Chapter 12

2K 131 21
                                    

Boboiboy: Ha! Ini sekolah menengah kebangsaan pulau rintis... Kat sini la kitorang sekolah... Nanti kau daftar sekolah kat sini kan?
Ali: Haah.. Tapi aku baru tau yg sekolah tu kat sini...x la jauh sangat dengan rumah aku...
Gopal: Nanti kau pergi sekolah dengan kitorang tau Ali!
Ali: ok😁
Yaya: Dah2 jom kite pergi tempat lain pulak...
Merekaa pun sambung berjalan.. Setelah lama berjalan... Akhirnya mereka sampai di kokotiam tok aba

Ali: huh~penatnya~..korang x penat ke?
Yaya: X.. Sbb kami dah biasa, kan ying?
Ying: Haah kamu tiap2 pagi, selalu jogging lebih kurang... 4 km mcm tu
Ali: 4 km?! Jauhnya...
Yaya: Sbb tu la kena rajin.. Kalau x penat la..
Gopal: huh.. Air~
Ochobot: Nah Air untuk korang... Special ice chocolate tok aba siap!
Gopal: Wah terima kasih ochobot!
Ochobot: sama2
Ali: er.. Berapa semua ni ochobot?
Ochobot: Alaa.. X yah bayar la.. Tok aba belanja korang semua..
Ali: Eh! X de2.. Brp semua ni?
Ochobot: haih... kalau kau nk jugak yelah.. Semuanya RM20..
Ali: nah*hulur duit*
Ochobot: OK*ambik duit*
Boboiboy: ha korang! Esk kite pergi tengok wayang nk x! Yela kan seminggu cuti.. (untuk pengetahuan korang semua.. Diorang dpt cuti seminggu sbb papa zola yg bagi)
Ali: hmm.. 🤔 OK jugak tu! Nk x korang?
Kwn2 kec B, A: Boleh jugak!
Ali: Cun! Skrg ni kite rehat.. Mlm ni kite jumpa kat sini dan gerak sama2 ... Korang semua x yah guna duit sendiri...
Kwn2 kec Ali: Eh?! Jadi sape yg nk bayarkan tiket wayang nanti?
Ali: Alaa korang ni.. Aku la bayarkan..dan korang beli je ape2 kat sana nanti..
Kwn2: wah! Terima kasih Ali! Baiknya kau!
Ali: X de la.. Aku belanja korang sbb korang sudi kwn dengan aku yg x kuat ni..
Boboiboy: eh?! Siapa kata kau x kuat? Kau ni kuat la.. Dah2 lepas ni kite balik rehat dulu.. Lepastu.. Kite tengok wayang!
Ali: OK!
Mereka pun balik ke rumah untuk berehat kecuali boboiboy yang menemani tok aba sambil berehat di atas tanah yang luas...

S
K
I
P









Pada malam itu.. Mereka pergi tengok wayang di mall yang sangat besar..

Ali: ha! Sampai pun! Jom tengok wayang!
Yaya: Tapi.. Kite nk tengok cerita apa?
Boboiboy: kite tengok cerita aksi la.. Korang pilih la...
Mereka pun memilih cerita aksi yang Mereka nk.. Selepas memilih mereka pun membeli tiket...
Ali: hmm.. Ade masa dalam sejam lagi ni.. Ape kata kite makan dulu.. Setuju x?
Kwn2: Setuju..
Yaya: kite makan kat sana la*tujuk sebuah kedai makan*
Kwn2: ok
Mereka pun pergi ke tempat yang ditunjuk oleg yaya tadi.. Mereka pun order dan makan.. Selepas mereka habis makan, Ali pun membayar makanan yang mereka makan tadi.. Setelah itu.. Mereka pun keluar untuk menonton wayang... Semasa mereka menonton wayang.. Ade yang tertidur, Ade yang menonton dengan penuh perasaan dan lain2... Akhirnya setelah mereka menonton wayang.. Mereka pun balik... Semasa perjalanan pulang..

Ali: weh korang?
Kwn2: hm? Ape? *memandang ali*
Ali: Nk x esk kite jogging kat taman..
Ying: OK jugak! Kan yaya?
Yaya: mcm best!
Boboiboy: Aku ikut je
Gopal: hmm... Nanti Aku penat la~
Fang: Kalau x nk tu ckp je la..
Gopal: Ish! Yela2 aku ikut..
Ali: *tersenyum* Kau fang? Nk x?
Fang: Mestila ikut!
Ali: ok! Esk jumpa kat taman pukul 7 OK!
Kwn2:ok!
Mereka bersembang sampai x sedar yang diorang dah sampai rumah..
Ali: Oh! Dah sampai rumah la.. Okla korang bye! Jumpa esk!
Kwn2:ok! Jgn lambat pulak esk!
Ali: OK! *masuk rumah*
Mereka pun balik ke rumah masing2

Bersambung...

Hi korang! Dah lama author x buat part MATA dan alicia kan.. Asyik Ali dan kawan2 je.. Mesti korang pun nk tau part MATA dan alicia jugak kan? Korang komen la ye nk tau part Ali dan kwn2 dia.... Atau... MATA dan alicia.. So komen! Jgn x komen!

FINALLY WE MEET AGAIN (BBB AND EA) *discontinued*Where stories live. Discover now