Noahs P.O.V
Jag väntade på att få det kalla och hårda moterhuvudet på mig.
Men det fick jag inte. I sista sekunden hade bilen svängt.Jag kände hur lättnaden föll över mig.
Nea kom springande mot mig,
- Hur mår du? Frågade Nea med oron i rösten
Jag öppnade munnen för att svara men det ända som kom ut var grymtningar.Jag såg hur oron inom Nea växte. Jag försökte se lugnande ut, men med tanken på hur Nea reagerade blev det säkert inte lyckat.
Jag stod där och tittade på henne i säkert i fem minuter utan att få fram ett ord.
När jag skulle påbörja ett nytt försök på att svara på hennes fråga avbröts jag av ambulans syrener.
Nea gav mig en snabb blick innan hon gick fram och pratade med en manlig ambulansförare. De flörtade säkert.
Nej jag måste sluta vara svartsjuk.
Han kom fram till mig och tog tag i min arm samtidigt som han sakta drog sig med mig in i ambulansen.
Han beordrade mig att lägga mig på båren och jag gjorde som han sa.
Han satte sig bredvid mig och började rota i en låda strax till höger om honom.
Neas P.O.V
Efter jag hade pratat med föraren hoppade jag in i bilens framsäte. På förarplatsen satt en man som såg ut att vara i 23 års åldern.Och han var jäkligt snygg.
Efter att jag hade stängt dörren började vi sakta rulla framåt
Det var tyst ända fram till trafikljuset. Då hände något jag inte ens hade vågat drömma om.Ambulansföraren lutade sig mot mig, och sen så kysste han mig. Alltså rakt på munnen.
Får han ens göra så?
YOU ARE READING
Ett perfekt liv
Teen FictionDen här boken handlar om 16 åriga Nea. Hon har precis börjat gymnasiet. Hon tycker allt är bra ända tills hennes ex kommer tillbaka. Men det verkar som han vill mer än att de ska bli ihop igen…