Chapter 17

1.5K 91 14
                                    

Hari khamis..
Pukul 7.30 pagi..

Di rumah Ali...

Ali yg sdg melihat insta di dlm fonnya tiba2 sahaja dipanggil oleh si fixi

Fixi: ermm...Ali..
Ali: *menutup fonnya dan memandang fixi* kenapa? 🤨
Fixi: aku nk ckp sesuatu boleh..
Ali: ckpla.. Ape dia?
Fixi: disebabkan kau dah selamatkan aku... Aku nk bagi kau kuasa...
Ali: ha? Kuasa? Mcm boboiboy dan yg lain ke?
Fixi: yup.. Jadi bersedia sbb aku nk bagi kau kuasa ni..
Ali: oh ok2..
Tiba2 ade suatu cahaya terang yg menyinari rumah Ali.. Ali pun menutup matanya.. Setelah menyedari cahaya itu sudah tiada, Ali pun membuka matanya.. Dia terkejut kerana ade sebuah jam tangan di tangan kirinya..dan skrin jam tangan itu berbentuk 'A' yang bermaksud Ali...

Ali: wah.. Ini ke jam kuasa aku?!
Fixi: yelah ape lagi😒... Dan kau ade 3 kuasa.. Iaitu... Teleportasi, healer.. Dan penyerapan...(kalau korang nk tau mcm mana kuasa penyerapan sila komen ye)
Ali: wah.. Cun! Kau ade kuasa ape?
Fixi: aku ade kuasa halimunan dan kuasa membaiki dengan sekelip mata..
Ali: wah! Hebatnya!
Fixbot: dah la.. Jom kite berlatih guna kuasa kau..
Mereka pun berlatih di tempat latihan mereka.. (untuk pengetahuan korang... Ali ade tempat latihan sendiri..iaitu di bawah tanah).. Setelah beberapa jam berlatih, fixi pun memberitahu keputusan latihan Ali..
Fixi: hmm.. Bagus.. Kau dah mahir menggunakan kuasa kau.. Tapi kau kena banyak berlatih untuk tingkatkan kemahiran kau lagi..
Ali: baiklah..
Fixi: dah tu.. Pergi mandi pastu pergi tempat lepak.. Mesti diorang dah tunggu..
Ali: eh? Haah la! Aku lupa!
Ali pun meninggalkan fixi dan terus pergi ke bilik air untuk mandi.. Fixi pulak hanya memandang Ali dengan muka 'what-is-going-on-here'... Setelah beberapa minit.. Ali pun habis mandi.. Dia bersiap untuk berjumpa dengan kwnnya... Setelah sampai di tempat lepak mereka.. Tiba2..
Gopal: dey Ali! Kenapa lambat ha!
Ali: erk.. M-maafla.. Aku berlatih untuk mahirkan kuasa2 aku ni..
All: kuasa?
Boboiboy: mana kau dpt kuasa?
Ali: oi.. Soalan x logik.. Mesti la dari fixi...
Boboiboy: oooo.. Eheh.. 😅
Ying: kau ade kuasa ape?
Ali: oh! Aku ade kuasa teleportasi, healer dan penyerapan..
All: ooo...
Ali: tu je.. Skrg ni kite nk buat ape?
Fang: kite santai2 je la.. Kite buat je ape2.. Esk kite pergi tasik..
All: nk buat ape esk?
Fang: alaaa.. Ade la.. Nanti bila dah sampai nanti Aku bagitau..
All: hm.. Ye la..
Fang: tapi tasik ni bukan kat tempat biasa tau..
All: kat mana tu?
Fang: nanti la aku bagitau..
All: 😑
Fang: hehehe.. Dah2 ape kata kite gi rumah Ali.. Main game ke ape ke.. Aku dengar rumah kau ade tempat main game, perpustakaan dan lain2
Y, Y: perpustakaan?!
Ali: erk... Y-ye.. Ade.. Jomlah kite pergi.. Nk main game dengan korang..
Y, Y: kitorang nk pergi perpustakaan boleh?
Ali: mesti la boleh! Jom!
All: yeah!
Mereka pun pergi ke rumah Ali.. Mereka berada di sana sampai ptg..Dan akhirnya mereka pun balik...

Bersambung...

Hi semua! Saya nk ckp sesuatu ni.. Boleh x author rehat kejap selama... Seminggu? Tapi x pe.. Dlm masa Seminggu tu author akan hantar chapter sikit2.. Sbb author ade byk kerja dengan homework dan online class.. Sorry sangat2... 😅😁😄

FINALLY WE MEET AGAIN (BBB AND EA) *discontinued*Where stories live. Discover now