Voorbereiding

20 1 0
                                    

Wel, niet persoonlijk, maar als dochter van een burgemeester moet je soms mee aan tafel zitten bij een groep 'belangrijke' personen waar je nog nooit van hebt gehoord.

Hij heet Azarro. Hij is de zoon van de genie die de trein tussen de districten heeft uitgevonden.

District drie en daarmee valt hij net uit de beroeps-boot.

Hij staart me aan en komt dan langzaam dichterbij, gevolgd door een meisje dat er gespierder als de meeste jongens hier uitziet.

De vrouw geeft ons algeme informatie (geen tributen vermoorden, nog niet)
en dan begint de training. Ik heb totaal geen idee wat te doen, maar kies wat er van mij verwacht wordt en loop dus naar de bijlen.

Deze zijn zoveel lichter als degene thuis, maar ze zien er toch scherper uit.

Al snel is het middag en daarna avond en we nemen de lift naar onze verdieping

Ik zal niet liegen, het capitool heeft stijl. Nadat ik de beste douche van mijn leven heb genomen, zoek ik iets in de enorme kleerkast. Ik voel me verdrietig, want mijn mooie boetejurk, mijn enige band met thuis, is verdwenen.

Uiteindelijk kies ik een witte jurk met franjes, die nog best op de mijne lijkt.

Het avondeten was heerlijk en Marita was echt vriendelijk. Maar niets kan me beter doen voelen, redelijk logisch, aangezien de omstandigheden.

Na nog enkele dagen training, heb ik in mijn hoofd al kunnen uitmaken van wie ik mijlenver uit de buurt zal blijven in de arena. Dat is zowat iedereen.
Aangezien ik snel emotioneel gebonden ben aan personen, kan ik best geen bondgenootschap sluiten.

Creyse lijkt er hetzelfde over te denken. Hij doet gewoon alsof ik niet besta.

Het is al te snel de dag voor de Spelen zelf, en dus ook de avond van de interviews.

Ik besluit met Marita, die ondertussen mijn vertrouwen heeft gewonnen, om mysterieus over te komen. Hoe minder de Spelleiders van me weten, hoe minder ze tegen mij kunnen gebruiken.

Ik weet dat ik zal sterven, maar we kunnen het altijd zo lang mogelijk proberen te voorkomen, is het niet?
Het gaat in het gewone leven net zo.

Alleen is het hier het versneld proces.

Het geheim van de Hongerspelen: de drieënveertigste HongerspelenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu