainya Minjoon dan Hyunhee di bilik kuliah,mereka tengok tak lah ramai yang ambek bidang ni. "Wey,Minjoon. Aku nak duduk kat sana eh bai." cepat cepat Hyunhee lari dari Minjoon. Bukan dia tak suka,tapi dia nampak seseorang yang dia kenal. "Sunbae?" Hyunhee memandang ke arah Woojin. "Eh,awak yang semalam saya langgar tu kan,Hyunhee??" Woojin tersengih melihat Hyunhee. Takdir.....

"Patut la lari....dah jumpa kumbang." Minjoon tergelak dan mencari tempat duduk. Dan dia nampak ada seorang namja yang berseorangan dia hujung kelas. Dia menuju ke sebelah namja tersebut dan duduk. "Tak de orang kan??" Minjoon memandang ke arah namja tersebut. Jantungnya berdegup kencang. Namja disebelahnya terlalu kacak. Mata kuyu seakan penat,kulit putih,rambut coklatnya sepadan dengan anak matanya. Dia tak boleh berhenti memandang namja tersebut.

Pak!!

Dia tersedar. "Memang tak de orang. Yang kau pandang aku macam nak telan tu ngape??" Namja tersebut memandangnya pelik. Minjoon tersengih sengih. "Aku Minjoon. Kau??"

"Jeyou." itu sahaja yang keluar dari mulut Jaeyou. "Oh hai. Selamat berkenalan." Minjoon tersenyum ke arah Jeyou. Dia mengeluarkan buku nota dan pencil casenya. "So,kau dulu sekolah ma......eh????? Tido??" tak sampai 2 minit pun dia mengalihkan pandangannya dari Jeyou, Jeyou sudah tertidur. Dengan nyenyak. "Jeyou.... Jeyou.... Bangun nanti prof masuk." Minjoon menolak nolak bahu Jeyou. Tersentak Jeyou dari tidurnya.
"Thanks kejutkan aku. Lepas ni kalau aku tido tolong kejut. Tolong sangat sangat sangat." Jeyou memandang Minjoon dengan penuh harapan. Minjoon masih memandang Jeyou dan mengangguk. Kedua dua mereka tersenyum.....

.
.
.
.
.

NARKOLEPSI (Je you ff)Where stories live. Discover now