Chapter 19

1.5K 90 9
                                    

Sebelum memulakan chapter ni.. Saya nk bagitau part ni hari yg sama dengan alicia pindah pulau rintis tu.. Tapi ini part Ali dan kawan2 dia...

OK so kite sambung..

Hari jumaat,
Pukul 7.00 pagi..

Situasi yaya....

Yaya yg sudah solat subuh dan mandi itu terus pergi ke dapur untuk memasak sarapan... Setelah memasak sarapan, dia terus memanggil keluarganya untuk makan bersama.. Selepas semuanya sudah berada di meja makan.. Mereka pun makan dengan selera.. Setelah mereka semua makan... Mereka pun menonton televisyen bersama... Ketika mereka syok melayan cerita...

Yaya: mak, ayah?
M. Yaya, A. Yaya: Ye yaya? Kenapa?
Yaya: yaya nk keluar jumpa kwn2.. Nk pesan ape2 ke?
M, A: ermm.. X de la.. Hati ye jalan tu..
Yaya: baik mak, ayah.. 😊
Yaya pun keluar rumah untuk berjumpa kawan2nya... Ketika dia berjalan nk pergi ke tempat lepaknya.. Dia terjumpa seorang perempuan berckp dengan pakcik yg menjaga resident mereka.. Yaya terfikir untuk pergi ke arah dia tetapi dia sudah berlalu pergi.. Jadi Yaya mengikutinya dari belakang supaya perempuan itu tidak mengetahui akan kehadirannya... Setelah perempuan itu berhenti di depan rumahnya, yaya pun berkata 'rumah dia x la jauh sangat dengan rumah aku, boboiboy dan Ali..' kemudian dia berkata lagi 'nanti la aku jumpa dia.. Aku ajak ying sekali.. Yg lain tu nanti2 je la aku bagitau...'  Setelah itu.. Yaya pun pergi ke tempat lepak mereka..

Setelah sampai di destinasi..

Yaya: assalamualaikum, korang!
Kwn2: waalaikumussalam, yaya..
Ali: lambatnya kau yaya.. Kau pergi mana tadi? Lama kitorang tunggu tau x?
Yaya: alaaa.. Sorry la.. Aku tolong mak aku tadi😅..
Gopal: hmm.. Yela😒..
Fang: Dah2.. Jom..
Kwn2: nk pergi mana?
Fang: aku ingat boboiboy sorang je yg pelupa.. Rupanya korang semua ni pun sama je pelupa..
Kwn2: hihihi😅.. Cpt la bagitau.. Kite nk pergi mana ni..
Fang: KITE PERGI TASIK LA PELUPA! Dah jom.. Ikut aku..
Kwn2: O-ok.. 😟
Mereka pun pergi ke tasik... Setibanya mereka di tasik...

Ali: wah!! Cantiknya...
Fang: mmg la cantik... Tempat ni ade Mcm2.. Ade 4 musim lagi tau.. Aku dan abang aku yg jumpa tempat ni tau.. Abang aku bagi tempat ni khas untuk aku sorang je.. So dia buat la pintu rahsia.. Jadi skrg ni.. Tempat ni jadi kite semua yg punya!
Boboiboy: wah!! Eh? Mana yaya, ying Dan gopal?
A, B, F: hm? *tengok sekeliling*
Ali: tu diorang! *tunjuk ke arah yaya, ying dan gopal*

Di tempat yaya, ying dan gopal

Gopal: ha ambik kau!
Ying: oh! Kau nk main kasar ya... Amik ni!
Yaya: hei! Dah2 la tu! Jom pergi tempat lain pulak!
Gopal dan ying padang sesama sendiri dan tersenyum nakal.. Tiba2

Bush!

Yaya yang marah itu terus mengejar mereka..

Korang mesti nak tau ape jadi kan? OK! Jom kite flasback

Flashback on

Setelah mereka sampai di tasik.. Yaya, ying dan gopal terus pergi ke arah tempat yg dipenuhi salji dan menghiraukan Ali, boboiboy dan fang..

Setelah sampai di tempat yg dipenuhi salji itu.. Mereka terus membuat org salji dan berguling2 di atas salji.. Setelah itu ying yg telah ade idea nakalnya terus memusnahkan org2 salji yg dibuat oleh gopal.. Kemudian gopal berasa marah dan jadila kejadian itu...

Flashback off

Sebelum sempat yaya hendak membaling bola salji ke arah dua org budak yg x diajar dengan baik itu.. Tiba2 sahaja dipanggil oleh seorang lelaki yg bersama dengan dua org lelaki dibelakangnya



FINALLY WE MEET AGAIN (BBB AND EA) *discontinued*Where stories live. Discover now