Keesokan harinya...
Pukul 7.30 pagi
Hari jumaat...Situasi Alicia...
Alicia yg berada di dalam biliknya sdg memeriksa brg2nya untuk ke pulau rintis... Setelah semuanya sudah siap, alicia membawa brg2nya turun kebawah.....
Di bawah..
Alicia: assalamualaikum, papa.
G. Rama: waalaikumussalam.. Ha, icha... Jom sarapan..
Alicia: ok😊
Setelah siap bersarapan.. Alicia pun menyalam tangan bapanya..
Alicia: alicia pergi dulu ye papa😄
G. Rama: baiklah.. Hati2 ye kat sana.. Oh ye.. Papa dah belikan rumah untuk alicia.. Alamtnya ialah bla3..
Alicia: ok papa..
G. Rama:Nah.. Guna baik2 tau kad ni
Alicia: baik pa.. Ade berapa duit dlm ni pa?
G. Rama: hmm... Banyak.. Tapi jgn guna duit ni sesuka hati ye.
Alicia: baik😊.. Alicia pergi dulu ye..
G. Rama: ok.. Bye
Alicia: bye..
Alicia pon teleport ke pulau rintis..Situasi jeneral..
G. Rama: haih... Harap2 icha dpt bergembira balik...dah lama papa x nmpk senyuman manis icha tu sejak Ali keluar MATA
Situasi Alicia...Alicia: hmm... Mengikut alamat yg papa bagi ni... Kat sinilah kan? Hmm.. Aku tanya penjaga kat sini la..
Alicia pun pergi ke arah penjaga yg berdekatan di situ..
Alicia: assalamualaikum, pakcik..
Pakcik: waalaikumussalam, ye dik. Panggil je pakcik kamal.. Ade ape ye dik?
Alicia: ermm.. Saya nk tanya pakcik.. Betul ke tempat ni alamat bla3...
P. Kamal: Ye dik.. Ini la tempatnya..
Alicia: oh.. Terima kasih pakcik.. Saya pergi dulu ye..
P. Kamal: Eh tunggu!.. Pakcik nk tanya kamu pulak..
Alicia: Tanya ape tu pakcik?
P. Kamal: kamu tinggal di sini ke?
Alicia: Ye... saya baru pindah sini.. Ayah saya dah byrkan dah..
P. Kamal: oh.. Kalau x keberatan.. Boleh pakcik tau ape nama adik?
Alicia: oh.. Nama saya alicia.. Selamat berkenalan pakcik😁
P. Kamal: selamat berkenalan juga😄
Alicia: baiklah pakcik.. Saya balik dulu ye..
P. Kamal: baiklah.. Hati2 ye
Alicia: ok..
Alicia pun pergi ke rumah barunya...Situasi pakcik Kamal..
P. Kamal: hmm.. Sopan jugak budak tu.. Sama mcm Ali, boboiboy dan yaya.. Kalau budak lain yg tinggal sini.. Hmph😤.. Sombong! (Ali, boboiboy dan yaya pun tinggal di situ tau.. Rumah alicia dekat je dengan rumah diorang)
Situasi Alicia...
Alicia sudah berada di hadapan pintu rumahnya... Dia pun membuka pintu itu dan terkejut...rumahnya besar, luas, dan sangat cantik dengan hiasan..
Maaf la kalau kabur ye😅..
Dia pun naik ke bilik tidurnya untuk meletakkan barang setelah lama tersenyum sendiri..
Setelah sampai di bilik tidurnya... Sekali lagi dia terkejut dengan keindahan bilik itu
Alicia yg terlalu penat itu terus meletakkan brg2nya di penjuru bilik, dan terus baring di atas katil yg empuk itu...
Bersambung...
Hi semua! Maaflah kalau chapter ni x best.. Author akan buat cerita ni lebih menarik lagi lepas habis seminggu cuti.. So ini je dari author.. So bye! Jumpa di next chapter! 😄
YOU ARE READING
FINALLY WE MEET AGAIN (BBB AND EA) *discontinued*
Action(Slow Update😁) Mengisahkan Ali yg selalu dihina oleh rakan akademinya, akhirnya keluar kerana tidak tahan dengan rakannya dan mahu mencari seseorang yg sudah lama tidak berjumpa.. Setelah mereka berjumpa, mereka sangat gembira dan tidak ade hinaan...