"Wey mana Jeyou?" tanya Jaeyun kepada Jisu. "Dia kat kelas dengan Minjoon." Jisu menjawap. Selepas rehat tadi mereka berjumpa kejap untuk membincangkan pasal Jeyou. "Lepas kelas kite jumpa kat bangku depan uni tu and kita bincang nak?" Jaeyun memberi cadangan. Semua mengangguk. "Aku ada hal wey. Esok kan nak lawat ladang... So ade keje sikit. Nanti pape cite la eh." Hyunhee memberitahu mereka semua. "Ok wey takpe. Kalau camtu petang karang jumpa eh?" Jaeyun memandang mereka satu persatu. Mereka semua mengangguk. Dan mereka semua masuk ke kelas.
*********
"Wei,tadi aku nampak dorang pergi tempat lain and tak masuk kelas lagi dorang pergi mana??" Jeyou bertanya kepada Minjoon. "Aaa...dorang pergi mana entah aku pon x tau." Minjoon mengangkat bahunya sedikit. Jeyou mengangguk faham. Tiba tiba....
"Wei hati hati!!!!" Kyungho menjerit ke arah Minjoon. Bola baling bersaiz sederhana itu hampir terkena kepala Minjoon tetapi cantik ditangkap tepat oleh Jeyou. "Apa kebangangnya main bola baling dalam bilik kuliah ni?" Jeyou membaling semula ke arah Kyungho. "Sowey ah,aku bosan." Kyungho menggaru kepalanya. "Minjoon... Sorry eh?" Kyungho menundukkan sedikit badannya tanda tunduk mintak maaf. "Takpe takpe...." Minjoon membalas. "Kau okay?? Kyungho memang macam tu. Sepupu aku dulu satu sekolah dengan dia cakap dia macam beruk." Jeyou menerangkan kepada Minjoon. "Trimas tau selamatkan aku tadi." Minjoon tersengih sambil memandang ke arah Jeyou.
"Aku nak save nombor kau boleh x??" Jeyou membuka topik lain. Tersentak seketika Minjoon. "Aaaa....boleh je tapi aku pon nak save nombor kau boleh??" Minjoon memandang ke arah Jeyou sambil tersengih nakal.
"Boleh je." So,dorang pon tukar tukar nombor."Tapi aku tak tau nak save nama kau ape??" Jeyou memandang pelik ke arah Minjoon. "Apa kebangangnya soalan?? Save la Jeyou." setepek kene bangang. "Ish...biasa sangat la. Bagi la luar biasa sikit." Minjoon menjeling ke arah Jeyou. Seketika merek diam
"Save ni. My guardian angel." Minjoon terkejut bila dengar Jeyou cakap macam tu. Dia menoleh dan memandang Jeyou. Muka Jeyou betul betul seinci jarak dengan mukanya.
Jantungnya berdegup laju melihat Jeyou tersenyum.....
Dan dari jauh.......
.
.
.
.
.
.
YOU ARE READING
NARKOLEPSI (Je you ff)
Lãng mạnNarkolepsi ni satu penyakit yang melibatkan bahagian otak yang kawal waktu tidur. So?? Penghidap akan tidur kat mana mana je dia nak. Persoalannya sekarang... Boleh ke orang yang ada penyakit ni hidup macam orang normal???