5😗

10 4 13
                                    

"Wei,mana Eunjae??" Hyunhee bertanya kepada Gina. "Dia pergi jumpa namchin dia." Gina membalas. Hyunhee hanya mengangguk. "Wei tadi an dalam kelas...hahahahahha. Kau tau tak,minah ni tinggalkan aku lepastu duduk dengan senior kiteorang." Minjoon tak henti henti gelak. Sekali kene cubit dengan Hyunhee. "Hahahahahah gatal nye kau!!" Jerit Herim sambil gelak macam orang. "Ala kau!!! Muka macam tomato masa Donggeon cakap kau comel!!!" kali ni Gina mengusik Herim. Tertunduk malu Herim. Terburai gelak ketawa Hyunhee dan Minjoon. Nak kenekan Hyunhee, kene kat diri sendiri balik.

******

"Kenapa nak jumpa?" Eunjae memandang Jaeyun. Jaeyun ada memegang sebuah bekal. "Semalam keluar.  Aku sempat beli..."

"Haribo!!!!!!! Aku boleh makan masa kelas addmath karang! Aku sayang kau sampai mati!! Hahahhahaha" melompat lompat Eunjae bila tengok dalam bekas tu penuh dengan jeli jeli beruang. Jaeyun hanya tersenyum. Dia tau itu adalah kegemaran yeochin nya. "Kalau la Gina macam tu. Haih...." Jisu melihat mereka sambil mengeluh. "Eleh kau,Gina tu pun kau layan gitu,gitu la jadinya!" Jaeyun memandang atas bawah si Jisu tu. Bak je kakikan tapi sabar....depan yeochin.

"Dah ah jom la rehat." Eunjae mengajak mereka semua rehat. "Wei,kau nampak Jeyou??" Donggeon menyenggong tangan Jisu. Jisu hanya mengangkat bahu tanda tak tau.

*****

"Jeyou!!!! Meh la rehat dengan kami!!!" Minjoon jerit apabila dia nampak kelibat Jeyou. Namja tersebut nampak Minjoon dan menuju ke arah meja mereka. "Hai,korang mesti kawan Minjoon. Aku Jeyou. Tablemate Minjoon." Jeyou memperkenalkan diri dan duduk di hadapan Minjoon.

"Oh,hai aku Herim and ni Gina." Herim hanya mengangkat tangannya.
Gina hanya tersenyum. "Hi Jeyou. Kau satu bahagian dengan kiteorang??" Hyunhee memandang Jeyou ingin tahu. "Yelah. Dah kau sibuk dengan Woojin sunbae sampai tak pandai dah budak lain." Minjoon menyumbatkan kimbap yang dibelinya ke dalam mulutnya dan menjeling Hyunhee. "Eh mana ada!!!!" masih nak menafikannya. Mereka hanya menggelengkan kepala melihat perangai Hyunhee itu. "Amboi!!!!! Tengok la berdua tu.....peluk peluk tangan lagi." Gina memandang ke arah Jaeyun dengan Eunjae. Dua dua pun senyum bangga. "Wei,tu Donggeon an?? Ala ...aku nak la..." tak sempat Herim habiskan ayat dia...

"Eh,budak comel!!" Donggeon jerit macam nak suruh satu kantin dengar
Herim menyorok belakang Hyunhee yang duduk kat sebelah dia. Jisu duduk disebelah Gina lalu memeluk tangan Gina. "Alah jeles la tu!" Jaeyun mencebik ke arah Jisu. "Eleh,biarlah dia nak peluk aku ke apa. Aku yeochin dia. Kau ingat kau je ade Eunjae?" Gina menjeling ke arah Jaeyun dan menyuap kimbap ke mulut Jisu. Tersenyum Jisu bila Gina layan dia macam tu. "Jarang seh boleh tengok Gina camni!!" Herim pulak tergelak gelak diikuti Hyunhee and Minjoon.

BUK!

Minjoon tersentak....bahu kanannya terasa berat. Apabila ditoleh,Jeyou.. Ye,Jeyou tido dibahunya. Jantungnya berdebar kuat.

"Wey,aku rasa budak ni sakit...."

Semua memandang Jaeyun yang dengan muka seriusnya. Semua orang mula berasa risau.... Betul ke Jeyou sakit??
.
.
.
.
.
.

NARKOLEPSI (Je you ff)Where stories live. Discover now