Kyss mig som förut

22 1 0
                                    

Flash back

- hej älskling, suckade jag
-hej babe, blev svaret från andra luren. Problemet var vara att det inte var Noah som pratade, det var...

Neas P.O.V
- Max, varför har du Noahs telefon, stammade jag fram.
- För att han inte behöver den, svarade han iskallt tillbaka.
- Vad menar du med det? Sa jag oroligt, och märkte genast hur pappa stod och stirrade på mig. Jag gjorde en avisande gest med handen och han lämnade direkt rummet.
- Kom och möt mig på Kurtsgatan 11 om fyrtio minuter, och kom i något sexigt.
Jag skulle precis fråga varför men han hann lägga på.

Jag gick till spegeln och granskade mig själv, och insåg ganska snart att jag var tvungen att duscha om jag skulle få ut tovorna ur mitt relativt korta bruna hår.

Jag tog mobilen och gick in i badrummet. jag startade musiken samtidigt som jag kläde av mig.

Jag kunde känna det varma vattnet bränna mot mitt skin och insåg att det entligen var ganska länge sedan jag duschade sist.
När jag väl kom ut ur duschen hade jag tjugo minuter på mig.
Så jag virade en handduk runt håret och en runt kroppen. Jag gick in på mitt rum igen och började leta i garderoben. det fick bli ett par vita tajta jeans och ett grått oddmolly linne.
När jag hade satt på mig kläderna satte jag upp håret i en ganska rufsig hästsvans och tog på lite mascara. Innan jag tog mobilen och sprang ner i hallen.
Där tog jag på mina vita converse och en jeansjacka innan jag halv skrek till pappa att jag skulle ut.

Jag öppnade dörren och möttes av den varma luften. Men insåg att jag inte hade tid att fortsätta någon väderprognos och började istället springa mot Kurtsgatan.
När jag närmade saktade jag in och kunde på avstås se en figur stå på gatan framför mig. Och jag skulle tro att det var Max.
Och jag hade rätt, bara några meter framför mig stod Max, med sitt burna hår som låg perfekt han hade på par slitna jeans och en grå t-shirt. Och jag vet att jag inte borde säga det men han var sjukt snygg. Som vanligt kunde jag inte bara hålla käft, utan började en konversation.
- fan vad du är snygg, har det tagit lång tid att fixa sig eller. Frågade jag och insåg hur fel det lät och ville bara äta upp mina ord.
- Om man gemför sig med dig ser jag ut som djävulen och du som en ängel.
- Det var en av de sämsta raggningsreplikerna jag hört, sa jag spydigt.
- Det var ju synd, sa han samtidigt som han smålog.
Kom hit befallde han och jag kom som en liten väldresserade hund.
Han log ett ännu större leende innan han pressade sina läppar mot mina och jag vet att jag borde ha avbrutit det medan det bara var en puss. Men kände mig på något sätt trygg i hans varma famn. Och innan jag visste vad som hände stod jag och Max mitt framför ögonen på Noah.

När jag fick syn på honom avbröt jag hånglandet och gick bort till honom.
Han reaktion var dock inte som jag hoppats, min hälsning blev en hård bitchslap.
- Va fan du skadar inte henne, hörde jag Max röst bakom mig.
- Lägg dig inte i Max, svarade Noah spydigt.
- Jag lägger mig i om jag vill, och just nu vill jag eftersom att du gör att Nea mår svin dåligt.
- Är det sant frågade Noah, och jag nickade bara tyst som svar.
- Då ska jag väll inte störa dig mer Nea sa Noah innan han försvann iväg.

Jag kände hur tårarna började rinna och hur de vältränade armarna virades runt min midja.

- Max jag vill att du ska veta en sak,började jag.
- Vad, sa han. Du är väll inte gravid eller något sånt? Sa han panikslaget.
- Nej jag är inte gravid eller något sånt, svarade jag hånfullt.
Jag vill att du ska veta att jag aldrig har slutat älska dig.

Han log ett stort leende mot mig.
- Vill du veta en sak, imiterade han mig. Jag har aldrig slutat älska dig heller.

Jag stod och kollade in i hans bruna ögon innan jag slängde mig i hans famn. Där fick jag ett mottagande som jag ville. Han gav mig en lång kyss. innan han tog min han och drog med mig.

- Var ska vi? Frågade jag.
- Till en plats du kommer att gilla, svarade han kort...

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 23, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Ett perfekt livWhere stories live. Discover now