"Gina kau..." tak sempat Herim menghabiskan ayatnya,Jisu mencelah.
"Semua keluar!! Aku nak cakap dengan Gina je.!!" pertama kali mereka semua lihat Jisu marah. "Jom jom keluar." Jaeyun mengajak mereka semua keluar lalu menutup pintu bilik hospital Gina."Sunbae,bawa la Hyunhee balik. Ko Jeyou, bawa balik Minjoon. Korang baru balik dari ladang." Jaeyun memandang ke arah mereka berempat. "Aku dah tengok Gina dah cukup la. Dia pon nak kene rehat. Aku balik dulu. Prof tadi ade minta tolong aku. Hyunhee,nak balik sekali ke??" Woojin memandang ke arah Hyunhee. Mau tak mau Hyunhee perlu ikut.
"Korang nanti cakap tau Gina macam mana." Hyunhee memeluk Herim,Eunjae dan Minjoon sebelum balik bersama Woojin. Mereka memandang Woojin dan Hyunhee yang berlalu pergi. "Apa jadi kat dalam tu??" Donggeon cuba mengintai. "Biar la dorang berdua tu...aku laparlah." Eunjae mengusap ngusap perutnya. "Ko ni tak pernah kenyang." Jaeyun mencubit pipi tembam Eunjae. "Jom la gi makan. Aku belanja." Jeyou mempelawa kawan kawan yang lain. "Eh Herim. Gwenchana?" Donggeon memegang bahu Herim,lembut. Herim hanya menggelengkan kepalanya. Dia tak nak kawan kawannya tahu dia risaukan Gina. Dia hanya ikut mereka semua dan tanpa disedari dipimpin oleh Donggeon...
**********
"Wae?? Waeyo??" Jisu memandang tepat ke arah Gina. "Mianhae....." Gina hanya memandang ke bawah. Dia tak mampu nak tengok muka Jisu. "Benda ni bukan boleh buat main...." suara Jisu bertukar hiba. Sepanjang dia bersama Gina,dia tak pernah tau Gina sakit. Gina menangis."Aku nak...cakap...ta....tapi aku....takut..kalau lepas tau....kau tinggalkan aku....." Gina menyeka air matanya. Jisu terus memeluk badan Gina. "Andwae...kalau bukan kau,aku takkan terima sesiapa dalam hidup aku." Jisu memeluk lebih erat. Dia tak ingin melepaskan Gina walaupun di kehidupan yang seterusnya....
******
"Wei,aku risaukan Gina. Aku tak tau nak cakap apa..." Herim membuka mulut akhirnya. "Tu la. Kita kawan dengan dia sejak sekolah rendah kot,tapi tak tau pun dia sakit." Eunjae memandang Herim. "Wei...mesti dia sengsara sepanjang hidup dia kan?? Jantung kut..." Minjoon pula memandang ke bawah,sayu. Jeyou memandang ke arah Minjoon sambil berbisik di dalam hati. "Kalau dia tau aku sakit jugak....macam ni ke dia risaukan aku??"
"Jisu mesti terkejut kan?" Jaeyun memandang ke arah Donggeon. "Wei kalau aku pun aku risau. Ni kan pulak dah lama dorang couple baru sekarang Jisu tau." Donggeon mengeluh. Dia menghirup jus tembikai yang dipesannya tadi. Eunjae melihat semua muka kawan kawannya silih ganti. Riak kerisauan terpancar di setiap wajah. "Jeyou mesti kau paham perasaan Gina kan?" Minjoon memandang Jeyou. Muka Jeyou menjadi hairan. "A..aa..asal pulak kau tanya aku??" Jeyou memandang Minjoon serius.
"Kau kan narkolepsi. Mesti kau paham penderitaan yang lama kan?? " Minjoon memandang tepat ke Jeyou dan menyedari dia terlepas cakap.
"Minjoon!!!!!!" Herim menolak bahu Minjoon kerana geram. "Kan aku dah cakap....jangan bocorkan yang kita dah tau!!!" Jaeyun menepuk dahinya.
"Korang semua dah tau......"
*
*
*
*
*
*
*
YOU ARE READING
NARKOLEPSI (Je you ff)
Roman d'amourNarkolepsi ni satu penyakit yang melibatkan bahagian otak yang kawal waktu tidur. So?? Penghidap akan tidur kat mana mana je dia nak. Persoalannya sekarang... Boleh ke orang yang ada penyakit ni hidup macam orang normal???