14😗

5 2 0
                                    

Suasana dimeja makan mereka sunyi. Jeyou mengeluh. "Dah berapa lama korang tau?? Macam mana korang tau?? Jeyou memandang setiap satu kawan kawannya. "Kiteorang dapat tau sebab Jaeyun jumpa kad hospital bawah bantal kau. Lpstu kiteorang dah tau masa hari kedua kat uni... Kiteorang minta maaf." Minjoon membuka mulut menjawap pertanyaan Jeyou.

"Kiteorang tak bagitahu sesape pun wey. And kiteorang nak kau tau kiteorang ikhlas kawan dengan kau." Donggeon memandang ke arah Jeyou penuh harapan. "Gina dengan Jisu pon tau??" Jeyou masih memandang ke arah lantai. "Nae." Herim membalas. Jeyou bangun dari bangunnya. "Jeyou,nak pergi mana??" Minjoon menarik tangan Jeyou lembut. "Aku nak balik uni...." Tak sempat dia meneruskan perjalanannya,dia sudah jatuh ke lantai,tertidur. "Woi Donggeon ko dengan aku angkat dia letak dalam kereta,Eunjae,Herim,Minjoon korang nak balik ke nak teman Gina??" Jaeyun memberikan cadangan sambil memapah Jeyou yang sedang berdengkur itu. "Nak teman watpe? Si Jisu tu boleh jagakan dia." Eunjae memandang ke arah Herim. "Haah biar la dorang berdua. Esok kita lawat dia lagi." Minjoon hanya mengangguk dan mengikut mereka balik. Kereta Jaeyun kereta MPV so muat la sumbat semua.

*********

Keesokkannya. ........

"Ok Minjoon ko jangan la layan dia macam dia sakit tau." Eunjae mengingatkan Minjoon tentang Jeyou. "Ye la ye la......Arayo....." Minjoon mengangguk paham. "Ok la kiteorang nak gi kelas. Jom squishy!" Donggeon menarik tangan baju Herim. Muka Herim merona merah."Sejak bila aku jadi squishy kau,syaiton!!!!!!!!" eleh marah pon suka si Herim tu.

"Ya tuhan.... Eunjae jumpa rehat nanti. Annyeong!!" ucap Jaeyun sambil mengusap kepala Eunjae. Eunjae tersengih sambil mengangguk.

Mereka semua sudah ke kelas masing masing. Minjoon masuk sahaja ke dewan kuliahnya,dia mendapati Jeyou sudah sampai dan sedang belajar. Dia menuju ke tempatnya dan duduk sebelah Jeyou,seperti biasa.

"Tadi Eunjae pesan tak yah layan aku macam orang sakit??" Jeyou bersuara membuatkan Minjoon terkejut. "Ma.... macam mana kau ta....tau??" berkelip kelip mata Minjoon melihat Jeyou."Aku dengar." Jeyou memandang Minjoon. "Kau tak marah ke??" Minjoon bertanya. Jeyou tersenyum. "Tak la. Aku dapat rasakan korang ikhlas kawan dengan aku. Mula mula tu aku macam tak selesa tapi bila pikir balik....korang dapat tau tapi still kawan dengan aku. Thanks." sekali lagi dia tersenyum. Degupan jantung Minjoon semakin laju. "Wei Minjoon,Jeyou. Semalam Herim ada cite pasal tu....kau ok ke Jeyou??" Hyunhee munculkan diri secara tiba tiba. "Ah,aku okay je. Dont worry." Jeyou tersenyum ke arah Hyunhee. "Fuhh,syukurlah. Aku pon ada sepupu penyakit Narkolepsi ni. Pernah sekali tu sampai seminggu tak bangun sebab skip makan ubat. Kau jangan lupa makan ubat. Ok la aku nak gi tempat duduk aku." Hyunhee berlalu pergi.

"Seminggu....." Minjoon seaakan akan tak dapat terima tidur selama seminggu tanpa bangun....ia amat memeritkan...." Aku pernah tido dua tahun tak bangun bangun....."

Kenyataan dari Jeyou membuatkan dia bertambah terkejut. Dia merenung wajah tenang Jeyou dalam. Air matanya menitis.

"Minjoon-shi....waeyo..."

"Saranghae...Jeyou-shi..."

.
.
.
.
.
.
.

NARKOLEPSI (Je you ff)Where stories live. Discover now