Chapter 15

1.6K 92 18
                                    

Keesokan harinya..
Hari khamis
Pukul 4.00 ptg..
Di akademi...

Setelah ejen2 muda yg sombong belaka ni (kecuali iman, moon dan khai) sudah habis latihan.. Mereka semua pergi ke ruang rehat untuk berehat atau membawang🤣...
Di ruang rehat

Roza: weh budak pengganti Ali tu x dtg la.. (maksud diorang alicia yg pembawa masalah)
Jet: haah la mana budak tu eh?
Moon: dia x de.. 😒
Mika: x de ke x dtg? Heh ckp jela x dtg.. Baguslah budak tu x de buat misi kite gagal je..
Iman yg mendiamkan diri itu terus pergi ke bilik kombat dan mengambil kotak besar yg diberi oleh alicia itu. Kemudian dia pergi ke ruang rehat itu semula dan meletakkan di atas meja yg berada di hadapan mereka...
Iman: nah untuk korang.. Moon, jom.. Saya nak bagi diorang ape yg nk dibuat dengan kotak tu..
Moon: ok..
Iman dan moon pon pergi ke arah tempat rahsia mereka dan meninggalkan ejen2 muda yg lain.. Jet yg x tau nk buat ape dengan kotak tu pun bertanya..
Jet: so kite nk buat ape dengan kotak ni?
Em yg lain: entah...
( siyes ah diorang ni x tau nk buat ape dengan kotak tu🤣.. Mesti la bukak.. Habis tu nk buat ape lagi.. Nk musnahkan kotak tu ke😂)

Ok2 sorry.. Saje nk gurau😅.. Saya buat yg betul punya ye...

Jet: aku nak bukak kotak ni !
Chris: bagi aku bukak! (saya x pandai sangat dlm berbahasa kelantan.. So saya buat dia ckp mcm biasa je la ye)
Jet: hish😡
Chris: hish 😡
Bulat: wow banyaknya barang!
Jet: huh? *toleh ke arah bulat*
Chris: hm? *toleh jugak arah bulat*
Tidak lama Kemudian..
J, C: Siapa yg bukak kotak ni hah! *serentak*
Roza: aku.. Kalau korang bergaduh lagi... Aku x teragak2 nk tembak korang berdua
J, C: erk.. B-baiklah..
Mereka pun melihat ape yg ade dlm kotak besar yg tertulis.. 'kepada ejen2 muda MATA'
Jet: wah! Ade nama setiap org la!! *amik beg yg tertulis 'jet'*
Chris: haah la *amik beg yg tertulis 'chris'
Yg lain pun amik beg yg tertulis nama masing2..
Mika: wah!! Cantiknya jam ni! Aku punya warna biru terang! 😄
Roza: haah la cantik sangat.. Sape la yg bagi.. Aku pulak warna kuning 😀
Rudy: aku warna hijau cair🙂
Jet: aku warna hijau gelap! 😆
Chris: aku pulak warna biru gelap! 😃
Khai: aku merah😀
Bulat: aku warna coklat
Zass: aku warna kelabu (oh ye.. Dlm cerita ni zass boleh berckp ye)

(Mesti korang pun nk tau iman dan moon punya dpt ape kan.. Untuk pengetahuan korang.. Hadiah diorang ni jam yg alicia bagi tu.. Tapi iman punya warna putih dan moon punya warna hitam)
Mika: korang rasa Siapa yg bagi eh? Dan kenapa bagi kite tiba2 je?
Roza: ntah la kisah ape aku.. Jam ni mahal kalau kau x nk aku amik
Mika: eh! Ape pulak x nk... Aku nk la!
Jet: korang pulak yg gaduh.. 😑.. Tapi aku rasa.. Kite kena tanye iman nanti...
All: betul jugak tu🤔*serentak*

Di situasi moon dan iman..

Mereka telah memasuki tempat rahsia mereka... Dan mereka pun memulakan percakapan..
Moon: mana alicia ni?
Iman: entahla ape kata kite panggil alicia nk x?
Moon: ok jugak.. *menekan butang kuning Dan..* assalamualaikum alicia! Jom dtg tempat rahsia ni!

Di situasi alicia..

Alicia yg telah habis memasak pun pergi ke ruang tamu dan menonton cerita.. Setelah beberapa minit dia terdapat notification dari jamnya dia pun menekan notification tersebut dan keluar la suara moon yg kuat itu.. Alicia yg mendengar jerit an moon itu terkejut.. Kemudian dia tersenyum dan 'meneleport' diri ke tempat rahsia..

Di situasi moon and iman

Moon: mana alicia ni?
Iman: ntah la... Sebok kot..
Moon: alaa.. Kalau camtu x seronok la..
Alicia yg berada di belakang moon dan iman pun mengejutkan mereka
Alicia: waalaikumussalam!!
M, I: aaahhhh!!!!! 😱😱😱😱😱
Iman dan moon pon apa lagi.. Jatuh ke belakang la diorang ni🤣 Iman pun bangun dan dtg ke arah alicia
Iman: huh.. Huh.. Astaghfirullah halazim... Alicia! Terkejut kitorang tau x!! Ingatkan awk x dtg tadi!!... Moon?
Moon: huh....huh...huh..*memeluk lututnya kerana terkejut yg teramat*
Iman: eh moon?! Tenang moon.. Tenang~
Moon yg sudah kelihatan tenang berterima kasih kpd iman.. Iman pula hanya tersenyum melihat kwnnya yg mcm kena rasuk tadi sudah tenang semula... Tiba2
Moon: alicia! Jgn la buat macam tu! Terkejut tau x
Alicia: hihihi.. Maafla.. 🙂
Moon: hmph.. Ye la😒
Iman: hihihi..
Alicia: dah la tu korang.. Korang dah x de ape2 lagi nk buat kan?
I, M:haah x de dah.. Kami pun dah habis latihan..
Alicia: so jom teman aku pergi shopping sekejap..
I, M: ok!
Mereka pun shopping di mall.. Tapi sebelum tu iman dan moon dah tukar pakaian.. Setelah mereka habis shopping.. Mereka pun balik ke rumah masing2..

Bersambung..

Hi.. Malam ni author sambung ye.. Stay tune.. Maafla kalau lambat..

FINALLY WE MEET AGAIN (BBB AND EA) *discontinued*Where stories live. Discover now