Acro

610 28 34
                                    

HA LOSERS NIEMAND HEEFT HET VORIGE LIEDJE GERADEN, HET WAS "EVEN MY DAD DOES SOMETIMES" VAN ED SHEERAN OKAY NEXT CHAPTER.

Oh toen ik dit hoofdstuk schreef had nog niemand het geraden maar nu heeft @diewertjetelemans7 het geraden toppie joppie gefeliciflaptaart.

Oké, Nu ga ik het over mijn, niet al te bekende sport hebben. Acro-gym. Dat is een afkorting voor acrobatische gymnastiek. Als je wilt weten wat het is moet je op youtube eens het wereld kampioenschap opzoeken. Hier staat ook al een filmpje bij van het WK en ik ben echt verslaafd aan dat filmpje ik vind hem zo gaaf.

Dit jaar beoefen ik die sport 5 jaar. Je begint in het laagste niveau "de recreatie". Meestal heb je dan maar 1 wedstrijd per jaar.

Na de recreatie komen er meerdere niveau's. Na recreatie komt de E-lijn, na de E-lijn komt de D-lijn, na de D-lijn komt de C-lijn en zo door tot de A-lijn. A-lijn is het hoogste niveau en is te vergelijken met topsport.

Acro is een team sport die je beoefend met 2, 3 of (als je met allemaal mannen bent) 4. Ik begon zelf met z'n tweeën (samen met een meisje van 8) in de recreatie. Toen werden we eerste op een wedstrijd en stroomden we samen door naar de E-lijn. Toen heb ik die lijn een jaar gedaan en werd ik samen met dat meisje 12e op het NK.

Na dat jaar deed ik nog een jaar E-lijn maar dan met 2 nieuwe meiden, 1 van 16 en 1 van 11. Toen waren we dus met z'n drieën. Ook met dat team behaalde ik het NK en werden toen 9e.

Het jaar daarna werd ik wéér met 2 nieuwe meiden (1 van 12 en 1 van 21) gezet en mochten toen door naar de C-lijn. Daar behaalden we het NK helaas niet, omdat onze oudste partner te veel blessures had en daarom niet meer goed kon trainen.

Dit jaar is die oudste partner van vorig jaar gestopt, maar zit ik nog steeds met hetzelfde meisje van 12 (WAT IK ECHT GEWELDIG VINDT WANT DAT MEISJE IS ZO GRAPPIG EN ZE IS PRECIES HETZELFDE ALS MIJ EN WE HEBBEN DEZELFDE HUMOR ECHT GEWELDIG) maar dit jaar doen we geen C-lijn meer, maar A-lijn. We doen dus nu het hoogste niveau en kunnen ons dit jaar plaatsen voor NK, EK (europees kampioenschap) en zelfs het WK (wereld kampioenschap). Mijn trainster zegt dat we dat best kunnen halen als we gewoon goed door blijven trainen. Er staat trouwens een foto van mij en mijn partner van dit jaar (Zola) bij dit hoofdstuk. (Ik ben de onderste 😂)

Ik zou het al geweldig vinden als ik dit jaar het NK kan halen maar dat wordt nog maar even afwachten. De eerste plaatsingswedstrijd (een wedstrijd waarmee je je dus kan plaatsen voor de kwart finale van het NK) is in maart maar het wordt nog maar afwachten of we dat halen. Aangezien ik nu met een blessure zit aan mijn knie.

Mijn knie is waarschijnlijk uit de kom geweest en vanzelf weer terug geschoten en dus zit er een scheurtje in een pees die over mijn knieschijf heen loopt. (Lekker duidelijk).

Anyways, ik wou even laten weten dat ik het dus heel druk heb met mijn sport omdat ik in het totaal 12,5 uur per week train, en daarnaast ook nog eens 2 uur les geef. Met andere woorden, als je daar school ook nog bij optelt (ik zit nu in 3 havo) blijft er niet heel veel tijd over voor hoofdstukken schrijven voor mijn verhalen.

Ik doe heel erg m'n best om zo vaak mogelijk te updaten met Wrong Choice en That Moment maar het lukt gewoon niet altijd. Het spijt me daar heel erg voor maar ik kan er echt niks aan doen.

Ik hoop dat jullie hier begrip voor hebben (jezus ik lijk net een of andere volwassen vrouw wow)

Dit was mijn acro speech yay.

Xoxo Noa

Ps. IK TRAIN BIJ BREDA-GYM EN HET IS DE GEZELLIGSTE VERENIGING VAN HEEL NEDERLAND DUS ALS JE WILT TURNEN OF ACRO'EN MOET JE NAAR BREDA-GYM TOE KOMEN. OKE EVEN ZELF PROMOTIE HIER 😂😂

Lyrics:
I don't ever tell you how I really feel
'Cause I can't find the words to say what I mean
And nothing's ever easy
That's what they say
I know I'm not your only
But I'll still be a fool
'Cause I'm a fool for you

Alweer credits to songteksten.nl

Swek Rants || noa :)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu