Gallo allemaal en welkom bij een nieuwe aflevering van Het Leven Van Noa.
Vandaag gaat Noa het hebben over haar zusje genaamd Sigha. (Ja ik weet het, het is een aparte naam maar dat vind ik wel leuk.) Sigha is twaalf jaar en zit in de eerste. Ik heb trouwens ook nog een broertje, (Boris, 10 jaar) maar daar ga ik het nu niet over hebben.
Oké dus, zoals ik in het vorige hoofdstuk al vertelde, sport ik op het hoogste niveau. Maar mijn zusje doet ook een sport.
Mijn zusje zit op turnen en doet dat ook op het hoogste niveau. Ze is echt heel goed en is daar vorig jaar zelfs Nederlands Kampioen mee geworden. Ik vind het heel leuk voor haar en ik was ook heel trots op d'r maar er is 1 ding waar ik me zo erg aan irriteer.
Iedere keer als we op bezoek gaan bij vrienden van ons of gewoon mensen die we kennen tegen komen, is het altijd "En Sigha, hoe gaat het met turnen?" En dan vertelt ze hoe het gaat blablabla. Maar dan komen die mensen bij mij aan en is het "En Noa... Hoe gaat het op school?" And that really makes me wanna scream.
Ik bedoel, ja zij is nederlands kampioen geworden en is heel goed in turnen maar ik heb ook 2 keer op het NK gestaan en van die twee keer waren er over de 30 deelnemers in mijn categorie en ben ik ook 9e en 12e geworden. Maar dat vergeten de mensen altijd.
Het is ook altijd als er mensen van m'n moeder of vader's werk bij ons komen, stellen ze ons voor en dan gaat het zo,
"Nou en dit zijn Noa, Sigha en Boris." "Oh Sigha is toch die ene die zo goed kan turnen?"
En dàn heb ik echt de neiging om te zeggen: "Ja, en ik ben degene die zo goed kan acroen en Boris is degene die zo goed kan basketballen ja daar heb je helemaal gelijk in."
Echt hier heb ik zo'n hekel aan. Bij Sigha is het altijd "hoe gaat het met turnen" en bij mij moet het al-tijd over school gaan. Er is helemaal niemand die vraagt aan mij "En Noa, hoe gaat het met de acro." Ik irriteer me daar zo aan.
Ja Sigha is een keer Nederlands kampioen geworden, maar dat betekent niet dat zij veel meer betekent dan mij. Ja natuurlijk is het knap dat als je nog maar 12 jaar bent dat je dan al Nederlands kampioen wordt maar toen ik 12 was werd ik 9e. Nou? Dat is toch ook goed, of ben ik nou gek? (Ja ik ben ook gek, maar dat is op een andere manier.)
Sorry als jullie dit helemaal niks boeit maar ik kan er gewoon echt niet tegen. En begrijp me niet verkeerd hoor, ik hou soms echt van m'n zusje maar ik kan er zo niet tegen dat het altijd maar om haar gaat als we bij andere mensen zijn.
Oke dit was mijn sleech en nogmaals sorry als het je niks boeit maar het moest er gewoon echt even uit.
Xoxo Noa
Lyrics:
It's Christmas time
There's no need to be afraid
At Christmas time, we let in light and we banish shade
And in our world of plenty we can spread a smile of joy
Throw your arms around the world at Christmas timeKERST LIEDJE OMDAT HET KERSTMIS IS YAAAAAAY
JE LEEST
Swek Rants || noa :)
RandomIn dit boek schrijf ik dingen waar ik me aan irriteer, dingen die ik geweldig vind en dingen waar ik een hekel aan heb joepie de poepie. Lees dit verhaal vooral niet of je gaat dood van het sarcasme. Highest ranking: #15 in humor